پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 173

درديدار دبيرکل و اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي مطرح شد:

مراجع عظام تقليدخواستار وحدت اصولگرایان شدند

بالاگريوه- مراجع عظام تقليد درديدار دبيرکل و اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي خواستار وحدت اصولگرايان شدند.

بالاگريوه-به گزارش خبرگزاري فارس ازقم مراجع عظام تقليد درديداردبيرکل واعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي خواستاروحدت اصولگرايان شدند.

آيت‌الله مکارم شيرازي:

تشتت نيروهاي وفادار به انقلاب درانتخابات شرعاًجايزنيست

يکي ازمراجع عظام تقليدتشتت نيروهاي وفاداربه انقلاب راغيرشرعي دانست وگفت:شرعاً تشتت جايزنيست وبايدآنهايي که معتقدبه انقلاب ونظام هستنددراين خصوص تأمل وتدبرکنند.

آيت‌الله ناصرمکارم شيرازي بابيان اينکه مردم ماغالباازکلمه حزب گريزان هستند،تصريح کرد:مؤتلفه به نام حزب دربين مردم قبول و پذيرفته شده وحساسيت‌هاي مربوط به حزب درخصوص اين تشکل و حزب نيست و اين مسئله نيز به دليل شناخت مردم از اعضاي اصلي حزب است که افراد مذهبي، انقلابي و امتحان پس داده هستند و اميدواريم شما همچنان دراين مسيرگام برداريد.

استادحوزه علميه قم با تاکيدبر اينکه تنها روي مسائل سياسي متمرکزنشويد، تصريح کرد:درحال حاضرمشکلات فرهنگي بسياري درکشور وجود دارد و همه مي‌دانند که دولت حساسيت چنداني به مسائل فرهنگي ندارد و تساهل وتسامح را درمسائل مذهبي وفرهنگي شاهدهستيم و متاسفانه براثراين علت وعلل ديگرازجمله گسترش رسانه فاسدخارجي شاهدگسترش مفاسداخلاقي هستيم و وضعيت فرهنگي کشوردرشأن جمهوري اسلامي نيست.

وي باتاکيدبر اينکه ماهيت اسلاميت نظام درحال حاضربا توجه به شيوع مفاسد درحال تهديدشدن است،بيان کرد:افزايش آمارهاي طلاق آنهم چندماه بعدازازدواج تکان‌دهنده است ونشان مي‌دهدبنيان خانواده درحال متزلزل شدن است.پايين آمدن سن اعتيادوبعضي ازمفاسد اقتصادي هشداري به همه ماست.

آيت‌الله مکارم شيرازي خاطرنشان کرد:حزب مؤتلفه اسلامي بايدبيش ازپيش روي اين مسئله تکيه و توجه کند، رسيدگي به مسائل مربوط به جوانان و بانوان امري بسيار مطلوب است که بايدبيش ازپيش گسترش يابد.

وي باتاکيدبراينکه دشمن به دنبال ضربه زدن به اصل نظام ازطريق گسترش مفاسداخلاقي وفرهنگي است،بيان داشت:هر گونه ضربه دراين عرصه،ضربه به اصل نظام است؛ ازاين روبايدحساسيت‌هاي لازم راموردتوجه قرار داد.

اين مرجع تقليد در ادامه به مسئله انتخابات خرداد ماه اشاره کرد و گفت: اين انتخابات با تمام انتخاباتي که تاکنون برگزار شده است، تفاوت دارد و اگر هوشيار نباشيم، ممکن است خداي نکرده آسيب‌هايي از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد.

آيت‌الله مکارم شيرازي با تاکيد براينکه حضور پرشور مردم در انتخابات موضوعيت دارد و همه بايددرصحنه حاضرشوند،اظهارداشت:براي تحقق اين مهم نبايدتنگ نظري نشان داد و همان گونه که رهبربزرگوار انقلاب تاکيدکردندبايدافرادي که معتقد به انقلاب و نظام هستند،ولو اينکه سليقه آنان موافق مانيست، دعوت به حضور کرد.

وي حضورمردم درانتخابات رانشانه اعتقاد آنان به نظام دانست و گفت:درحال حاضر مردم درشرايط فشاراقتصادي هستندوقيمت‌هابه صورت لجام گسيخته درحال افزايش است و آمارهايي که داده مي‌شودگاهي با مسامحه است.

وي تاکيد کرد:درچنين شرايطي بايدبراي حل مشکلات به مردم اميد دادتاحضور پرشوري درصحنه داشته باشند،البته افرادبايدبه صورت منطقي ونه تبليغاتي به مردم اميددهند.

آيت‌الله مکارم شيرازي بابيان اينکه تشتت وتفرقه نيروهاي معتقد به انقلاب قطعا مضروخطرناک است، افزود:نتيجه تفرقه و تشتت نيروهاي وفاداربه انقلاب جزشکست و پيروزي افرادي که امتحان خوبي نداده‌اند خواهد بود؛اگرکساني حاضربه ائتلاف نباشندواظهارو ابرازتدين ووفاداري به انقلاب هم کنندبايدازآنهاتعجب کرد.

وي بيان داشت: پخش آرا باعث شکست مي‌شود و با قداست و تقوا سازگار نيست، برخي از مسائل بسيار روشن است وهمه بايد به آن توجه کنند؛ تقواي ديني ايجاب مي‌کند که به اين مسئله توجه کنيم،مگر خدايي ناکرده روي هوي وهوس و نظرات و منافع شخصي مي‌خواهيم کارکنيم.

اين مرجع عظام تقليدتشتت نيروهاي وفادار به انقلاب راغيرشرعي دانست وتاکيدکرد:شرعاتشتت جايزنيست و بايدآنهايي که معتقدبه انقلاب و نظام هستنددر اين خصوص تامل و تدبر کنند.

وي افزود: البته بايد با نظرخواهي سراغ افراد خوش‌سابقه و با سابقه بروند و شاخصه‌ها را مد نظر داشته باشند،هيچ مانعي ندارد روي يک نفر توافق کنند و سايرين بازوي او باشند و در حل مشکلات همکاري کنند.

آيت‌الله مکارم شيرازي يکي ديگر از آسيب‌هاي انتخابات را حرکت به سوي فرهنگ غرب دانست و ادامه داد:درغرب براي کسب راي دست به هر اقدامي مي‌زنند، امامانبايدبراي جلب آراي گروه‌هاي منحرف دست به هر اقدامي بزنيم.

وي بيان کرد: نبايد فرهنگ ما در عرصه انتخابات، فرهنگ غربي و وعده‌هاي توخالي و عوام‌فريبي باشد؛ بايد اصول اسلامي در تبليغات و برنامه‌ها و هزينه‌ها رعايت شود و افراد مراعات اين مسائل را بکنند.

استاد حوزه علميه قم حرکت در مسير اسلام را رمز موفقيت دانست و اظهار کرد: هرکجا ما از اصول اسلامي فاصله گرفته‌ايم دچار مشکل شده و ضربه خورده‌ايم و بدانيم چنانچه در مسير حرکت کنيم خداوند ما را ياري خواهد کرد.

آيت‌الله نوري‌همداني:

نيازمند رئيس جمهوري جامع و کامل هستيم

اين گزارش مي افزايد: آيت‌الله حسين نوري‌همداني نيز در ديدار اعضاي هيئت مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي انتخابات خرداد ماه 92 را به مراتب حساس‌تر از دوره‌هاي گذشته دانست و گفت: فردي که مي‌خواهد رئيس جمهور شود و مشکلات را حل کند بايد به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.

اين مرجع تقليد حزب مؤتلفه اسلامي را داراي سوابقي روشن و در خدمت انقلاب دانست و اظهار کرد: سال 92 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده است؛ حضور مردم در عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي نوعي تکليف خواهد بود.

وي شکل‌گيري حماسه سياسي را نيازمند آماده کردن مردم براي انجام يک فريضه عبادي و سياسي دانست و افزود: سياست بايد مبتني بر آموزه‌هاي ديني و اسلامي باشد، سياستي که در آن کيد ومکرباشدمورد تاييد اسلام نيست وحضرت علي(ع)نيز تاکيدات روشني در اين باره دارند.

اين مرجع تقليد با بيان اينکه سياست اسلامي مبتني بر اصول مهمي همچون صداقت، تقوا و حرکت در مسير صحيح است و خاطرنشان کرد:حکومت‌هايي همچون ليبرال دموکراسي و سکولاريسم به هيچ وجه مورد تاييد اسلام نيستند.

وي با تاکيد بر اين که بايد براي حماسه سياسي اسلامي فرهنگ‌سازي و کار تبييني انجام دهيم، انتخابات رياست جمهوري را حساس و سرنوشت ساز خواند و بيان داشت: همه مردم بايد براي شکل‌گيري حماسه سياسي به صحنه بيايند.

آيت‌الله نوري همداني با بيان اينکه براي رياست جمهوري بايد فردي به صحنه بيايد که از نظر سياست خارجي قوي باشد تاکيد کرد: رئيس جمهور آينده بايد واجد شرايط و ويژگي‌هاي باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکيد کردند.

استاد برجسته حوزه علميه قم ولايتمداري را شاخصه ديگر رئيس جمهور آينده ذکر کرد و افزود: در داخل نيز ما با مشکلاتي روبه‌رو هستيم که نمي‌توان همه راناشي ازتحريم‌ها دانست، درکشور ما منابع و استعدادها فراوان است پس چرا بايد وضعيت ما اين گونه و گراني تا اين حد سرسام آور و افسار گسيخته باشد؟

وي با تاکيد بر اينکه ما در عرصه داخلي نيازمند مديريت قوي هستيم تا بتوانيم بر مشکلات غلبه کنيم ابراز داشت: در مقابل دشمنان کينه توز هم نيازمند سياست قوي هستيم که اين امر در گرو داشتن ايمان و ولايتمداري است.

آيت‌الله نوري همداني با بيان اين که ما درباره اشخاص صحبتي نمي‌کنيم يادآور شد: فردي که مي‌خواهد رئيس جهور شود بايد ولايتمدار، کارآمد و پر تلاش و سختکوش باشد و اميدواريم چنين فردي پيدا شود.

استاد خارج فقه حوزه علميه قم انتخابات اين دوره از رياست جمهوري را به مراتب حساس‌تر از دوره‌هاي گذشته دانست و اضافه کرد: فردي که مي‌خواهد رئيس جمهور شود و مشکلات را حل کند بايد به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.

وي همچنين با بيان اينکه کينه توزي‌هاي دشمنان نشانه اقتدار نظام اسلامي است گفت: استکبار جهاني با به‌کارگيري تمام توان به مبارزه عليه نظام اسلامي آمده است و کشور کوچک قطر نيز با سرمايه‌هاي نفت و گازي که در اختيار دارد اخيرا آتش‌بيار معرکه شده و شبکه الجزيره نيز مدام عليه اسلام، تشيع و ايران فعاليت مي‌کند بنابراين به هيچ وجه نبايد در برابر هجمه‌ها و تبليغات قطر عليه ايران ساکت بود.

آيت‌الله علوي‌گرگاني:

تعدد کانديداهاي اصولگرا خطرناک است

برپايه اين گزارش آيت‌الله سيدمحمدعلي علوي‌گرگاني نيزدرديداراعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت:تعدد کانديداهاي اصولگرا موجب خطر است بنابراين بايدکسي که در بين مردم سرشناس‌تر و مورد وثوق مقام معظم رهبري وروحانيت هست معرفي شود.

اين مرجع تقليد اظهار کرد: حسن سابقه 50 ساله حزب موتلفه اسلامي قابل تقدير است؛ اعضاي اين حزب بايد اين حسن سابقه را در آينده نيز حفظ کنند و مايه اميد ملت باشند.

علوي گرگاني خطاب به نامزدهاي رياست جمهوري افزود: افرادي که مي‌خواهند خود را کانديداي رياست جمهوري کنندبايدتمام جوانب را مورد بررسي قراردهندوبابرنامه‌ريزي دقيق واردعرصه شوند‌.

استاد خارج فقه حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: برنامه‌ريزي‌ها نبايد بعد از تشکيل دولت انجام شود بلکه قبل از آنکه فردي به پست رياست جمهوري برسد بايد داراي برنامه جامع به منظور اداره کشور باشد.

وي باطرح اين سئوال که چه کسي بايد سکاندار رياست جمهوري شود بيان داشت: اينکه بدانيم چه کسي به درد انقلاب و مردم و مملکت مي خورد يک واقعيت مهم است.

علوي گرگاني با اشاره به دوره‌هاي گذشته رياست جمهوري در کشور افزود: تجربيات خيلي خوبي در طول دوره‌هاي رياست جمهوري در کشور به‌دست آمد؛بعضي از اين تجربيات بيانگر اين است که برخي‌ها در اول کار يک طور و در آخر کار طور ديگري بوده‌اند و اين امر تازگي ندارد.

استاد برجسته حوزه علميه قم تاکيد کرد: بايد شخصي که رئيس جمهور مي‌شود رضايت الهي و رهبر انقلاب و مردم را در آخر کار کسب کند.

وي با بيان اينکه رهبري با تنفيذ حکم رياست جمهوري تمام اختيارات اجرايي را به رئيس‌جمهور مي‌دهد يادآور شد: بايد بدانيم حکم تنفيذي که مقام معظم رهبري به رئيس جمهور مي‌دهند آن شخص شايستگي اين حکم را داشته باشد و پس از آن رهبر انقلاب دغدغه‌اي نداشته باشند‌.

علوي گرگاني با بيان اينکه بهترين راه جلوگيري از دغدغه‌ها برنامه‌ريزي دقيق است افزود: تشکل‌ها و گروه‌هاي ارزشي و خط رهبري بايد بنشينند و برنامه‌ريزي کنند تا شخص منتخب آرامش را به کشور ‌بدهد و موجب دغدغه نشود‌.

استاد حوزه علميه قم تعدد کانديداهاي اصولگراها را موجب خطر دانست و تصريح کرد: اين افراد بايد نشست‌هايي داشته باشند و منتخبان خود را با در نظر گرفتن تمام شرايط يعني کسي که در بين مردم سرشناس‌تر و در ميان روحانيت و مقام معظم رهبري مورد وثوق باشد، معرفي کنند‌.

آيت الله يزدي:

بايد به ائتلاف نيروهاي اصولگرا نزديک شد

همچنين رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار دبيرکل حزب موتلفه اسلامي و جمعي از اعضاي شوراي مرکزي و اجرايي اين حزب با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه بايد به ائتلاف نيروهاي اصولگرا نزديک شد گفت: بايد مراقب باشيم شخصي رئيس جمهور نشود که هر روز درگيري و مشکل ايجاد کند.

آيت الله محمد يزدي با بيان اينکه حزب موتلفه اسلامي ارتباط نزديک و خوبي با علما و مراجع دارد، اظهار داشت: اين ارتباط موضوعيت داشته و اميدواريم تا به آخر اين ارتباط محفوظ بماند.

وي با تاکيد بر اينکه هر چه قدر از مراجع تقليد فاصله بگيريم از محورهاي اصلي دين فاصله گرفته‌ايم، افزود: اعتقاد ما اين است که سياست و شريعت همراه هم است و مراجع عظام تقليد در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و ... صاحب‌نظر هستند و بايد به نظرات آنها توجه بسيار کرد و احترام گذاشت.

آيت الله يزدي با تأکيد به حضور حداکثري مردم در انتخابات آينده، گفت: مقام معظم رهبري بارها به اصل حضور اکثريت مردم درپاي صندوق‌هاي رأي تأکيدداشته‌اندوفرمودند که درانتخاب رئيس جمهور آينده بايد بسيار دقت کرد زيرا تأثيرات بسيار زيادي درسطح بين‌المللي وداخلي دارد و اصل بسيار مهمي است.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار اميدواري کرد: مردم در انتخابات آينده حماسه سياسي ديگري به وجود خواهند آورد که فصل جديدي را در کشور بازمي‌کنند اما آنچه ازحضور مهم‌تر است نتيجه آن است و نتيجه انتخابات به اين دليل مهم است که چهار سال آينده کشور در اختيار رئيس جمهور قرار خواهد گرفت و موقعيت نظام جمهوري اسلامي در جهان موقعيت خاصي است که در طول تاريخ اسلام هيچ‌گاه در اين موقعيت نبوده و اين موقعيت بسيار ممتاز بوده و اينکه به کجاخواهدرسيدبسيارمهمتراست.

وي افزود: بايد بسيار هوشيار بود که نکند به دليل لزوم حضور اکثريت مردم در پاي صندوق‌هاي راي به نتيجه‌ آن کم توجهي شود. بايد مراقب باشيم شخصي رئيس جمهور نشودکه هر روزدرگيري و مشکل ايجاد کند.

آيت‌الله يزدي با بيان اينکه کسي که مي‌خواهد زمام قوه مجريه کشور را به عهده گيرد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، گفت:مردم بايدبادقت و بينش انتخاب درست داشته باشند اگراطلاعات کمي درموردکانديداهادارندازمعمتدين سئوال کنند و اطلاعات لازم را کسب کنندورئيس جمهور آينده بايد تمام ويژگي‌هاي مثبت رؤساي جمهور قبل را داشته و نواقص آنها را نداشته باشد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: ارشادات مقام معظم رهبري بايد سر لوحه کارها قرار گرفته و ما بايد پشت سر رهبري حرکت کنيم.

وي درپايان تأکيدکرد:اگرماساکت بنشينيم ومنتظر انتخابات بي‌نظرباشيم روزقيامت مسئول هستيم، امروز کساني که حجت شرعي به حضوردرانتخابات دارند کم نيستند وبايدطي راهکاري به ائتلاف و وحدت نيروهاي اصولگرا و ارزشي نزديک شد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید