جمعه، 7 اردیبهشت 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1729
  • 0

امام جمعه پلدختر:

معیارانتخاب نماینده ، دینداری ، تدبیر،پاکدستی و کاردانی باشد

بالاگریوه - امام‌جمعه پلدختر گفت: برای انتخاب فردی لایق بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی بایستی به مردم آگاهی داده شود تا معیار آنان دینداری ، تدبیر، دانائی ، پاک دستی و کاردان بودن نماینده باشد نه مسائل طایفه ای.

بالاگریوه - حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری با تأکید بر رعایت اصول اخلاقی درجریان انتخابات پیش رو اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی احترام به یکدیگر را سرلوحه کار خود قرار دهند.


وی احترام به قانون،مقررات و رعایت اخلاق درامرانتخابات را ازاصول و ارزش‌های اساسی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: تخریب، تحقیر، افترا و پخش شب‌نامه علیه نامزدها درشأن جامعه اسلامی و یک فرد مؤمن نیست .

 

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به اینکه تخریب شخصیت دیگران آب درآسیاب دشمن ریختن است افزود: نامزدهای انتخاباتی بدانند که انتخاب هر شخصی به منزله قبول مسئولیتی خطیر و سنگین است که چیزی جزء خدمتگزاری بی‌منت برای جامعه و مردم نیست بنابراین نامزدهای انتخاباتی قبل از رقابت باید به این اصل اساسی توجه کنند.


وی عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید منافع ملی را در نظر بگیرند نه منافع شخصی و گروهی بنابراین حفظ متانت و سعه‌صدر، صداقت در گفتار و کردار، رعایت شئونات اسلامی از دیگر مواردی است که نامزدهای انتخاباتی باید به آن پایبند باشند.


امام جمعه پلدخترگفت: کسانی که وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده‌دارندبدانندکه امانت‌داراسلام،امام،انقلاب، شهداء و مردم هستند و کوچک‌ترین تخلف و کوتاهی در این امر خیانت محسوب می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین سوری خاطرنشان کرد: مردم باید دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده و در انتخابات امسال حضوری پررنگ داشته باشند ومسئولان نیز اعم از دولتی، دستگاه‌های امنیتی و مجلسی‌ها تلاش کنند تا این انتخابات در کمال سلامت و صلابت کامل برگزار شود.


سوری اظهار داشت گفت: ایجاد محیط سالم وامن انتخاباتی سبب می‌شود تا مردم بتوانند با اطمینان کامل پای صندوق‌های رأی آمده و در انتخابات شرکت کنند.


امام‌جمعه پلدختر بابیان این‌که حضور پر شور مردم در انتخابات سبب افزایش اعتبار کشور است، گفت: امروز دنیا چشم به انتخابات کشورمان دوخته که مردم ولایتمدار یک‌بار دیگر با حضور حماسی و حداکثری خود، اقتدار و شکوه کشور را به جهانیان نشان دهند.


سوری اظهار داشت: انتخابات و حضور مردم برای شرکت در تعیین سرنوشت خود مظهر وحدت، همدلی و نشانگر اقتدار ملی است که سبب می‌شود این عظمت به رخ جهانیان کشیده شود.


حجت الاسلام والمسلمین سوری به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی توصیه کرد از دادن وعده‌های دروغ و دست‌نیافتنی به مردم دوری کنند و بعد از انتخاب شدن تمام سعی خود را در جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه به‌ویژه بیکاری بکار گیرند.


امام‌جمعه پلدختر گفت : بایستی برای انتخاب کاندیدای اصلح به مردم آگاهی داده شود تا معیار آنان انتخاب فردی لایق ، متدین، مدبر، عالم، پاک دست و کاردان باشد نه مسائل طایفه‌ای .


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری با توصیه به متولیان و مجریان انتخابات مبنی بررعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات نسبت به احزاب و گروه‌های سیاسی درعین حال تأکید کرد: از فرصت دادن به افراد سودجو در شرایط حساس انتخابات پرهیزشود.


امام جمعه پلدختردرپایان بااشاره به اینکه : بنده بعنوان امام‌جمعه درانتخابات باکسی عقد اخوت نبسته‌ و گرایش خود رابه هیچ شخصی بروزنخواهم دادخاطرنشان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد فرستادن نمایندگانی متدین، مؤمن، آگاه به مسائل و مشکلات و کاردان به مجلس می باشد.

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • الف
    • 24 آذر 1394 11:29
    • 0
    خدمت امام جمعه محترم سلام ، فرمایش شما بجاست و معیار صلاحیت هم باید این معیارها یعنی دینداری تدبیر و پاکدستی باشد که بعضی کاندیدا ...........

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید