جمعه، 10 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 170

علت هجمه هاي سنگين به سپاه

بالاگریوه : دليل هجمه هاي سنگين به سپاه،حفاظت ازانقلاب درمقابل توطئه ها،تهديدها،فتنه هاوانحرافات توسط اين نهاداست

بالاگريوه -سرداردکترجوانی درواکنش به اتهامات برخی اشخاص ورسانه های فتنه وانحراف مبنی بردخالت سپاه پاسداران در انتخابات وآنچه "مهندسی انتخابات"نامیده می شود،عنوان کرد:این احزاب سیاسی هستند که درانتخابات کاندیدا معرفی می کنند وازیک فردی حمایت می کنندسپاه پاسداران حزب سیاسی نیست که بخواهددرانتخابات ازیک فردی حمایت کنداین نسبت ناروایی است که به سپاه می زنندکه سپاه دنبال آوردن کاندیداست یادنبال کاندیدای خاصی است. این نسبت رانبایدبه سپاه داد.
پاسخ کامل سردارجوانی به خبرنگارسیاسی جهان نیوزدراين زمينه به شرح زيراست :
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درطی 34 سال گذشته کارویژه هایی داشته که بانگاه به آنها،می توانیم بگوییم که رسالتش را به خوبی انجام داده و توانسته است دستاوردهای انقلاب را حفظ کند. انقلاب اسلامی امروزه با اقتدار حضور دارد و به ایستادگی خودش در برابر دشمنان ادامه می دهد و مسیر خودش را با اهداف و آرمان ها طی می کند.
سپاه موفق شده درراستای رسالت خودش باتوطئه ها وتهدیدها وفتنه ها مقابله بکندونظام اسلامی راکه محصول این انقلاب است حفظ کند.اگرمابیاییم ببینیم چه کسانی سپاه رادراین سالها موردهجوم قراردادندبه سه گروه برخوردمی کنیم.
یک دسته دشمنان بیرونی که آمریکایی ها،اروپایی ها وصهیونیست ها یعنی دشمنان شناخته شده هستند امروزچرا آمریکایی ها واروپایی ها دنبال تحریم پاسداران،فرماندهان،شرکت ها ومجموعه های سپاه پاسداران .علت این همه تحریم علیه سپاه یک جمله بیشتر نیست.آنان دلایلش ناکامی خودشان را سپاه می دانند. یعنی اگر ملت ایران توانسته 34 سال توطئه های آمریکا را بشکند یکی ازدلایلش راوجودسپاه می بینندومی گوید برای اینکه بتوانیم درآینده برملت ایران سلطه وغلبه پیدا کنیم بایداین بازوی توانمند ایران را تضعیف کنیم.
یک گروه دیگرضد انقلاب وکسانی هستندکه در34سال گذشته باملت ایران جنگیدندمنافقین،سلطنت طلبها،بهایی هاوگروهک هایی که درطی سالیان مختلف به محاربه پرداختند دست به اسلحه بردند اینها ضربه های سختی از سپاه خوردند. آنان هم سپاه را عامل شکست های خودشان دانستند. منافقین از سپاه خیلی ضربه خوردند . طبیعی است که آنها به سپاه هجوم بیاورند.
گروه سوم هم کسانی که درجاهایی می خواستندازمسیراصلی خارج بشوندمثل جریان دوم خرداد.ازطرف این جریان شاهدهجمه های سنگینی به سپاه پاسداران بودیم. آنان به شکل های مختلف سپاه را متهم می کردندومی گفتندکه سپاه برخلاف وصیت امام (ره) عمل می کند، سپاه برخلاف قانون عمل می کند، گروه گرا و جناح گرا شده امام فرمودند، سپاه وارد این مسایل نشود.
چرا دوم خردادی هاواصلاح طلبان این گونه سپاه راموردهجوم قراردادند؟به خاطراینکه این ها هم به دنبال خارج کردن انقلاب ازمسیر اصلی خودش بودندوسپاه رامانع مهم سرراه خود می دیدندو می گفتند سپاه رابایدازسر راه برداشت.دلیل این سخن هم فتنه 88 بود که آنان به پا کردند،فتنه 88 یک زمینه چندساله دارد؛مقدماتی داردسالها برای آن کارشده بوده است.
اتفاقاآنان درست کارکرده بودند؛سال 88سپاه نقش مهمی درناکامی این جریان داشت، البته لطف خداوهوشمندی رهبرمعظم انقلاب وبصیرت مردم بسیارمهم بود.ولی اگرسپاه بموقع وبه هنگام واردصحنه نمی شد این اغتشاشات وناآرامیها چه پیامدهایی رابه دنبال می داشت؟
این احزاب سیاسی هستندکه درانتخابات کاندیدامعرفی می کنندوازیک فردی حمایت می کنندسپاه پاسداران حزب سیاسی نیست که بخواهددرانتخابات ازیک فردی حمایت کنداین نسبت ناروایی است که به سپاه می زنندکه سپاه دنبال آوردن کاندیداست یادنبال کاندیدای خاصی است این نسبت را نباید به سپاه داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درانتخابات یک وظایفی داردوبایدبه وظایفش عمل کندمابه عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کسانی که سپاه راموردهجوم قرارمی دهنداگردلسوزهستندمی گوییم که سپاه راازمنظر قانون ببینندکه چه جایگاهی دارد. برخی ها معتقد هستند که سپاه یک مجموعه پادگانی ونظامی است یعنی جایش درپادگان است واگرروزی دشمن حمله کرد برود بااوبجنگد اینها نیست چرا چون ارتش داریم که صددرصد نظامی است وبرای مقابله با هجوم دشمنان خارجی کاملا آماده است.
فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهداری از انقلاب و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ هشت سال درگیر جنگ بودیم آنچنان سپاه در حوزه نظامی درخشید که برخی ها تصور کردند که سپاه کاملا نظامی است.
وقتی که در انتخابات دشمنان به دنبال این هستند که انتخابات ما را تحت تاثیر بگذارند و وقتی کلینتون آرزو می کند که انتخابات ایران به آشوب کشیده بشود یعنی نقشه دارد؛ سپاه این نقشه را خنثی می کند. در بحث امنیت انتخابات دشمن به دنبال ایجاد چالش است سپاه وظیفه اش این است که امنیت انتخابات کشور را تامین کند.
اما اینکه بگوییم سپاه دنبال این است که از کسی حمایت می کند این طور نیست سپاه از هیچ فردی حمایت نمی کند ماموریت سپاه دفاع از یک کاندیدا نیست هیچ گاه نبوده و از این به بعد هم نخواهد بود.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید