پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / سیاست
شناسه خبر: 1687
  • 0

هشداربسیج دانشجوئی دانشگاه لرستان به مسئولان استان

حضور و هنجارشکنی بست نشینان مجلس ششم دردانشگاه لرستان

بالاگریوه - بسیج دانشجوئی دانشگاه لرستان درنامه ای سرگشاده به مسئولان استان و دانشگاه هشدارداد که عده ای در خارج از دانشگاه دنبال ورود فتنه گران و خائنان به دانشگاه لرستان هستند اما دانشجویان انقلابی اجازه ورود فتنه گران و خائنان را به احدی نخواهند داد.

بالاگریوه - درپی اتفاقات رخ داده شده در جریان افتتاح دفتر انجمن اسلامی دانشجویان و تطهیر سران فتنه توسط سخنرانان و انجمن اسلامی ، بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان خطاب به مسئولان استان ، دانشگاه و تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان نامه ای سرگشاده صادر کرد.
به گزارش لرستان خبر متن این نامه به شرح ذیل است:
 وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ­­(بقره/11)
و چون به آنان گفته شود: «در زمین فساد مکنید»، مى‏گویند: «ما خود اصلاحگریم»
چند روزی از قدم گذاشتن تحصن کنندگان مجلس ششم و کسانی که قلبشان می تپد تا فتنه ای برپا کنند، در دانشگاه لرستان می گذرد.هرچند بوی دود آتش فتنه گری شان در صحن پاک دانشگاه هنوز به مشام می رسد و نفس کشیدن را سخت کرده است اما ناچاریم و برخود واجب می دانیم دوستانه مطالبی را به مسئولان استانی،مسئولان دانشگاهی و دوستانمان در تشکل انجمن اسلامی یادآور شویم قبل از اینکه با نظارت و یا بدون نظارت آنان ، آتش دیگری در دانشگاه مادر استان بر پا شود و قبل از هر کس دامان خودشان را بگیرد.


ابتدا ،مروری بر واژه دانشگاه و رسالت این مجموعه ی تاثیر گذار برفضای جامعه ،کشور و جامعه ی جهانی ،بسیاری ازغفلتها و ندانم کاری ها راحل خواهد کردچرا که اگرما جایگاه مزرعه را نشناسیم و سود و زیانش را ندانیم،باید قارقار کلاغها را در آن تحمل کنیم.
دانشگاه نیز مزرعه ایست که اگر جایگاهش را بشناسیم و نظارت کافی و وافی بر آن داشته باشیم، محصولات ارزشمندی چون رشد علمی کشور، دانشجویان مومن و متعهد و بصیر ، بریده شدن ایادی استکبار ،اصلاح مملکت، رسیدن به تمدن نوین اسلامی و ثمرات بسیار دیگری را برداشت خواهیم کرد.


اما امان از بی توجهی... امان از غفلت هایی که نه تنها ما را از رسیدن به جامعه آرمانی اسلام باز می دارد، بلکه ما را به عقب می کشد و مسیرمان را منحرف می سازد. اگر نسبت به رسالت و جایگاه دانشجو و دانشگاه بی توجهی شد، آنگاه احزاب و گروه های مختلف راه نفوذ پیدامی کنند.آنگاه امثال حزب توده و گروهک منافقین و دیگر احزاب، دانشگاه رامیدان تاخت و تازهای خود می سازند و دانشجو و دانشگاه ، می شوند ابزار بازی های سیاسی و جناحی.
نباید غفلت کرد ازاینکه عده ای از همان اوایل انقلاب می خواستند بانفوذ در دانشگاه و با تاثیر بر روی قشر فرهیخته و نخبه  جامعه، اهداف پلید دشمنان نظام را پیاده کنند و در پرتوی آن به نان و نوایی برسند.
اکنون نیز دست بردار فضای سالم و پاک دانشگاه نیستند و تا مسئولان استانی و دانشگاهی،رضایت به حضور آنان در دانشگاه داشته باشند،فضای ذهنی دانشجویانی که روزی مدیران بخشهای مختلف کشور خواهند شد،روز به روز به تیرگی خواهد گرایید.


"امروز دانشگاه و دانشجو آماج بزرگترین توطئه‌ها است و دشمنان کشور ازحضور دانشگاهیان با روحیه‌ی انقلابی و تهاجمی در میدان و بر هم زدن خط قرمزهای آنان و بالا بردن پرچم علم و پُررنگ کردن  شعارهای انقلابی وحشت دارند و برای مقابله با این حرکت برنامه‌ریزی و هزینه‌های سنگینی می‌کنند. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با روسای دانشگاهها ، 20/08/1394)."


این ها مقدماتی بود بر هشدارهایی که لازم است در همین ابتدا به مسئولان استانی و دانشگاهی بدهیم ؛ چه دانشگاه لرستان و چه دانشگاههای دیگر استان . چرا که غفلت از این موضوع مهم، آثار مخربی در پی خواهد داشت به خصوص برای مسئولان یک استان و دانشگاه.
باید یادآور شویم دانشگاه ، میدان بازی های یک عده زخم خورده از میدان سیاست نیست که بخواهند شکست و تجربیات تلخشان را در دانشگاه تلافی کنند.
بست نشینان مجلس ششم چه حقی برای خود قائلند که بدون دعوت وارد دانشگاه می شوند، در مراسمی شرکت می کنند و تریبون آن برنامه را نیز به دست می گیرند. به چه مجوزی این افراد ، قدم در دانشگاه می گذارند؟
وجود چنین اشخاصی در دانشگاه ، هیچ رسمیتی ندارد، چه برسد به اینکه در بلندگوهای دانشگاه ، به نفع خودشان شعار دهند و طلبکارانه، میکروفون را تحویل حراست ندهند! هر چند که داستان، غم انگیز تر از این حرفهاست.
این حضرات از جای خاص تغذیه شده، تا حدی برای خودشان شخصیت قائلند که دستشان را مقابل حراست دانشگاه بالا می برند که " اگر بخواهی میکروفون را بگیری ، میزنم".
هرچند از کسانی که روزی با کارشکنی و استعفا، یک ملت را به سخره گرفتند، این اعمال گردن کشانه بعید نیست ؛ اما سوال اساسی اینجاست که چه کسانی مجوز حضور این افراد را در دانشگاه صادر می کنند؟ چه کسانی اصرار دارند تا این اشخاص، فضای دانشگاه را به اغتشاش بکشانند؟
اگر مراجعی مثل قوه ی قضائیه پیگیر این اغتشاشات و تشنج آفرینی ها از جانب این سیاست بازها نباشد، چطور تضمین می دهد که کاندیدا شدن دوباره  آنان و رای آوردنشان مجلس ششم دیگری به راه نیندازد؟
از مسئولانی که بارها جلوی شخصیت های انقلابی را در دانشگاه می گرفتند می پرسیم ؛ آیا حضور افراد انقلابی و دلسوز به ضرر دانشگاه است یا یک عده ای که تا فرصتی پیدا کنند، دنبال افساد (البته با اسم اصلاح) خواهند رفت؟
مخلص کلام اینکه فتنه ، خط قرمز نظام و به خصوص دانشگاه های ماست. هر چند عده ای از بیرون دانشگاه سعی بر این دارند تا پای شعار دهندگان علیه اصل ولایت فقیه را به دانشگاه باز کنند ولی به یاری خدا و بیداری و هوشیاری تشکلها و نهادهای اسلامی دانشگاهی موفق نخواهند شد.


دانشگاه لرستان از این به بعد صدای کفش فتنه گران را نیز نخواهد شنید چه برسد به صوت برخاسته از حنجره غرب زده شان.
و این را نیز بگوییم که بعدها نگویند نگفتید؛ اگر بار دیگر حضور جریانات وابسته به فتنه توسط جریانات مومن و انقلابی در دانشگاه احساس شود، نه قلم ها اینقدر نرم و آرام  روی کاغذ می چرخند و نه اعتراضات اینقدر سربسته خواهند ماند.


در نهایت لازم است تا توصیه هایی را دوستانه به برادرانمان در تشکل انجمن اسلامی هدیه کنیم.
بدون شک افتتاحیه ای که روز نوزدهم آبان ماه برگزار شد، حواشی و تخلفاتی داشت که پیگیری هر کدام از آنها می توانست تشکل نوپای انجمن اسلامی را با چالش های اساسی مواجه سازد. اما از آنجا که حدس می زدیم با تاسیس یک تشکل نوپا ، آب از لب و لوچه  فرصت طلبان و طمع ورزان برای دکان باز کردن در دانشگاه جاری می شود، کوتاه آمدیم.


اما دوستانه به عرض می رسانیم که مراقب جریان های بیرونی باشید.جریانهایی که چند صباحی برای رسیدن به اهداف پلیدشان از امکانات شما سوءاستفاده می کنند و پس از اینکه به نتیجه رسیدند،شما را به راحتی فراموش خواهند کرد.
با شعار مطالبه گری و عدالت خواهی برخاستید و باید این روحیه را مستقلا حفظ کنید.
اگر واقعا قصد تضارب آرا دارید، بی جهت خود را حامی افرادی که تحمل نشستن منتقدین را در جلسات سخنرانیشان نداشتند و می خواستند آنها را بیرون بیندازند، نشان ندهید و تصاویرشان را لکه  سیاهی بر روی پرده ی سفید سالن آمفی تئاتر نسازید.


پخش فیلم ها و عکس های سران فتنه و خارهای چشم نظام امام زمانی، هیچ سودی برای شما و تشکلتان ندارد پس وقت خود را صرف انسان هایی نکنید که دغدغه  بی فرهنگیشان، چندین سال کشور را با بحران فرهنگی مواجه ساخت.
و در پایان این نکته را نیز از نظر مبارکتان بگذرانیم که با تعصبات بی مورد و دعوت از اشخاصی که عمر خود را صرف جمع آوری شبهات بی پایه و اساس کرده اند، تشکلهای دیگر را رو در روی خود قرار ندهید.
تا جایی که از شعار مقدستان منحرف نشده اید، حامیتان هستیم و در مقابله با جریانهای بیرونی، یاریتان می کنیم اما اگر بخواهید خط و راهتان را از آنان بگیرید، اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود.


خودمان،شما و مسئولان را در هر منصبی به تقوای الهی (به خصوص در عالم سیاست) توصیه می کنیم...
والعاقبه للمتقین
سنگر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان       21/08/1394

دسته بندی: انتخاب سردبیر / سیاست
تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 25 آبان 1394 11:21
    • 0
    تا جایی که بنده یادم هست و سن بنده قد می ده لرستان و لرستانی علیرغم روحیه مبارزه طلبی در گذشته که زیر بار حرف کسی نمی رفت اما به ولایتمداری و بخصوص دردوران حیات امام راحل(ره)همواره به پشتیبان از رهبری و تبعیت ازولایت فقیه مشهور بوده وهستند (بهترین مدعای ان شهدای لرستان که برای این نظام وبخصوص دردفاع مقدس می باشند) هیچ گاه و هرگز به رهبری و نظامی که ولایت فقیه آن را رهبری وهدایت کرده و می کند پشت نمی کنند،این اقایون که در فتنه 88در صدد نابودی این نظام بودند و با رأفت نظام الان از مجازات نجات یافتند با سرکار اومدن دولت جدید................دوباره شروع به فتنه گری می کنند ،یادشون باشه که فقط یه اشاره رهبری جوانان ولایتمدار چنان درسی به انها می هند که تا اخر عمرشان یادشون باشه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید