جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1642
  • 0

زمزمه های خطرناک پسا برجام اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا :

پسا برجام آمریکا ! پسابرجام ما ؟

براساس گزارش اندیشکده « شورای سیاست خارجی آمریکا» آمریکا باید با همراهی رژیم صهیونیستی پروژه بمب‌های سنگرشکن هدایت دقیق هزار پوندی را در دستور کار قرار دهد/ سپاه پاسداران را باید طبق بند 3 «قانون کاهش خطر ایران مصوبه 2012» درفهرست تروریست ها قرارداد.

بالاگریوه - اندیشکده «شورای سیاست خارجی آمریکا» در گزارشی نوشت: ایران پس از توافق هسته‌ای به سراغ تخلف از آن خواهد رفت، بنابراین می‌توان به ادامه برنامه مخفیانه غنی‌سازی در جهت نزدیک شدن به تسلیحات هسته‌ای اشاره کرد!
گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا گواه خوبی برای آماده‌سازی مراکز هسته‌ای جهت شروع اعمال مخالف تعهدات برجام است.

 

تحریم شدید شرکای ایران

 

به گزارش مشرق، شورای سیاست خارجی آمریکا تاکید کرده است: در صورت بروز هرگونه تخلف از برجام توسط ایران، کنگره باید اقدام به ارائه و تصویب لوایحی نماید که دست ایران را چه در داخل و چه در خارج، از هر گونه تبادل و تعامل هسته‌ای کوتاه نماید که بارزترین آن می‌تواند تحریم شدید تمامی شرکای ایران در این زمینه باشد.
محدود کردن فعالیت‌های داخلی و برون‌مرزی ایران هم توسط نهادهایی چون «آژانس دفاعی کاهش خطر ایران» که در پنتاگون مستقر است، امکانپذیر است.

 

با همراهی رژیم صهیونیستی بمب های سنگرشکن هزارپوندی درستورکارقرارگیرد

 

بر اساس این گزارش، آمریکا باید پروژه بمب‌های سنگرشکن هدایت دقیق هزار پوندی را در دستور کار قرار دهد و در این راه از همراهی رژیم صهیونیستی که توان نابودسازی نیز دارد، استفاده کند تا بدین طریق سپر بازدارندگی در مقابل هر‌گونه تحرک ایران را ایجاد نماید.
این گزارش می‌افزاید: کنگره آمریکا باید با توسل به هر ابزار ممکن و به هر شکلی، با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، با مردم ایران ارتباط برقرار نماید. کنگره می‌تواند از طریق اظهار نظرات عمومی و قوانین محکم، عدم رعایت قوانین انسانی در ایران را پر رنگ کرده و وجهه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر خراب نماید.

 

سرمایه گزاری برروی ارتباطات واینترنت درایران برای تغییرعقاید

 

این گزارش در ادامه با ادعای مضحک غربگرا بودن جوانان ایرانی تاکید کرده است: با توجه به توافق هسته‌ای، اکنون زمان ورود آمریکا به عرصه برای تحریک جمعیت 82میلیون نفری این کشور است.
در این گزارش پیشنهاد شده است: باید دسترسی مردم ایران به اینترنت آزاد طبق «برنامه آزادی اینترنت» مهیا شود و باید درحوزه تکنولوژیک و ارتباطی که نقش حیاتی در جریان آزادی عقاید در جمهوری اسلامی دارد، سرمایه‌گذاری کرد.
هم‌اکنون تلویزیون رسمی ایران، به صورت علنی مخالفت حکومت جمهوری اسلامی با آمریکا را اعلام می‌نماید و موضوع «جنگ نرم» و تلاش برای نفوذ آمریکایی‌ها و البته مبارزه با این امر به عنوان «اولویت اصلی»، بارها از زبان رهبر ایران بیان شده است؛ بنابراین ادامه روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا در آینده محل بحث خواهد شد.
بر اساس گزارش این اندیشکده «بزرگ‌ترین دغدغه‌، محدود شدن تاثیرگذاری فرهنگی آمریکا بر مردم ایران است.»

 

 سپاه پاسداران درفهرست تروریست ها قرارگیرد


این گزارش همچنین می‌افزاید: باید سپاه را طبق بند 3 «قانون کاهش خطر ایران مصوبه 2012» در فهرست تروریست‌ها قرار داد و توسط نهادهای دولتی آمریکا، منابع مالی سپاه را شناخت و از طریق کنگره با وضع قوانین جدی به شدت آنها را محدود کرد.

 

تحریم ها پس از 10 سال برداشته شود


سی‌ان‌ان: تحریم‌ها طی  ده سال برداشته می‌شوند
سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشت: تهران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پروتکل الحاقی را اجرا خواهد کرد و در ادامه زمانی که ایران همه طرف‌های دخیل را درباره تعدیل برنامه هسته‌ای خود راضی کرد، روز اجرا فرا خواهد رسید.
در ادامه گزارش آمده است: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روند تسهیل تحریم‌ها را اعلام کرد ولیکن آنها تا زمان روز اجرا برداشته نخواهند شد.
به گزارش جام نیوز، سی‌ان‌ان افزود: هشت سال بعد از روز اجرا که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کند به جمع‌بندی گسترده‌ای درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران رسیده است، در آن زمان است که بیشتر تحریم‌ها برداشته خواهد شد.
در ادامه گزارش تاکید شده است: روز پایان تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ده سال دیگر همین موقع زمانی است که فرآیند طولانی اطمینان‌سازی و تایید شدن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران خاتمه می‌یابد و باقی مانده تحریم‌ها نیز برطرف می‌شوند. بنابراین تحریم‌ها طی ده سال برداشته می‌شوند.

 

تحریم ها علیه ایران تشدید شود


«رابرت منندز» سناتور آمریکایی نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه این کشور نوشت: به دلیل آزمایش موشک عماد، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنید.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشت: بانک فرانسوی کردیت اگریکول با پرداخت جریمه 787 میلیون دلاری به مقامات آمریکا برای پایان دادن به اتهامات این بانک برای نقض تحریم‌های ایران موافقت کرد.
بر اساس این توافق، بانک‌ها برای یک بازه زمانی خاص نوعا برای مدت 3 سال، تحت نظارت گسترده قرار می‌گیرند و در صورتی که شرایط توافق را رعایت نکنند، اتهامات مجرمانه علیه آنها به جریان خواهد افتاد.
به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با موضوع نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین اعلام کرد: ایران در جلسه روز دوشنبه گزارشی به روز از برنامه‌های خود برای پایبندی به تعهداتش در برجام به حاضران ارائه کرده است.
در ادامه بیانیه آمده است: موضوع اتباع آمریکایی زندانی در ایران، در جلسه فوق مطرح شد.
وزارت انرژی آمریکا و سازمان انرژی اتمی چین نیز در بیانیه‌ای مشترک با سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کردند که قرار است نقش اصلی را در اصلاح رآکتور اراک ایفا کنند.

 

پسا برجام ما  ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید