جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1637
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی:

قیام عاشورا ثابت کرد که محال است دشمن با ما کناربیاید

بالاگریوه / نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی : برخی وقتی به یک جایگاه می رسند می خواهند با همه دست بدهند و قدم بزنند؛ می گویند کوتاه بیاییم تا رابطه مان با دیگران جوش بخورد؛ اگر جوش خوردنی بود امام حسین(ع) هم کوتاه می آمد.

به گزارش بالاگریوه الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در برنامه شب دوم محرم هیأت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه برخی به نام دستگاه امام حسین(ع) و عزاداری کارهایی می کنند که رنگ و بوی الهی ندارد، اظهار داشت: اینها می گویند وقتی که نام امام حسین(ع) به میان آمد ما دیگر چیزی نمی‌فهمیم.
وی افزود: عشق به امام حسین(ع) درست است اما به شرطی که در راستای بندگی خدا باشد؛ دم زدن از حب حسین(ع) خوب است اما باید سمت و سوی الهی داشته باشد؛ در روایت داریم هر کس هرآنچه را دوست دارد با آن محشور می شود حتی اگر یک قطعه سنگ باشد بنابراین دوست داشتن سیدالشهدا(ع) خیلی ارزشمند است.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه انسانی که حق را دریافت دیگر نباید به هیچ قیمتی از آن عدول کند، گفت: وقتی به حق رسیدیم باید دو دستی و محکم آن را بگیریم چراکه غیر از حق هرچه هست گمراهی است.
 برخی هرکاری می کنند که با دشمن رابطه برقرار کنند
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: اما برخی مدام می گویند شاید دیگران هم درست می گویند؛ اینها وقتی به یک جایگاه می رسند نیز همین افکار را تعمیم می دهند و می خواهند با همه دست بدهند و قدم بزنند؛ می گویند کوتاه بیاییم تا رابطه مان با دیگران جوش بخورد؛ اگر جوش خوردنی بود امام حسین(ع) هم کوتاه می آمد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرچه ایمان انسان قوی تر باشد شیطان با قوت بیشتری سعی در اغوای او خواهد داشت، گفت: از امام علی(ع) پرسیدند چگونه است که ما شیعیان را شیطان بیش از دیگران وسوسه می کند و دست از سر ما برنمی دارد حضرت فرمود این امر طبیعی است؛ دزد وقتی به خانه ای می زند به انباری وسایل مستعمل نمی رود بلکه به اتاق جواهرات و چیزهای گران قیمت می رود.
 شیطان برای فریب حزب اللهی‌ها بیش از دیگران نیرو صرف می‌کند
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیطان با قلب های ما یکسان برخورد نمی کند؛ قلب مؤمن بر اساس روایت عرش خدا است و مسلما این قلبی که مالامال از محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرین اش است بیشتر مورد هجمه شیطان قرار می گیرد؛ شیطان برای حزب اللهی ها و افراد ولایت مدار دام های گسترده تری پهن می کند و دنبال آن است که تک تک ما را صید کند.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به آسیب‌های استفاده از فضای مجازی، گفت: در عصر حاضر برخی خودی ها ممکن است نیاز باشند در زمینه فضای سایبری وارد شوند، این افراد باید بیش از دیگران مراقب خود باشند.
شیطان آدمی را به جایی می رساند که به نام دین و انقلاب تیشه به ریشه ارزش‌ها بزند
وی بر اساس قرآن سیاست شیطان را در منحرف کردن انسان‌ها گام به گام خواند و ابراز داشت: او می تواند کاری کند که انسان آرام آرام به نام دین، جهاد و انقلاب کارهایی کند که در مخالف این ارزش‌ها است و اینگونه نیست که یک مرتبه انسان را از راه به در نمی کند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیطان هرکس را در حد خودش فریب می دهد، ابراز داشت: اول می گوید تو با این همه مشغله لازم نیست نمازت را اول وقت بخوانی، این یک کار مستحب است و کم کم از همین راه ها وارد می شود و انسان را گمراه می کند.
استقامت در مسیر حق خصلت پیروان راستین امام حسین است
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی استقامت در مسیر حق را خصلت پیروان راستین ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: آن همه مقاومت و ایستادگی امام حسین(ع) و ثبات قدمش برای این بود که می دانست راهش درست است بنابراین اگر میلیون ها نفر هم در مقابلش می ایستادند بی شک باز هم عقب نمی نشست؛ حضرت ابوالفضل(ع) نیز ثابت کرد که اگر دنیا را هم به پایش می ریختند دست از مولایش نمی کشید.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: شیطان بیشتر دنبال آن جوان و نوجوانی می افتد که همواره آماده جهاد هستند و منتظرند تا رهبرشان یک اشاره کند؛ ما که افتخار مسلمانی و تشیع داریم، خودمان و مسؤولانمان باید مایه آبروی اسلام باشیم؛ شیطان با آل سعود که کاری ندارد چراکه او نزده خودش می رقصد؛ متأسفانه برخی از ما با یک سوت زدن شیطان به سمتش می رویم.
قلب آلوده به گناه چگونه می تواند با امام زمان ارتباط برقرار کند؟
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با تأکید بر اینکه مدعیان دلداگی به صاحب الزمان(عج) باید بیش از دیگران مراقبه داشته باشند، گفت: شماها که هر سه شنبه شب به جمکران می آیید و می خواهید با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنید باید توجه داشته باشید که قلب خود را پاک نگه داشته اید که چنین انتظاری دارید.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم به آثار گناه اشاره کرد و بیان داشت: گناه مخرب است؛ به فرض که توبه کردید از کجا می دانید که خدا می پذیرید؟ اگر نپذیرفت چه می کنید؟
وی پاکیزگی از گناه را برای پیمودن مسیر حق امری ضروری خواند و گفت: به همین دلیل است که خداوند در آیه تطهیر می می فرماید اراده کردیم اهل بیت پیامبر اکرم(ص) از هر نوع آلودگی پاک باشند.
سلام دادن به معصومین بی پاسخ نمی ماند
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اهمیت سلام کردن در آداب اسلامی، اظهار داشت: برخی پاسخ سلام را درست نمی دهند؛ وقتی به هم می رسید سلام کنید و سعی کنید پاسخ تان بهتر از سلام کننده باشد، این حرکت محبت ایجاد می کند.
وی به اهمیتی که ائمه اطهار(ع) برای سلام کردن و جواب سلام نیکو دادن قائل بودند، اشاره کرد و گفت: حال اگر شما به امام معصوم سلام کنید بی شک آنان که پاسخ می دهند؛ اهل معنا می گویند اگر هنگام سلام دادن و اذن دخول گرفتن حالتان منقلب شد بدانید که پاسخ سلام خود را گرفته اید و سعی کنید تا این حالت به شما دست نداده وارد حرم نشوید.
امام زمان نیز دلواپس سرنوشت مسلمین است
وی با توجه به اینکه امام زمان(عج) به همه وقایعی که در دنیا اتفاق می‌افتد اشراف دارد، ابراز داشت: ما فکر می کنیم فقط من و شما دلواپس برجام و نفوذ دشمن هستیم، امام عصر(عج) نیز همه این مسائل را می بینید؛ ایشان جنایات اسرائیل در فلسطین و جاهای دیگر را می بینید و ناراحت می شود؛ چقدر دل حضرت خون می شود از نکبت کاری های آل سعود.
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی افزود: حداقل بیایید من و شما رعایت حال امام زمان(عج) را داشته باشیم و با گناهان خود قلب آقا را به درد نیاوریم؛ درست است که هیچ کدام از ما نمی خواهیم که امام عصر(عج) از دست ما ناراحت شوند اما گاهی با اعمال خود حضرت را ناراحت می کنیم.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به حیاتی بودن برقراری ارتباط با امام زمان(عج)، گفت: هر روز و به هر مناسبت به امام زمان(عج) سلام دهید، حداقل روزانه یک بار دعای سلامتی حضرت بخوانید؛ حتی یک یامهدی(ع) گفتن را هم آقا پاسخ می دهند؛ سعی کنیم این ارتباط حداقلی را تحت هیچ شرایطی قطع نکنیم.
وی افزود: در روایت داریم شب های جمعه همه انبیا و اوصیا برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا می روند؛ عاشقان امام زمان(عج) اگر می خواهند حضور ایشان را درک کنند سعی کنند حداقل یک شب جمعه کربلا باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی بیان داشت: امام زمان(عج) مهربان است و در خانه اش به روی همه باز است، اگر حال دارید به جمکران بیایید و در غیر این صورت هرجا که هستید رو به قبله،  یک «السلام علیک یا ابا صالح المهدی(عج)» بگویید؛ سلام کردن آثار عجیبی دارد به همین دلیل زیارت عاشورا صد لعن و صد سلام دارد.
مبادا ما نیز همچون کوفیان در اثر تهدید دشمن نایب امام زمان خود را تنها بگذاریم
استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: در ماه محرم سعی کنید هر روز زیارت عاشورا بخوانید، بسیاری از بزرگان ما هر روز سال زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام ترک نمی کردند و برخی از ایشان ابراز پشیمانی می کردند از اینکه چرا تاکنون روزانه دوبار این زیارت را نخوانده اند.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر این که خواندن زیارت عاشورا بسیاری از گره ها را باز می کند و خداوند به برکت آن حاجت خواننده این زیارت را برآورده می کند، اظهار داشت: بیایید به نیت اینکه خداوند حاجت ما را بدهد و  ظهور امام زمان(عج) محقق شود، خواندن زیارت عاشورا را ترک نکنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از کوفیان نامه دعوت برای امام حسین(ع) فرستاده بودند اما از ترس تهدیدها و فشارهای ابن زیاد، نماینده امام را تنها گذاشتند، گفت: مبادا ما نیز با امام زمان خود مانند کوفیان رفتار کنیم./منبع:رسا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید