پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1635
  • 0

حضرت آیت الله جنتی درخطبه های نماز جمعه تهران:

غرب درتلاش برای واردکردن عوامل نفوذی خودبه مجلس شورای اسلامی است

بالاگریوه / امام جمعه موقت تهران : غربی ها به دنبال نفوذ به ارکان مختلف نظام هستند، یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور مجلس شورای اسلامی است، سعی می‌کنند هرچه می‌توانند عوامل و نفوذی‌‌های خودشان را به مجلس بفرستند.

به گزارش بالاگریوه ، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به تشییع با شکوه و معنادار سردار شهید همدانی، اظهار داشت: اینگونه موارد اوج علاقه ملت ایران به شهدا و موضع جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان نشان می‌دهد.
وی با اشاره به فاجعه منا، گفت: فاجعه منا غم و غصه دل‌های ما را زیاد کرد، در حرم امن الهی در روز عید قربان در لباس احرام در آن هوای گرم، عده‌ای زیر دست و پا له شدند و عده‌ای از تشنگی جان خود را از دست دادند، خدا آل سعود را لعنت کند و انتقام این مظلومان را از آن ظالمان بگیرد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه غریب به 400 نفر ایرانی در فاجعه منا کشته شده‌اند، تصریح کرد: بی‌کفایتی حاکمان آل سعود قطعی است، کمیته حقیقت‌یاب که چندین بار تشکیل آن از سوی مسئولان ایرانی بیان شده باید پیگیری شود، همه کشورهای اسلامی باید به فاجعه منا رسیدگی کنند تا مشخص شود علت اصلی این فاجعه چه بوده است، مطمئنم تا زمانی که آمریکا از آل سعود پشتیبانی می‌کند، کمیته حقیقت‌یاب در نهایت یک قطعنامه‌ای صادر و آل سعود را محکوم می‌کند و موضوع به پایان می‌رسد، یعنی اتفاق خاصی نمی‌افتد.
وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب پس از فاجعه منا در سخنانشان آل سعود را به عکس‌العمل‌های خشن و سخت تهدید کردند و همین تهدیدات ایشان موجب شد که آل سعود جنازه‌ها را به ایران تحویل دهد و امیدواریم روزی این تهدیدات عملی شوند، پس از بیانات رهبر انقلاب، حاکمان آل سعود قدری عقب‌نشینی کردند و همکاری‌هایی را با ایران داشتند، خداوند عزت رهبر انقلاب را زیاد کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دولت و دستگاه دیپلماسی ایران باید مجدانه موضوع فاجعه منا را پیگیری کند، گفت:‌ نباید اجازه دهیم فاجعه منا به فراموشی سپرده شود، جان باختگان در فاجعه منا مهاجر الی‌الله بودند.

آنچه شورای نگهبان تأئید کرد طرح مجلس بود نه برجام

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برجام و تصویب طرح مربوط به توافق هسته‌ای در مجلس و تأئید آن در شورای نگهبان گفت:‌ بررسی مراحل برجام در ایران بالاخره به پایان رسید، مصوبه مجلس درباره برجام مربوط به اجرای توافق هسته‌ای یا همان برجام نبود، عده‌ای تصور می‌کنند مصوبه مجلس به معنای تصویب اجرای برجام در ایران است که اینطور نیست.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و اعضای این شورا نظرشان را درباره توافق هسته‌ای دادند و اجرای آن را تأئید کردند اما هنوز رهبر معظم انقلاب آن را امضاء‌ نکرده است.
وی یادآور شد: کار مجلس (تصویب طرح مربوط به برجام) در حاشیه برجام بود که دولت را موظف کرد در جریان اجرای برجام، اقدامات متقابلی را متناسب با کارهای آمریکا انجام دهد و چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی را رعایت کند، به نظرم مصوبه مجلس خوب بود، خدا خیرشان دهد، نمایندگان مجلس زحمات زیادی کشیدند.
دبیر شورای نگهبان همچنین تأکید کرد: از کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز تقدیر و تشکر می‌کنم، اعضای این کمیسیون هم در جریان بررسی ابعاد برجام زحمات زیادی متحمل شدند، اینکه زحمات آنها به نتیجه رسید یا نه، بنده با‌ آن کاری ندارم ولی زحمات اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام برای ما قابل تقدیر و تشکر است.
وی اضافه کرد: باید مراقب باشیم که طرف مقابل ما عهدشکن هستند و پای عهد و پیمانشان نمی‌مانند، باید ببینیم در اجرای برجام 1+5 چه می‌کند، آنان هزاران بهانه می‌آورند و به جای اینکه ما آنان را محکوم کنیم، آنان ما را محکوم می‌کنند،‌ راه برای شیطنت طرف مقابل بسیار باز است لذا باید به شدت مراقب باشیم.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه باید از حداکثر ظرفیت توافقنامه هسته‌ای به نفع خودمان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌ها درباره برجام اطلاع‌رسانی‌های خوبی کردند، به نظرم بهتر است موضوع برجام را دیگر تمام شده تلقی کنیم و در محافل عمومی آن را مورد بحث قرار ندهیم، اینکه خیر بود یا شر، خوب بود یا بد، هرچه بود تمام شده بدانیم و سراغ پیگیری حقوقمان از سند توافق هسته‌ای برویم و مراقب شیطنت طرف مقابل باشیم.
آیت‌الله جنتی در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضوع لغو تحریم‌ها، تاکید کرد: لغو تحریم‌ها فلسفه توافق هسته‌ای است، باید لغو تحریم‌ها جدی گرفته شود،‌اگر تحریم‌‌ها لغو شود نشان‌دهنده به نتیجه رسیدن برجام و مذاکرات هسته‌ای است اما اگر طرف مقابل به دنبال عهدشکنی در این زمینه بود و می‌ خواست به جای لغو تحریم‌ها آنها را متوقف و یا تعلیق کند، نشان می‌دهد که برجام نتیجه‌ای نداشته و بی‌فایده بوده است اما امیدواریم تحریم‌ها لغو شوند.
وی خاطر نشان کرد: برخوردهای افراطی و تفریطی با موضوع برجام نباید وجود داشته باشد، اگر در برابر طرف مقاومت و ایستادگی نکنیم، فردا روزی می‌گویند باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، حقوق زن و مرد هم باید مساوی باشد، باید حکم قصاص را برداریم، باید ارتباطتان را با حزب‌الله لبنان و مقاومت در منطقه قطع کنید و ...، ولی آنان بدانند ما تا آخر ایستاده‌ایم و ارتباطمان را با همه انقلابیون اسلامی تا آخرین قطره خونمان حفظ می‌کنیم.
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس یادآور شد: غرب به دنبال حکومت بر منطقه است، آنان می‌خواهند منطقه و جمهوری اسلامی ایران را قبضه کنند، آنان می‌خواهند سیاست‌هایشان را در ایران حاکم کنند و بسیار هم در این مورد جدی هستند؛ آنان به دنبال نفوذ به ارکان مختلف نظام هستند، یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور مجلس شورای اسلامی است، سعی می‌کنند هرچه می‌توانند عوامل و نفوذی‌‌های خودشان را به مجلس بفرستند.
وی ادامه داد: می‌خواهند در تصمیمات دولت هم نفوذ کنند، می‌خواهند درباره فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ غربی را حاکم کنند، این موارد سیاست‌هایی است که آنان به دنبال آن هستند، بعد از برجام سراغ این موارد خواهند آمد، اما ان‌شاالله این آرزوها را به گور خواهند برد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به سومین انتفاضه فلسطینی‌ها، گفت: عزیزان فلسطینی با حرکت‌های انتحاری کشته شدند، ان‌شاالله امیدواریم این انتفاضه سوم موجب شود مسجدالاقصی از تعرض غاصبان سرزمین فلسطین آزاد شود. منبع:فارس

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • سید حیدر شاهرخی
    • 24 مهر 1394 15:31
    • 0
    هر کاندیدای که ماده 28در پرونده داردضد ولایت فقیه و نفوذی دشمن است .
    @@@
    توضیح بالاگریوه
    باسلام به شما سید عزیز
    ماده 28 قانون انتخابات شرایط ایجابی انتخاب شوندگان را در7 بند و 3 تبصره مطرح کرده است. یعنی هرکدام از کاندیداها این شرایط را نداشته باشندازحضور درصحنه رقابت ها کنارگاشته خواهندشد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید