سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1614
  • 0

امام جمعه پلدختر:

بعضی افرادازبرنامه های عزاداری برای مطرح کردن خود استفاده می کنند

بالاگریوه / امام جمعه پلدختر گفت : آنهایی که می‌خواهندبا تحت‌الشعاع قرار دادن مراسم عاشورا خود را مطرح وبرجسته کنند، سخت در اشتباه هستند.

به گزارش خبرنگار بالاگریوه،جلسه ستاد شئون فرهنگ در مناسبت‌های مذهبی عصرامروز با حضور فرماندار، مسئولین نهادهای امنیتی و انتظامی، سپاه پاسداران، شورای هیآت مذهبی و کانون مداحان در دفتر امام جمعه پلدختر برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در این جلسه با تاکید بر جهت‌دهی سخنرانان و کار شناسان و روحانیون و مداحان به عزاداری‌های مردم در ماه محرم و صفر تصریح کرد : عشق و علاقه به سید الشهدا حرارتی است که در دل عاشقان به آن حضرت به خصوص مردم لرستان و این شهرستان موج می زند و لازم است تمام برنامه‌ها در راستای باشکوهتر برگزار شدن عزاداری‌ها در شهرستان پلدختر تدوین گردد.
سوری با بیان اینکه برای جهت دهی به مراسم های عزاداری بایستی ازکارشناسان دینی بهره گرفت افزود:به هیچ عنوان نبایستی اغراض سیاسی رادرفرهنگ عاشوراوعزاداری برای سروروسالارشهیدان دخالت داد.

خطیب جمعه پلدختر افزود: آنهایی که می‌خواهندبا تحت‌الشعاع قرار دادن مراسم عاشورا خود را مطرح وبرجسته کنند، سخت در اشتباه هستند.
سوری با تأکید بر ضرورت حضور بسیج و نیروی انتظامی در تامین امنیت عزاداری‌ها گفت: عزاداری‌ها بایستی به سمت سنتی و مسجد محوری با محوریت جهت‌گیری سخنرانان و کارشناسان مذهبی سوق پیدا کند.
امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه طراحی برنامه‌ها باید بر مبنای جلوگیری از اختلاط بین عزاداران باشد خاطرنشان کرد: برنامه های عزاداری باید باید درراستای رفع شبهات و تقبیح ترویج خرافاتی مانند تمثال ائمه و اهل بیت که ساخته ذهن و تفکرات مسیحیان و یهودیان است، گام‌هایی برداشته شود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • ناشناس
    • 13 مهر 1394 20:41
    • 2
    مردم پلدختر ازبیکاری رنج می برند که افراد غیر بومی پلد ختر را قبضه کرده و کسی  جوابگو نیست

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید