پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1609
  • 0

بعد از دست دادن ظریف به اوباما و درنتیجه دیپلماسی یهوئی :

46 میلیارد دلار از دارائی های بلوکه شده ایران به جیب آمریکائی ها رفت

بالاگریوه / آمریکایی ها این روزها در شرایطی به دنبال دریافت غرامت از ایران هستند که خودشان از پرداخت غرامت و حق و حقوق خانواده های قربانیان ماجرای پرواز 655 ایران ایر با 290 شهید، خانواده شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و خانواده قربانیان ترور طی سال های گذشته و موارد بسیاری دیگر سرباز زده اند.

به گزارش بالاگریوه ؛ خبر واضح و مبرهن است. 46 میلیارد دلار از 100 میلیارد دلاری که از اموال ایران در آمریکا بلوکه شده، قرار است به آمریکایی ها برسد و مجلس این کشور حالا تصویب  کرده که این اموال باید به ایران بازگردد.
بعد از آنکه آمریکایی ها در یک دزدی آشکار 46 میلیارد دلار از اموال ایران را طی سال های گذشته و با حکم دادگاه های خود در بانک های این کشور بلوکه کردند، حالا در شرایطی که قرار بود تمام این 100 میلیارد دلار اموال ایران بعد از توافق به ایران بازگردد، مجلس آمریکا طی یک مصوبه، دولت آمریکا را از پرداخت 43.5 میلیارد دلار از این اموال منع کرد.
نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در تازه‌ترین اقدام برای کارشکنی در اجرای «برجام» روز سه‌شنبه طرحی را معرفی کردند که خواستار پرداخت 46 میلیارد دلار غرامت به دسته‌ای از شهروندان آمریکا از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا است. این طرح دولت آمریکا را موظف می‌کند قبل از هر گونه اقدام برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران و رفع تحریم‌ها طبق تعهداتش در «برجام»، ابتدا به شهروندانی که مطابق ادعاها، «قربانیان تروریسم ایران» خوانده شده‌اند، غرامت پرداخت کند. نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی این طرح که «قانون قربانیان تروریسم ایران» نامگذاری شده را پس از شکست تلاشهای قبلی برای رد توافق هسته‌ای در کنگره معرفی کرده‌اند. قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه با 251 رأی موافق در برابر 173 رأی مخالف این طرح را به تصویب رساندند.
2.5 میلیارد را از پیش برداشته اند!
از 46 میلیارد دلار غرامتی که قرار است آمریکایی ها طبق مصوبه مجلس از اموال بلوکه شده ایران برداشت کنند، پیش از این رقمی بالغ بر 2.5 میلیارد دلار به نفع سربازان کشته شده آمریکایی برداشته اند.
در این باره لازم به ذکر است خانواده 241 سرباز آمریکایی که بر اثر عملیات نیروهای مقاومت لبنان کشته شده‌اند، پیگیر دریافت خون‌بهای دو میلیارد و 650 میلیون دلاری خود از محل اموال ایران‌اند و در مقابل بانک مرکزی ایران نیز برای جلوگیری از این کار، به تحرکات حقوقی روی آورده است. همین مسئله سبب شده تا رقم غرامت در مصوبه آمریکا نیز به 43.5 میلیارد دلار برسد.
این هم ماحصل دیپلماسی خنده
محمد جواد ظریف همچنان در نیویورک به سر می برد. وزیر امور خارجه کشورمان که حتی به خود زحمت نداد تا برای پیگیری های دیپلماتیک حوادث حج امسال به ایران بازگشته و پاسخی متقن و حساب شده برای خانواده های 464 قربانی فاجعه منا پیدا کند، همچنان در مرکز آمریکا به دنبال حل و فصل مسائل هسته ای و موضوع برجام است. برجامی که دولت یازدهم در 2 سال گذشته تمام تخم مرغ های خود را در سبد آن چید اما امروز مشاهده می شود که ماحصل 2 سال مذاکره و پیگیری دیپلماسی لبخند، دزدی آشکار آمریکایی ها از اموال ایران است.
آمریکایی ها این روزها در شرایطی به دنبال دریافت غرامت از ایران هستند که خودشان از پرداخت غرامت و حق و حقوق خانواده های قربانیان ماجرای پرواز 655 ایران ایر با 290 شهید، خانواده شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و خانواده قربانیان ترور طی سال های گذشته و موارد بسیاری دیگر سرباز زده اند. حالا مجلس آمریکا در شرایطی این مصوبه را پیش پای دولت آمریکا گذاشته، که وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این کشور به سر می برد و طی روزهای گذشته نیز در دیداری که از سوی دولتی ها با عنوان "یهویی" نام برده شد، با باراک اوباما دست داده است./منبع: دانا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • بسیجی
    • 13 مهر 1394 08:45
    • 0
    ظریف که فعلا جلو دار ندارد،اقای ظریف بجای اوباما جلسه بعدی شک ندارم به مرکل هم دست میدهد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید