سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1608
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

فریضه حج جز به اذن ولی فقیه تعطیل بردارنیست

بالاگریوه/ امام جمعه پلدختر درخطبه های نمازجمعه این هفته که درمسجد جامع وخیابان فلسطین شمالی این شهر برگزارگردیدگفت: فریضه حج جزدرمواردی که به اذن ولی فقیه باشدتعطیل بردارنیست .

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری  درخطبه های نماز این هفته با اشاره به کشتار حاجیان بی گناه در مراسم رمی جمرات درمنا گفت : عده ای که اطلاع زیادی ازاحکام دینی ندارند این روز ها از ضرورت تعطیلی حج سخن می گویند درحالی که حج تعطیل بردارنیست.
وی خاطر نشان کرد: آنچه که خواسته و مطالبه همه مسلمانان جهان است اصلاح و تجدید نظر درشیوه مدیریت مراسم معنوی حج است .
حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه تنها عذرخواهی زبانی حکام سعودی کافی نبوده بلکه دولت عربستان بایستی مسئولیت سوء مدیریت خودرا درقبال این فاجعه عظیم بپذیرد گقت : بایستی برای بررسی ابعاد فاجعه منا و کشتار هزاران زائربیت الله الحرام  کمیته ای متشکل از نمایندگان همه کشورهای اسلامی تشکیل گردد.
امام جمعه پلدختر تصریح کرد : سران کشورهای اسلامی بایستی درعین حالی که قضیه منا و کشتار حاجیان را بطور جدی دنبال می کنند مواظب باشند در پازل دشمن گرفتار نشوند زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی بدنبال ایجاد اختلاف دربین مسلمانان هستند.
حجت اسلام والمسلمین سوری درادامه بحث مربوط به فاجعه کشتار حاجیان کشورهای مسلمان درمنا گفت: آنچه باعث نگرانی است عدم مسئولیت پذیری حکام سعودی درارتباط با این قضیه است زیراآنها که خود ابزاردست آمریکا و رژیم اشغالگرقدس هستند با فرافکنی گاهی حجاج نیجریه و گاهی دیگر کشورها را مقصر این حادثه قلمدادمی کنند درحالی که جهانیان می دانند که این اتفاق جز درنتیجه جنگ قدرت و به رخ یکدیگر کشیدن اقتدار شاهزادگان سعودی نبوده است.
وی افزود : سلمان بن عبدالعزیز شاهزاده وجانشین ولیعهد سعودی درراستای به نمایش گذاشتن قدرت طلبی خود حرمت حریم امن الهی را شکسته و برای اینکه قدرت خود را به رخ دیگر حاکمان سعودی بکشاند با به راه انداختن یک کاروان پرخدم و حشم و حضور درسرزمین منا هزاران زائر خانه امن خداراقربانی اهداف شوم خود کرد.
خطیب جمعه پلدختر غدیر را ازافتخارات دین مقدس اسلام عنوان و تصریح کرد: از آنجائی که درجریان غدیر خداوند بزرگ خطاب به پیامبر اعلام جانشینی حضرت علی ( ع) را تکمیل نعمت خداوند و کامل شدن مأموریت و رسالت پیامبر دانسته ، لذا غدیراختصاص به شیعه وحتی مسلمانان نداشته بلکه شامل غیرمسلمانان هم می شود.
« سوری » درادامه تصریح کرد: کسانی که با فرهنگ غدیر مخالف هستند و چنین القاء می کنند که دین باید از سیاست جداباشد آگاهانه درراستای تضعیف دین و القاء ناکارآمدی دین درمدیریت جامعه حرکت می کنند.
امام جمعه پلدختر درادامه خطبه دوم نماز با قدردانی از کارگروه اشتغال استان که روز پنجشنبه به دعوت نماینده مردم پلدختر درمجلس و مهندس درمنان فرماندار شهرستان درپلدختر تشکیل گردیدافزود: جلسه بسیار مفیدی بود و امیدواریم گام هائی عملی برای رفع مشکلات و ازجمله معضل بیکاری درشهرستان برداشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین سوری درپایان خطبه های نماز از ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان خواست ازآنجاکه بدلیل معذوریت های شرعی شایسته نیست بانوان محترمه برای انجام معاینات پزشکی به سونوگرافیست مردمراجعه کنندنسبت به تأمین نیروی سونوگرافیست خانم ودستگاه سونوگرافی برای بانوان درشهرستان پلدختر مساعدت نماید.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 13 مهر 1394 08:40
    • 0
    در جواب کامنت پلدختری اصیل
    شک نکنید مراسمات مذهبی سیاسی هم هستند غدیر هم سیاسی است و اگر در مسجد حضرت رقیه (ع) بود باز خودشما می گفتیدمسجد را هم سیاسی کرده اید ،وای بحال شما که حسینیه راخصوصی می نامید و اگر این کامنت را من بر عکس شما بر علیه طرف مقابل بگذارم کامنت من منتشر نمی شود ،حق با شماست حسینیه شخصی است روستاها را در این مراسم دعوت کرده ایم و در مسجد رقیه (ع) هم مراسم نمی گیریم و به کسانی که قبلا در این مراسم شرکت کرده اند ولی الان این کار را نمی پسندند هیچ ربطی ندارد.
    ********
    بالاگریوه
    سیدعزیز ! باسلام ، درمورد پاسخی که به « پلدختری اصیل» داده اید توجه شمارا به توضیح کوتاهی جلب می کنیم. این یک حقیقت انکارناپذیراست که حسینیه ها باهدف برگزاری مراسمات عزاداری برای ائمه اطهار و دیگرمراسمات مذهبی توسط افراد، صنوف، دسته جات و گروههائی ساخته می شوند( مانند حسینیه تبریزی های مقیم مرکز- حسینیه بازاریان، حسینیه همدانی های مقیم تهران، حسینیه کربلائی های مقیم مشهد، حسینیه هیأت عزاداری زوارامام حسین(ع) و... هزاران نمونه دیگر.) ومطمئناً ازنظر شارع مقدس دین اسلام حسینیه ها تفاوتهائی با مساجد دارند.برای روشن ترشدن مطلب ازحضرتعالی یک سوال داریم ؟ آیا اگر یک دسته و گروه مذهبی یا سیاسی غیرازبانیان فعلی حسینیه بخواهند درایام محرم یادرهنگام تبلیغات انتخاباتی از حسینیه قمر بنی هاشم برای فعالیت استفاده کننداین فرصت و اجازه به آنها داده می شود؟ واگر پاسخ شما به این سوال مثبت باشد درآن صورت قبول کرده اید که حسینیه متعلق به عموم مردم و دسته جات و گروههاست .واگرغیرازاین باشد.....
    سلامت وتندرست باشید
    • پلدختری اصیل تر
    • 12 مهر 1394 16:46
    • 0
    مدیرمحترم سایت بالاگریوه .
    احتراماً چون فردی بانام پلدختری اصیل - برای همین خطبه های نماز جمعه که دربلوطستان چاپ شده بود نظرداده بود که : من انتظارداشتم امام جمعه عزیزدرمراسم عیدسعید غدیر که درحسینیه قمربی هاشم برگزارشد شرکت می کرد - من هم درجواب این شخص نظری برای سایت بلوطستان فرستادم  اما نمی دانم چرا مسئول بلوطستان نظرمرا چاپ نکرد. خواهش می کنم این نظرمرا که مربوط به سخنان امام جمعه محترم و نظر این فرد است چاپ کنید.
    نظربنده این است که -
    اتفاقاً یکی از کارهای قابل تحسین امام جمعه محترم ، فرماندار و خیلی از مسئولینی که دعوت شده بودند نرفتنشان به آن حسینیه بود چون آن حسینیه ازروزتأسیس تاکنون از مذهبی به سیاسی تغییر کاربری داده شده است وبه ستادتبلیغات یک جریان سیاسی تبدیل شده و هرکس که حتی برای عزاداری محرم ومراسم های سالروز شهادت امامان یا اعیاد مذهبی هم به آنجا برود از او عکس و فیلم تهیه می شود.لذا خیلی ها تشخیص می دهندآنجا نروندتا بعنوان هوادارفلان فرد به حساب نیایند.اگر هدف غدیراست و امام علی (ع) چرا افراد طرفدار یک جریان ازروستاها به این مراسم دعوت می شوند؟ درفاصله 50-60 متری همین حسینیه مسجد حضرت رقیه قراردارد چرا این مراسم درمسجد برگزارنمی شود ؟ اهمیت مسجد که قطعاً بیشتر از یک حسینیه ی خصوصی می باشد .
     

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید