پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1606
  • 0

آیت الله علم الهدی :

دین اسلام بدون گفتمان ولایت پیشرفت نمی‌کند

بالاگریوه / آیت الله علم الهدی گفت:آنهایی که فکر می کنند در این مملکت و در این نظام، مشابه کشورهای منحط غربی می شود دین از جامعه محو شود یا با تحریف، اسلام های جعلی مثل اسلام رحمانی و غیره جایگزین اسلام استکبار ستیز گردد، اینها سراسر انحراف و پندار همانهایی است که درسقیفه تصوّر کردند بدون ولایت اهل بیت رسول خدا(ص) اسلام گسترش می یابد.

به گزارش بالاگریوه آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد روز پنجشنبه 9 مهرماه در مراسم افتتاح مسجد پیامبر اعظم(ص) گفت: درایامی هستیم که لحظه به لحظه به عیدالله اکبر نزدیک تر می شود. عید غدیری که هیچ روزی فضیلت این روز را ندارد وبا سربلندی این عید را به امام زمان (عج)، نائب برحقش امام خامنه ای و تمامی مسلمین جهان تبریک می گوییم.
 شأن عیدغدیر از فتح تاریخی مکه هم بالاتر است
وی با نگاهی گذرا بر تاریخ صدر اسلام اظهار داشت: نگاه که می کنیم در تمام دورانی که رسول خدا با همت و تلاش خستگی ناپذیر خود اسلام را تبلیغ و تشریع می نمود، یک نقطه عطف اگر وجود داشته باشد، آن فتح مکّه است. روزگاری بود که پیامبر خدا از بیم جان خود و پیروان انگشت شمارش، شبانه مکه را ترک کرد اما حالا در جریان فتح مکه، با جلال و جبروت و با خیل عظیمی از مسلمین در خیابانهای این شهر رژه می رود.
آیت الله علم الهدی افزود: آن روزی که مکه فتح شد، اسلام و قدرت آن در تمام شبه جزیره عرب تثبیت شد و آوازه این پیروزی تمام دنیای جاهلیت را لرزاند. با تمام این شرایط خاص و اتفاقات شگرف، هیچ آیه ای مبنی براینکه درروزفتح مکه، دین شما رشد کرد یا کامل شد، نازل نشده است؛ امّا زمانی که دست باکفایت حیدرکرّار به دست رسول خدا(ص) بالا رفت، «اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینُکُم وَاَتمَمتُ عَلَیکُم نِعَمتی» نازل گشت. دراین روزآینده اسلام با حبل الله امامت و ولایت پیوند خورد.
حرکت فرهنگی شیعیان، عامل بقای گفتمان تشیّع
امام جمعه مشهد به عهدشکنی و بی بصیرتی مردم در روز رحلت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اما روزی که پیامبر رحلت فرمود، مردم آن زمان با جهل خود، علی را وادار به خانه نشینی کردند و راه را برای سوء استفاده قدرت طلبان باز نمودند. درآن روز بود که انقلاب حضرت محمّد(ص) با بی بصیرتی امّت به نقطه اول خود برگشت و بنابه روایت «اِرتَدَّ النّاس اِلّا ثَلاثَه» تنها سه نفر ماندند که دراذان خود «اَشهَدُ اَنَّ عَلیًّ وَلی الله» می گفتند.
وی حرکت فرهنگی درمیان شیعیان صدراسلام و دوران پس ازآن را عامل بقای گفتمان تشیّع دانست و تصریح کرد: اگر زمان سقیفه تنها سه نفر شیعه امیرالمومنین ماندند، هم اکنون سیصد میلیون نفر دراذان خود «اَشهَدُ اَنَّ عَلیًّ وَلی الله» می گویند. این امر با جنبش فرهنگی شیعیان دردوران صدراسلام و سالهای پس ازآن ممکن شد تا نسل شیعه و گفتمان تشیّع رشد یابد و تکثیر شود.
ملت ایران، دین را تکمیل کرده است
آیت الله علم الهدی تکمیل دین را در عهده نسلی خواند که با غدیر رشد یافته اند و خاطرنشان کرد: تکمیل دین و اعتلای معارف، مهم ترین هدف اسلام در تمام سالهای عمر خود بوده است، البته که تکمیل دین فقط با تکمیل رسالت ممکن است و مسلما رسالت پیامبر اسلام زمانی کامل می شود و به هدف غایی خود می رسد که در تمام جهان گسترده شود. حالا شما بگویید کدام ملت درتمام دنیا توانسته انقلابش، گفتمانش، فرهنگش و معارف دینی اش را به جهان صادر کند؟ البته و صدالبته که ملت ایران.
امام جمعه مشهد ادامه داد: این شما هستید که کانون های احیای تفکر اسلامی را پایه گذاری کردید. این شما بودید که توجهات جهانی را به خود جلب کردید و این شما هستید که ارادت خود به علی(ع) را فراگیر کردید و مظلومیت حسین (ع) را فریاد زدید.
سکولارمئابی در ایران یک توهم و انحراف است
آیت الله علم الهدی با اشاره به گفته های سکولارمئابانه برخی از روشنفکرنمایان داخلی، گفت: امروز بحمدالله تنها جبهه ای که مؤثّرا در برابر این موج دین هراسی در جهان ایستادگی کرده است، جمهوری اسلامی ایران است. آنهایی هم که فکر می کنند در این مملکت و در این نظام، مشابه کشورهای منحط غربی می شود دین از جامعه محو شود یا با تحریف، اسلام های جعلی مثل اسلام رحمانی و غیره جایگزین اسلام استکبار ستیز گردد، دچار توهّم هستند. بسا که این تفکرات از توهّمات هم فراتراست؛ اینها سراسر انحراف است.
وی افزود: این پندار همانهایی بود که درسقیفه تصوّر کردند بدون ولایت اهل بیت رسول خدا(ص) اسلام گسترش می یابد. همان هایی که فکر می کردند با کشورگشایی و توسعه ارزی و ارضی ممالک اسلامی، می شود یک اسلام قدرتمند و پایدار ساخت. حاشا که اسلام بدون گفتمان ولایت پیشرفت و پایداری داشته باشد. منبع: رسا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید