چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1595
  • 0

آیت الله خاتمی در خطبه های نماز عید قربان:

هجمه به مجلس در ماجرای برجام ضد قانون اساسی و مخالف نظر رهبری است

بالاگریوه/ آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت بررسی برجام درمجلس شورای اسلامی و اینکه قانون اختیار بررسی را به نمایندگان داده است.گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نمی شود مجلس را به حساب نیاورد،و کسانی که در این حوزه مجلس را می کوبند ضد قانون اساسی و ضد نظر ولی فقیه عمل می کنند.

به گزارش بالاگریوه آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان و عید غدیر گفت: هر روز که انسان زمینه ریزش الطاف الهی را فراهم کند آن روز عید است؛ عید غدیر عید الله الاکبر است.
وی با تقدیر از شرکت گسترده مردم در مراسم معنوی دعای عرفه افزود: در جای جای این کشور نغمه ملکوتی یا الله طنین انداز شد که امیدواریم همه مردم مشمول رحمت الهی شده باشند؛ سه شنبه آینده سالروز ولادت امام هادی(ع) است که عاشقان اهل بیت(ع) باید در سالروز ولادت ایشان سنگ تمام بگذارند، از مهم ترین یادگارهای این امام زیارت جامعه کبیره بوده که امام شناسی کامل برای شیعیان است.
امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت یاد و خاطره فقیه مجاهد آیت الله خزعلی اظهار داشت: ایشان عاشق امام علی(ع) بود و دو بار نذر کرد تا کتاب الغدیر را مطالعه کند، از جمله فضایل مرحوم آیت الله خزعلی تجلی تولی و تبری در ایشان بود.
وی ادامه داد: آیت الله خزعلی می فرمود من مقید بودم در روزهای نخست رهبری مقام معظم رهبری در کنار ایشان باشم تا همگان بدانند این بزرگ مورد تأیید روحانیت است، ایشان با وجود این که 15 سال بزرگتر از رهبر انقلاب بودند اما همان عشقی که به حضرت امام(ره) داشت یک جا نثار مقام معظم رهبری کرد؛ تبری ایشان زبانزد بوده و نمونه های فراوانی داشت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز داشت: به معنای واقعی پاییز، بهار تعلیم و تربیت است، انتظار مردم ما این است که خروجی این بهار که شامل دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه می شود گل های معطر باشد؛ گل هایی که جان جامعه را در بعد علمی و عملی صفا دهند این مهم واقع نمی شود مگر آن که محیط های آموزشی محیط علم، تقوا و ارزش های الهی باشد.
وی عنوان کرد: اگر محیط های علمی به ویژه دانشگاه ها باشگاه سیاسی و محل یارگیری احزاب باشد و سیاست زده شوند هم علم و هم دین به انزوا می روند، مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه باید سیاسی باشد اما هرگز نباید دچار سیاست زدگی شود؛ انقلاب کردیم تا نهادهای آموزشی کشور گل بپرورانند.
آیت الله خاتمی با محکوم کردن جسارت های اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته شاهد رفتار بسیار توهین آمیز رژیم غاصب صهیونیستی به مسجد الاقصی و حضور نظامیان گستاخ و دژخیم این رژیم جلاد و غاصب در مسجد الاقصی بودیم.
وی اضافه کرد: این کار بسیار زشت و توهین آمیز بود اما متأسفانه فریادی از جهان اسلام بر نمی خیزد، این مسأله خروجی همان چیزی است که استکبار بر آن کار کرد تا مسلمانان به جان هم بیفتند؛ استکبار داعش و تکفیری ها را درست کرد تا مسلمانان مشغول خود باشند و توجه نکنند در گوشه مهمی از جهان اسلام چه می گذرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که دلیل تأکیدهای فراوان مقام معظم رهبری بر وحدت امت اسلام این است که چنین اتفاق هایی نیفتد، گفت: امیدواریم این تذکرات رهبر معظم انقلاب گوشی شنوا در بین کسانی که باید گوش شنوا داشته باشند پیدا کند.
وی با اشاره به مسأله برجام افزود: با وجود این که درباره این مسأله سخنان فراوانی گفته شده اما همچنان تأکید بر برخی نکات ضروری است، روح مسأله برجام و آنچه که ستون فقرات آن به شمار می رود لغو تمام تحریم های ظالمانه دشمنانه است نه این که تعلیق شود؛ اگر این مهم تحقق پیدا کرد این مسأله مورد تأیید قاطبه ملت خواهد بود و اگر تحقق پیدا نکند کاری که در شأن ملت بزرگ ایران باشد صورت نگرفته است.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مهم تر از اصل برجام مسائل پس از برجام است، اظهار داشت: آمریکا می خواهد چنین تلقی کند که یخ ها آب شده و موضوع تمام شده است اما باید گفت نخیر چنین نیست و ما همچنان 180 درجه با آمریکا اختلاف داریم.
وی ادامه داد: همچنان آمریکا دشمن جهان اسلام است به دلیل حمایت از رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی، جنایاتی که با حمایت آمریکا در یمن، سوریه، عراق و بحرین صورت می گیرد؛ آمریکا همچنان سقوط نظام اسلامی است، طراحی آن ها این است که اگر تحریم های هسته ای تمام شد به سراغ تحریم های حقوق بشری و مبارزه با تروریسم بروند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا آنی از توطئه دست بردار نیست، ابراز داشت: هدف آن ها دین ما است، هر مسلمانی در هرجای عالم باید از مشرکان برائت داشته باشد؛ برائت از دشمنان ریشه قرآنی دارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان این ک ملت ایران صادق بوده و پای جمهوری اسلامی ایران ایستاده است، گفت: هر شیطانی بخواهد کمترین تعرضی به این نظام اسلامی داشته باشد سیلی محکمی از ملت خواهد خورد.
وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری مسؤولان عنوان کرد: باید مراقب بود تا آمریکا از روزنه برجام برای نفوذ اقتصادی، سیاسی و بدتر از این ها نفوذ فرهنگی استفاده نکند، از زحمات اعضای کمیسیون برجام نیز تشکر می کنیم باید توجه داشت که قانون اختیار بررسی را به نمایندگان داده است.
آیت الله خاتمی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند نمی شود مجلس را به حساب نیاورد، خاطرنشان کرد: کسانی که در این حوزه مجلس را می کوبند ضد قانون اساسی و ضد نظر ولی فقیه عمل می کنند، دلمان از آمریکا خون است؛ از 28 مرداد 32 تا کنون که سال 94 است آمریکا آنی از توطئه بر علیه ملت ایران کوتاهی نکرده که این راز ماندگاری شعار مقدس مرگ بر آمریکا است./منبع:رسا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید