جمعه، 10 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1590
  • 0

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خبرداد:

اجرای برنامه فاخر « آبروی کوچه ها افتخارمحله » درهفته دفاع مقدس درلرستان

بالاگریوه/ سرهنگ پاسدار علی حسین پازدار با بیان اینکه امسال یکصد برنامه توسط سپاه استان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است تصریح کرد: برای نخستین‌بار درقالب برنامه فاخری تحت عنوان "آبروی کوچه‌ها افتخار محله" اهالی محله‌ها به دیدار خانواده شهدای محله خود می‌روند و ضمن تجلیل از آنها، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

به گزارش بالاگریوه معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این ایام گفت : اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس یک سال توسط سپاه و یک سال توسط ارتش صورت می‌گیرد که بر این اساس اجرای برنامه‌های امسال بر عهده سپاه است.
پازدار با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان لرستان از سه ماه پیش برنامه‌ریزی خود را شروع کرده است، تصریح کرد: طی هفته دفاع مقدس در مجموع 100 برنامه مختلف در سطح شهرستان‌های استان لرستان برگزار می‌شود که 30 برنامه آن در مرکز استان صورت می‌گیرد و امیدواریم با کمک همه مسئولان و نیروهای انتظامی و نظامی بتوانیم حال و هوای دفاع مقدس را در طول این هفته در استان به وجود آوریم.
وی اظهار کرد: برنامه شاخص و محوری هفته دفاع مقدس امسال رژه مقتدرانه یگان‌های نظامی و انتظامی است که روز 31 شهریور در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود و همزمان با آن رژه موتوری بسیجیان و اقشار مختلف مردم در سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
پازدارهمچنین انتقال هنرمندانه فرهنگ جهاد و شهادت به جوانان و نوجوانان را بسیار مهم برشمرد و افزود: در این راستا طی چند سال گذشته تجربه خوبی در بازسازی یکی از عملیات‌های دفاع مقدس داشته‌ایم که امسال نیز عملیات نصر چهار از اول مهر به مدت هفت شب در شهرستان الیگودرز بازسازی می‌شود که امیدواریم از طریق بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را به خوبی به نسل جوان منتقل کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان الیگودرز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جهت خدمت‌رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و عنوان کرد: اعزام تیم‌های امدادی، درمانی و خدماتی را با نیروهای نظامی و انتظامی با هدف خدمت‌رسانی به مردم محروم در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت، ضمن اینکه روز جمعه سوم مهرماه همایش پیاده‌روی خانوادگی نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در سراسر استان و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
پازدار خاطرنشان کرد: در راستای ارتباط با علما و روحانیون نیز همزمان با هفته دفاع مقدس فرماندهان و مسئولان سپاه استان در خرم‌آباد به دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان و در شهرستان‌های استان نیز نیروهای سپاه به دیدار ائمه جمعه می‌روند.
وی با بیان اینکه غبارروبی قبور مطهر شهدا روز پنجشنبه دوم مهرماه در سراسر استان انجام می‌شود، اضافه کرد: دیدار با برخی خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و علاوه بر آن برای نخستین‌بار برنامه فاخری تحت عنوان "آبروی کوچه‌ها افتخار محله" در سطح شهرستان‌های استان انجام می‌شود که در آن اهالی محله‌ها به دیدار خانواده شهدای محله خود می‌روند و ضمن تجلیل از آنها، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.
این مسئول گفت: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزاری گردهمایی بزرگ پیشکسوتان نظامی و انتظامی و بسیجیان دفاع مقدس است که با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج کشور در روز پنجم مهرماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
پازدار یادآور شد: تجلیل از سربازان در مجموعه یگان‌های نظامی، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، حضور در نماز جمعه و برگزاری همایش تبیین نقش اصناف و بازاریان در دفاع مقدس در سراسر استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان است.
وی بیان داشت: همه دنیا از داشته‌ها و دستاوردهای خود دفاع می‌کنند و ما هم با افتخار از گذشته خود در دفاع مقدس یاد می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که دارای نظامی انقلابی و ارزشی هستیم که خون‌های زیادی پای آن ریخته شده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزاری هفته دفاع مقدس را نشان‌دهنده استواری مردم بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و انعکاس این موضوع به دشمنان دانست و متذکر شد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی برای تبیین و تشریح رویداد بزرگ دفاع مقدس و نشان دادن اقتدار و انسجام نیروهای مسلح است.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 29 شهریور 1394 17:36
    • 0
    درود خدا برحماسه سازان دفاع مقدس  هر چه توان داریم برای بهتر برگزاری هفته دفاع مقدس بزاریم تا هم خاطرات خودمان زنده بماند و هم جوانان از بزرگان خود درس بگیرند .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید