چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1571
  • 0

خطری ازجنس بازگشت به دوران قبل از انقلاب

مهمترین خطر، نفوذ سیاسی آمریکا ازطریق غرب گرایان داخلی است

بالاگریوه/ یک استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه نتیجه چشم دوختن به غرب و آمریکا، برگشت آنها به صحنه کشور و بازگشت مجددبه دوران قبل ازانقلاب است، گفت:مهمترین خطر،نفوذ سیاسی آمریکا در کشور ما از طریق غرب گرایان داخلی است.

به گزارش بالاگریوه غلامرضا جمشیدیها استاد دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت مسئله استقلال سیاسی در فضای تحولات بین‌المللی و تلاش غرب‌گرایان داخلی برای از بین بردن استقلال و آزادی کشور، اظهار داشت: از منظر بیرونی، افرادی در کشور حضور دارند که در تجربه‌شان تغییراتی حاصل شده البته ممکن است برخی از آنها زمانی انقلابی بوده‌اند، ولی در مسیر حرکت تاب و توانشان تمام شده و نتوانستند بر سر عقیده و ایمان خود باقی بمانند.
وی درگفتگوبا تسنیم با اشاره به تغییر مسیر در شیوه زندگی و برنامه‌های اجتماعی افراد ادامه داد: برخی از افراد این تغییر در برنامه‌های اجتماعی‌شان رخ داده که تصور می‌کنند اگر غرب وارد کشور ما شود، همه چیز اصلاح می‌شود در حالی که حضور غرب و آمریکا در کشور برای ما نتیجه مثبتی نخواهد داشت.
استاد دانشگاه تهران افزود: ما اگر به وضعیت قبل و بعد از انقلاب توجه کنیم، متوجه می‌شویم با پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی را به دست آورده‌ایم؛ دستاوردهایی همچون پیروزی‌ در دفاع مقدس و در حوزه صنایع نظامی و همچنین استقلال و آزادی در کشور که همه این دستاوردها حاصل درون‌زا بودن است. البته ممکن است ما از تجریبات دیگران استفاده کرده باشیم، اما این موضوع طبیعی است.
جمشیدیها با بیان اینکه تفکر منجی بودن غرب و آمریکا فکر غلطی است، گفت: نتیجه این طرز تفکر و چشم دوختن به غرب و آمریکا، برگشت آنها به صحنه کشور و به وجود آمدن گرفتاری‌های مجدد و از بین رفتن استقلال و آزادی کشور و بازگشت مجدد به دوران قبل از انقلاب خواهد بود.
وی با تأکید براینکه هدف تز توسعه برون‌زا، ایجاد سلطه غرب در کشور است، یادآور شد: اصل بحث دشمنان سلطه‌گری است و غرب و آمریکا می‌خواهند سلطه خود را به نوعی بر کشور ما اعمال کنند؛ حال این سلطه با زبان نرم یا زبان تند صورت گیرد؛ در این زمینه ابزار مهم نیست بلکه هدف آنها سلطه گری است و برای هدف خود از ابزارهای مختلفی همچون به کارگیری غرب گرایان استفاده می‌کنند.
این استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: مهمترین خطر، نفوذ سیاسی آمریکا در کشور ما از طریق غرب گرایان داخلی است؛ آمریکا در جغرافیای جهانی که برای خود ترسیم کرده، جمهوری اسلامی ایران را دشمن اصلی خود تعریف کرده است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید