شنبه، 1 اردیبهشت 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1530
  • 0

طاهری خرم آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری:

انتخاب جانشین امام زمان(عج) نشانه ی جایگاه والای مجلس خبرگان است

بالاگریوه / طاهری‌خرم‌آبادی نماینده مردم ایلام درمجلس خبرگان رهبری : مدیر، مدبر و آگاه به زمان بودن از خصوصیات فقیه عادل جامع الشرایط است و به دلیل اهمیت جایگاه امامت، در عصر غیبت ولی‌فقیه با شرائط یاد شده جانشین امام زمان(عج) است و اهمیت مجلس خبرگان از رهگذر این مسئله بر ما روشن می‌شود.

به گزارش بالاگریوه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی طاهری‌خرم‌آبادی در خصوص اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت: عصر غیبت یعنی عصری که ظاهرا در حضور امام معصوم (ع) نیستیم، ولی باید بدانیم که امام حضور دارد و فقط ظاهر نمی‌شود که در چنین عصری اسلام مردم را بدون سرپرست رها نکرده و از نظر عقلی انسان نمی‌تواند بدون راهنما در عصری که انتهای آن نامشخص است، زندگی کند.
وی با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ بشری نیاز شدیدی به یک رهبر و سرپرست دارد و جامعه اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اضافه کرد: به فرمان خداوند یک فقیه عادل جامع‌الشرایط با خصوصیات مشخص و برگرفته از منابع فقهی سرپرستی جامعه اسلامی را در عصر غیبت بر عهده دارد.
طاهری‌خرم‌آبادی داشتن جامعیت شرایط فتوا و قدرت اداره و تدبیر امور مسلمین و مطابق آنچه که در قانون اساسی آمده است، مدیر، مدبر و آگاه به زمان بودن را از خصوصیات فقیه عادل جامع شرایط عنوان و تاکید کرد: به دلیل اهمیت جایگاه امامت، در عصر غیبت ولی‌فقیه با شرائط یاد شده جانشین امام زمان(عج) است و اهمیت مجلس خبرگان از رهگذر این مسئله بر ما روشن می‌شود.
وی مجلس خبرگان را مجلسی دانست که با سرپرست امت اسلامی و رهبر جامعه ارتباط مستقیم دارد و هر چه رهبری دارای اهمیت است، مجلس خبرگان نیز به همان میزان مهم است، زیرا این مجلس خبرگان است که وظیفه انتخاب رهبر را بر عهده دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبری باید در جامعه در عین دارا بودن بالاترین حد شرایط انتخاب شود و تداوم همان شرایط در طول مدت زمان رهبری براساس قانون اساسی کشور وجود داشته باشد و کسانی که چنین رهبری را انتخاب می‌کنند و براساس قانون اساسی ناظر برتداوم صفات رهبری نیز هستند، خبرگان ملت هستند و این محل حقوقی مجلس خبرگان رهبری نام دارد.
طاهری با اشاره به کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری، گفت: کمیسیون‌های مختلفی طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اعم از کمیسیون آیین‌نامه، کمیسیون بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت‌فقیه، کمیسیون سیاسی اجتماعی، کمیسیون مالی و چند کمیسیون دیگر دراین مجلس مشغول به فعالیت هستند که بنده از بدو ورود به مجلس خبرگان تاکنون در کمیسیون بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت‌فقیه هستم.
عضومجلس خبرگان رهبری طرح بحث و پرسش و پاسخ پیرامون مبحث ولایت‌فقیه را در جامعه اسلامی ضروری دانست و بیان کرد: به دلیل آشنا کردن افکارعمومی به خصوص جوانان به محتوای این مسئله که آگاهی بخشی زیادی لازم دارند، دراین کمیسیون حضور دارم و همواره در تلاش برای انجام کارهای مثبت در این باب هستم.
طاهری‌خرم‌آبادی در پاسخ به این سئوال که شما در کمیسیون راه‌های حفاظت از ولایت‌فقیه چه کارهایی را انجام داده‌اید، تصریح کرد: در سال‌های گذشته از دستگاه‌های فرهنگی مانند وزارت آموزش ‌و پرورش خواسته‌ایم بررسی کنند که در این حوزه به چه میزان کار علمی انجام شده و در دسترس دانشجویان و محصلان و اقشاری که می‌توانند از این منابع استفاده کنند، قرار گرفته است.
عضو کمیسیون بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت‌فقیه افزود: بعد از بررسی‌، مشخص شد در خصوص بحث‌هایی از قبیل استحکام مبانی اصل ولایت‌فقیه کارهای مهمی انجام نشده است، یعنی اگر از دبیران، استادان و دانشجویان چالش‌ها و سئوالاتی در مورد ولایت‌فقیه مطرح شود، به طور دقیق و متقن با مطالبی که در متون درسی آمده است، قادر به پاسخگویی نیستند که به همین دلیل ما به فکر تامین این راه‌ها برای آشنایی بیشتر این قشر با ولایت‌فقیه و برداشتن یک گام مهم در این زمینه بوده‌ایم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیان مسئله ولایت‌فقیه توسط اهل فن و کسانی که می‌توانند این بحث را به طور دقیق و علمی ارائه دهند، برای مخاطبان بسیار زیادی که در سطح جامعه وجود دارند، ممکن نیست، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد بنده قرار شد که از دوره‌های ضمن خدمت آموزش‌ و پرورش برای برگزاری کلاس‌هایی برای اجرایی کردن این برنامه استفاده کنیم که افراد آموزش دیده در این دوره‌ها می‌توانند در استان خودشان عین آن مطالب را به دیگران انتقال دهند.
طاهری‌خرم‌آبادی با اشاره به اینکه با استفاده از این روش که خوشبختانه درکمیسیون مربوطه مجلس خبرگان تصویب شد، می‌توانیم آگاهی افراد بیشتری را درخصوص ولایت‌فقیه بالا ببریم، اضافه کرد: در همین راستا بنده در استان لرستان دو نوع جلسه نسبت به آشنایی بیشتر با مبحث ولایت‌فقیه برگزار کرده‌ام که یکی در باب چالش‌های ولایت‌فقیه و دیگری در باب اختیارات ولی‌فقیه بوده است، چراکه با توجه به اختیارات ولی‌فقیه در حکومت اسلامی ممکن است دشمنان شبهه‌هایی در این زمینه برای افکار عمومی به وجود آورند.
وی بیان کرد: برای رفع این شبهه‌ها در این جلسات براساس مستنداتی از قانون اساسی کشورهای غربی اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا و حاکمان نظام انگلیس و سایر کشورهایی که ادعای آزادی دارند با اختیارات ولی‌فقیه مقایسه و ثابت شد که کشورهایی که این تهمت‌ها را بر ما وارد می‌کنند، برای ریاست جمهور و حاکمان ممالک خودشان به مراتب اختیارات بیشتری قائل هستند.
نماینده مردم ایلام درمجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما برای ولی‌فقیه جامعه اسلامی شرط عدالت گذاشته‌ایم، یعنی باید مجتهد عادل جامع‌الشرایط باشد و مجلس خبرگان ناظر بر تداوم و استمرار این عدالت است که این عدالت رهبری، جامعه ما را در مسیر صحیح حفظ می‌کند، این در حالی است که در کشورهای غربی عدالت جایگاهی درحکومت ندارد.
وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در این بخش گفت: در برخی از شهرستان‌های لرستان برای اساتید و کارکنان آموزش‌ و پرورش جلساتی در خصوص چالش‌های بحث ولایت‌فقیه تشکیل شد که مورد توجه و استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
طاهری‌خرم‌آبادی اشباع ذهن جوانان و رفع شبهات آن‌ها را از وظایف اصلی علما و اعضای مجلس خبرگان دانست و بیان کرد: تلاش ما بر این است که سموم و مسائل انحرافی که ذهن جوانان را پر کرده‌ است را برطرف کنیم.
حجت السلام و المسلمین سیدمجتبی طاهری خرم آبادی در پاسخ به سئوالی درباره تلاش طیف‌های خاص برای ورود افراد مدنظر به مجلس خبرگان، گفت: در مجلس خبرگان برای کسانی که قصد ایجاد مزاحمت برای رهبری نظام، مسئله ولایت‌فقیه و قانون اساسی کشور دارند، فضایی وجود ندارد.
عضومجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در هر اجلاس برگزار شده، یکی از بندهای بیانیه‌ پایانی مجلس خبرگان که هر مرتبه صادر می‌شود، این است که این مجلس با اتفاق آراء از حسن تدبیر مقام معظم رهبری قدردانی می‌کند.
طاهری‌خرم‌آبادی تاکید کرد: در زمان انتخابات نقش مردم بسیار مهم است و باید به همان اندازه که مسئله ولایت‌فقیه مهم است، در صحنه حاضر شوند و بدانند که به بالاترین و اساسی‌ترین جایگاه نظام جمهوری اسلامی رای می‌دهند.
طاهری‌ حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان را حساس و سرنوشت‌ساز عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که دشمنان در منطقه برای هم‌نوعان و هم‌دینان ما به وجود آورده‌اند، با حضور در انتخابات باید اتکای نظام را به مردم بسیار بالا ببریم و اقتدار ملی را تقویت کنیم که این مهم با گام برداشتن در صحنه‌های حساس سیاسی و اقتصادی و تولید علم فراهم می‌شود.
وی در پایان با اشاره به بیانیه حضرت امام(ره) در خصوص مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در این بیانیه امام(ره) وظیفه مجلس خبرگان رهبری را توضیح می‌دهد و مشروعیت و استمرار این نظام را منوط به تحقق این مجلس می‌داند.    منبع:فارس

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • امید کایئدی
    • 9 شهریور 1394 02:29
    • 0
    سلام باتشکرازمسولین سایت بالاگریوه،سخنان بسیارروشنگرانه ومتین حاج آقا طاهری درخصوص وظایف واهمیت وجایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری راخواندم،کاش میشدآقاسیدبه شهرستان پلدخترتشریف می آوردند ودرجمع جوانان و ورزشکاران مطالب بیشتری ازحساسیت ونقش خبرگان واهمیت ان میفرمودند،حاج آقاطاهری مامنتظرقدوم حضرتعالی هستیم تابه اتفاق جمع کثیری ازجوانان درخدمت باشیم
    • علی
    • 8 شهریور 1394 16:58
    • 0
    باتشکرازمدیرمسؤل ولایتمداربالاگریوه جناب آقای احمدی که همه تلاش ایشان آگاه کردن جوانان وآشنایی بااصل مترقی ولایت فقیه میباشد از این مطالب میتوان در راستای بصیرت افزائی جوانان استفاده کرد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید