شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1526
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر :

دولتمردان حرمت جایگاه نهادشورای نگهبان را حفظ کنند

بالاگریوه/امام جمعه پلدخترباانتقادازافرادوجریانهائی که نظارت شورای نگهبان رابه چالش کشیده وبرخلاف صراحت قانون اساسی آن رازیرسوال می برندگفت:اگرنظارت این نهادصرفاًاستطلاعی باشدو شورای نگهبان نظاره گر اموراجرائی انتخابات باشدبافلسفه وجودی این نهاد مغایرت داشته و نمی تواندمانع ورود نااهلان به ارکان نظام شود،

بالاگریوه- امام جمعه پلدختردرخطبه های نمازجمعه این هفته باتبریک هفته دولت وگرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی وباهنر ازخدمات دولت در شهرستان قدردانی کرد و افزود: شایسته است این دوشهید بزرگوارکه اسطوره های ایثار،تقوی وایستادگی دربرابرطاغوت بودندالگوی دولتمردان نظام اسلامی باشند.
حجت الاسلام سوری بابیان اینکه هفته دولت ازاین دوشهیدبزرگوار درس خدمتگزاری و تکریم ارباب رجوع بیاموزیم تصریح کرد:درهفته دولت بایستی مسئولان و دولتمردان ضمن بیان خدمات نظام اسلامی با اهداف ، آرمان ها و ارزشهائی که این شهیدان دنبال می کردند تجديد پیمان کنند.

عدم غفلت دولتمردان ازدشمنی آمریکا با انقلاب ونظام اسلامی

امام جمعه پلدختر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری دردیدار اخیردولتمردان خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند اگر خدای ناکرده پرداختن به بحث مذاکرات و توافق  هسته ای مسئولان اجرايي كشور را از دشمني آمریکا غافل کند خطرات سهمگينی  انقلاب را تهديد خواهدکرد.
حجت الاسلام و المسلمین سوری خاطرنشان کرد:آمدن آمریکا و دیگر دشمنان نظام اسلامی به پای میزمذاکره به معنای آن نیست که ازخوی وحشی گری و مخالفت با انقلاب اسلامی  دست کشیده باشند بلکه ناتوانی آنان دربرابرصلابت و اراده ملت قهرمان ایران ، سپاه ، ارتش و نیروهای مردمی آنان را پای میز مذاکره نشاند .
وی افزود: ازآنجاکه مبانی حرکت حضرت امام استکبارستیزی بود،بنابه رهنمود مقام معظم رهبری مسئولان نظام بایستی با قدرت و صلابت و بدون رودربایستی مواضع انقلاب را دربرابردشمنان بیان کنند.

 توجه ویژه به محرومیت شهرستان پلدختروبی تفاوت نبودن استاندارنسبت به این موضوع

خطیب جمعه پلدختر با بیان اینکه این مردم همانهائی هستند که بنابه فرموده حضرت امام ، ولی نعمتان انقلاب هستند و بنیانگذاراین انقلاب یک تارموی آنان را به همه کاخ نشینان ترجیح می دادند تصریح کرد:  با شعارو حرف چیزی عاید مردم نمی شود ، با توجه به عمق محرومیت درشهرستان 90 هزارنفری پلدختر و ناکافی بودن خدماتی که دولت انجام داده ، ضرورت دارد دولتمردان وشخص استاندار محترم که فردی پرتلاش هم هستند نسبت به خواسته ها و مطالبات برحق مردم پلدختر بی تفاوت نبوده و عنایت ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.
امام جمعه پلدختر احداث مصلی را نیاز ضروری وازاولویت های شهرستان دانست وبا بیان اینکه توسعه مصلی هادرسایرشهرستانهادرحال انجام است تأکید کرد : با توجه به اینکه مردم ولایتمدارشهرستان پلدختر درگرما ی طاقت فرسا ودرفصول بارندگی و سرما درفضای باز به نماز می ایستند بایستی درساخت مصلی تسریع شده و درخورشأن و منزلت این مردم یک مصلی خوب ساخته شود.

 گزارش های مسئولان به مردم واقعی وعینی باشد

امام جمعه پلدختر درادامه برضرورت واقعی بودن گزارش عملکرد مسئولان تأکیدکرد و افزود: مسئولان بایستی با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری درارائه عملکردها به مردم گزارش صحیح و واقعی بدهند و اگر خدای ناکرده طرح و پروژه تکمیل نشده ای به شکل صوری صرفاً بخاطر هفته دولت افتتاح شود کارناپسندی است و مردم حق دارند گلایه مند باشند.

 انتقاد به روند اجرای پروژه ها وطرح ها

حجت الاسلام و المسلمین سوری با انتقاد ازروند کند اجرای چهارخطه ها و سرنوشت مبهم و نامعلوم کارخانه سیمان گفت: بالاخره تا کی باید جوانان تحصیلکرد این شهرستان برای تأمین مخارج اولیه زندگی خود آواره دیگرشهرهای کشور شوند ؟ دولت بایستی اعتبارات این پروژه هارا افزایش داده و بموقع تخصیص دهد وبا بهره گیری از توان و امکانات بخش خصوصی ساخت و تکمیل این پروژه هارا سرعت بخشیده و نسبت به رفع نگرانی مردم حساسیت به خرج بدهد.
خطیب جمعه پلدختر با اشاره به مقوله مهم وحدت که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: یکی از راههای ایجاد وتقویت حدت این است که دولتمردان و مسئولان خودشان به حاشیه سازی دامن نزنند.

 دولتمردان حرمت جایگاه نهاد شورای نگهبان را رعایت کنند

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یکی ازنهادهای مهم انقلاب است که بایستی جایگاه والای آن محفوظ بماند خاطرنشان کرد: درتمام دنیا برای جلوگیری از ورود افراد ناباب و مشکل دار به ارکان حکومت فیلترهائی وجود دارد.ودرنظام ما هم که یک نظام دینی ،مقدس وثمره خون صدها هزارشهید است نهاد شورای نگهبان چنین وظیفه و رسالت سنگینی رابراساس صراحت قانون اساسی  برعهده دارد.
حجت الاسلام سوری با انتقاد از افراد وجریانهائی که نظارت شورای نگهبان رابه چالش کشیده وبرخلاف صراحت قانون اساسی آن را زیرسوال می برند گفت: اگرنظارت این نهاد صرفاًاستطلاعی باشد و شورای نگهبان نظاره گر اموراجرائی انتخابات باشدبا فلسفه وجودی این نهاد مغایرت داشته و نمی تواند مانع ورود نااهلان به ارکان نظام شود، لذا نظارت شورای نگهبان بنا به تصریح قانون و تفسیری که فقهای گرانقدر این نهاد از نظارت دارند استصوابی بوده و شامل همه مراحل انتخابات می باشد تا با نظارت بر جریان انتخابات و حصول اطمینان از درستی و عدم فساد ساز و کار انتخاباتی و تأیید صحت برگزاری انتخابات، اعلام نتیجه آن، تضمین کننده یک انتخابات شایسته باشد، واز غل و غش‌های محتمل در نمایندگی مردم جلوگیری کند.
سوری با اشاره به اینکه درتمام دنیا افرادی که سوء سابقه داشته باشند از بسیاری مزایا محروم هستند تأکید کرد: شایسته نیست برخی افرادکه شورای نگهبان را مانع رسیدن به اهداف سیاسی و مطامع شخصی خود می بینند وظیفه قانونی و رسالت سنگین این نهاد را زیرسوال ببرند.

 ضرورت یکسان سازی تعرفه برق پلدختر با مناطق گرمسیری

حجت الاسلام و المسلمین سوری درپایان به ضرورت یکسان سازی نرخ تعرفه برق مصرفی شهرستان پلدختر با شهرهای استان خوزستان تأکید کرد و گفت : با توجه به اینکه مردم پلدختر همانند مردم خوزستان گرمای بالای 40 درجه را تجربه می کنند شایسته است مسئولان مربوطه و شخص استاندارمحترم همسان سازی تعرفه برق شهرستان را با مناطق گرمسیری دردستورکارقراردهند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید