جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1524
  • 0

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری :

هرگونه تشکیک در وظایف شورای نگهبان تضعیف قانون اساسی است

بالاگریوه /عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیان برخی اظهارات از سوی رییس جمهور در مورد وظایف نظارتی شورای نگهبان گفت: هر گونه تشکیک در وظایف شورای نگهبان، تضعیف قانون اساسی است.

بالاگریوه - عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیان برخی اظهارات از سوی رییس جمهور در مورد وظایف نظارتی شورای نگهبان، افزود: هر گونه تشکیک در وظایف شورای نگهبان، تضعیف قانون اساسی است.
به گزارش خبرگزاری رسا آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفندماه امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند برای برگزاری انتخاباتی پرشور و خلق حماسه ای دیگر تلاش کنند.
 وی در ادامه با اشاره به بیان برخی اظهارات از سوی رییس جمهور در روزهای اخیر در مورد وظایف نظارتی شورای نگهبان، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی شورای نگهبان می بایست صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را به دقت بررسی کرده و بعد از احراز صلاحیت، مجوز ورود آنها به گردونه انتخابات صادر می شود چرا که هر کسی نمی تواند به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان رهبری شود.
آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که می بایست صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از جنبه های مختلفی از جمله ایمان و تقوا سنجیده و تأیید شود، اضافه کرد: نمایندگان و کاندیداهای نمایندگی ملت می بایست نقش رهبری را در نظام اسلامی درک کرده و با ایشان همزبان و همدل باشند چرا که در غیر این صورت نظام اسلامی به سر منزل مقصود نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: بر این اساس هر گونه تشکیک در وظایف شورای نگهبان از سوی هر فرد و مقامی، سبب تضعیف قانون اساسی شده و نادرست است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید