شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1521
  • 0

بهرام بیرانوند نماینده بروجرد درمجلس شورای اسلامی :

رئیس جمهور اگرشورای نگهبان را تضعیف کندخود را تضعیف کرده است

بالاگریوه/نماینده بروجرددرمجلس شورای اسلامی درواکنش به اظهارات رئیس جمهور ایران وتضعیف شورای نگهبان توسط وی گفت : ازآنجا که آقای روحانی از طریق شورای نگهبان به مقام ریاست جمهوری رسیده ، اگر این شورا را تضعیف کند در واقع خود را تضعیف کرده است.

به گزارش بالاگریوه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با آناج با اشاره به اهمیت تولید داخلی در افزایش اشتغال، اظهار داشت: تمامی مسئولین کشوری باید به افزایش میزان اشتغال کمک کنند، از سیستم آموزشی تا صاحبان سرمایه در کاهش نرخ بیکاری می‌توانند تاثیرگذار باشند و قسمتی از این بار سنگین را حمل کنند.
برای افزایش اشتغال دولت باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران استفاده کند/جاسوسان اقتصادی در کمین نشسته‌اند
وی ادامه داد: زمانی در کشور اشتغال ایجاد می‌شود که دولت برای رونق تولید و افزایش بهره‌وری برنامه‌ریزی کند و از افراد خلاق استفاده و با دانشگاه‌ها همکاری خود را افزایش دهد در غیر اینصورت ما شاهد پیشر شدن نسل جوان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: به کارگیری اقتصاد مقاومتی تنها راه حل بحران بیکاری در ایران است، در بازار جهانی جاسوس اقتصادی زیاد است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از فاکتور اقتصادی به عنوان ابزاری برای جنگ استفاده می‌کند.
دولت سر خود کلاه نگذارد/شرکت‌های خارجی به دنبال بازار 80 میلیونی ایران هستند/خرید کالای خارجی ظلم به جوانان است
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود شرکت‌های خارجی به ایران، بیان داشت: دولت باید از توان داخلی برای تولید کالا و صادرات آن به دیگر کشورهای جهان نهایت استفاده را کند. نباید کلاه سر خود بگذاریم و به بهانه برجام و توافق تنبلی خود را توجیه کنیم.
وی افزود: شرکت‌هایی که برای عقد قرارداد وارد کشور می‌شوند بازار 80 میلیونی ایران را هدف قرار داده‌اند، شرکت‌های خارجی دلسوز ایرانی‌ها نیستند و به دنبال خریدن نفت و گاز ارزان قیمت می‌باشند. آنان آمده‌اند تا جنس‌های بی کیفیت خود را در ایران عرضه کنند.
وی یادآور شد: اگر خانواده‌ها می‌خواهند در کشور میزان اشتغال افزایش یابد و جوانان بیکار نمانند باید از کالای ایرانی استفاده کنند، اجناس داخلی اگر بهتر از جنس خارجی هم نباشند بدتر نیستند، با خرید کالای خارجی ما به جوانان سرزمین خود ظلم می‌کنیم. اجناس داخلی به واسطه عدم وجود پشتوانه تبلیغاتی در برابر اجناس سایر کشورها فروش کمتری دارند.
کشاورزان مناطق سردسیر بهای گندم خود را دریافت نکرده‌اند
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم پرداخت بهای گندم توسط دولت به کشاورزان، ابراز کرد: استان‌های گرمسیر به موقع گندم را برداشت و تحویل دادند و به پول خود رسیدند اما بهای گندم همچنان به کشاورزان مناطق گرمسیر پرداخت نشده است.
وی با اشاره به وجود گندم کافی در کشور، تصریح کرد: چنانچه ما طبق قاعده گندم را مصرف کنیم نیازی به واردات نخواهیم داشت.
وی از واردات میوه در کشور انتقاد کرد و افزود: اکنون 4 درصد میوه مصرفی دنیا را ایران تامین می‌کند و نیازی به واردات نیست. با ورود میوه از سایر کشورها کشاورزان داخلی آسیب می‌بینند.
با مصرف صحیح نیازی به واردات نخواهیم داشت
این عضو مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مصرف شکر در ایران بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود مسئولین برای تامین نیاز داخلی شکر وارد کنند، اگر مردم درست مصرف کنند نیازی به واردات شکر نخواهد بود.
انگلیسی‌ها هرکجا قدم گذاشتند دردسرساز شدند/ضرر بازگشایی سفارتخانه انگلیس از منفعت آن بیشتر است
بیرانوند در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشایی سفارت‌خانه انگلیس در ایران و احتمال نفوذ استعمار پیر از طریف این سفارت در کشور، گفت: انگلیسی‌ها ذاتا افراد خبیثی هستند و هر کجا قدم گذاشتن دردسرساز شدند، آب دریا هم نمی‌تواند آنان را پاک کند.
وی ادامه داد: ضرر حضور سفارت‌خانه انگلیس در ایران بیش از منفعت آن است، مگر مسئولین فتنه 88 و ارتباط انگلیسی‌ها با فتنه‌گران را فراموش کرده‌اند، آنان هزار بار هم عذرخواهی کنند مسایل حل نخواهد شد.
روحانی با تضعیف شورای نگهبان خود را هم تضعیف می‌کند/کسی حق ندارد از دایره قانون خارج شود
وی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ایران و تضعیف شورای نگهبان توسط وی، اظهار کرد: قانون تنظیم کننده روابط مابین افراد است و هیچکس حق ندارد از دایره قانون اساسی خارج شود، نظارت شورای نگهبان عام و استصوابی است، آقای روحانی نیز از این طریق به مقام ریاست جمهوری رسیده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از اظهارات روحانی در خصوص شورای نگهبان، اعلام کرد: وظیفه تایید صلاحیت با شورای نگهبان است نه هیئت اجرایی، تضعیف این نهاد به نفع هیچکس نیست، آقای روحانی اگر این شورا تضعیف کند در واقع خود را تضعیف کرده است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید