جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1513
  • 0

شامگاه آخرین روزمردادماه :

با حضورسفیران حرم ثامن الححج(ع) فضای پلدختر عطررضوی به خود گرفت

بالاگریوه / دلبستگان اهلبیت درپلدختر با ذکر صلوات ، بوسیدن پرچم متبرک حرم رضوی، ریختن اشک شوق ، وسردادن نوای دلنشین " ای حرمت ملجاء درماندگان " خادمان حرم رضوی را که به خواندن مداحی و عهدنامه پرداختند، همراهی کردند.

بالاگریوه - مردم ولایتمدار وعاشق اهلبیت پلدختر با برپائی جشن رضوی در محل پارک ولایت این شهر میزبان پرچم متبرک حرم رضوی و کاروان زیر سایه خورشید شدند و پرچم متبرک حضرت ثامن الحجج (ع) را به نیت تبرک به سرو صورت خودمی کشیدند تا ازاین طریق حضرت شمس شموس امام رضا(ع) را ازراه دور زیارت کرده باشند.
دلبستگان اهلبیت درپلدختر با ذکر صلوات ، بوسیدن پرچم متبرک حرم رضوی، ریختن اشک شوق ، وسردادن نوای دلنشین " ای حرمت ... خادمان حرم رضوی را که به خواندن مداحی و عهدنامه پرداختند، همراهی کردند و شهر پلدختر به واسطه این جشن عطر و بویی از حرم مطهر رضوی به خود گرفته بود.
قبل از برگزاری مراسم مردم با اشتیاق برای استقبال از این کاروان در پارک ولایت شهر پلدختر اجتماع کردند و با رسیدن کاروان و طنین انداز شدن نوای "ای حرمت ..." اشک ریخته و به زیارت و بوسیدن پرچم پرداختند .

عکس ها از بیان روز

بسیاری از کسانی که امکان رفتن به زیارت بارگاه معنوی امام هشتم در مشهد مقدس را نداشتند با حضور در کنار کاروان سفیران بارگاه ثامن الحجج(ع) و زیارت پرچم آستان قدس رضوی آرام گرفته واحساس رضایت می کردند.
در حاشیه این مراسم معنوی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر حضور پرچم متبرک امام هشتم در شهرستان را مایه خیر و برکت دانست وافزود: به یمن حضوراین بیرق و کاروان در منطقه اتفاقات خوبی خواهدافتاد .
حجت‌الاسلام علی صیادی بابیان اینکه نخستین سالی است که شهرستان پلدختر میزبان کاروان زیر سایه خورشید شده است این حضور را باعث دلگرمی مردم دانست و خاطرنشان کرد: دل های شکسته عاشقان و عارفان و دوستداران اهل بیت (ع) از این فضای معنوی التیام یافتند.

وی ایجاد روحیه معنوی و ولایی ، تبیین سبک زندگی دینی مبتنی بر معارف اهل بیت (ع) راازدیگراهداف اجرای اینگونه برنامه های معنوی عنوان کرد وافزود: ایام میلاد امام هشتم و حضرت فاطمه معصومه  به یاد و نام کریمانه  حضرت  علی بن  موسی الرضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است .
حجت الاسلام صیادی قلوب مردم ولایتمدارپلدختررا مالامال از عشق و محبت به اهلبیت (ع) دانست و افزود: این مردم به شوق دیدار پرچم امام رضا (ع) سر از پای نشناخته و چه زیبا بیرق متبرک بارگاه رضوی را به آغوش کشیدند و اشک شوق ریختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر با بیان اینکه برگزاری این مراسم ها می تواند مردم را با معارف رضوی آشنا و زمینه ساز هدایت آنان به سمت و سوی زندگی در قالب سیره ائمه به ویژه سیره رضوی باشد.تصریح کرد: بایستی تدابیری اندیشه شود تا جشن های مردمی زیر سایه خورشید در دیگر بلاد اسلامی نیز به نحومطلوب برگزارگردد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید