شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1506
  • 0

نماینده مردم شبستر درمجلس شورای اسلامی:

مجلس قبل از تشکیل شورای نگهبان بدترین دوره خودرا سپری کرده است

نماینده مردم شبستردرمجلس شورای اسلامی درخصوص اظهارات اخیررئیس جمهور درباره‌ی شورای نگهبان و واگذاری صلاحیت‌ها به هیئت اجرایی، گفت: دورانی که شورای نگهبان حضور نداشت مجلس بدترین دوره‌ی خود را سپری کرد، امثال بنی صدر، ستون پنجم‌های دشمن و گروهک‌های انحرافی در این دوره حضور پیدا کردند و ما شاهد رشد جیره‌خواران در کشور شدیم، اگر شورای نگهبان حضور داشت در آن دوره خائنین به مجلس راه نمی‌یافتند.کسانی با شورای نگهبان مخالف هستند که زمانی از سوی این نهاد رد صلاحیت شدند و پرونده‌های منفی دارند، رئیس جمهوری به جای حمایت از این شورا آن را تضعیف و به چالش می‌کشد.

بالاگریوه - علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  آناج با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب و هشدار ایشان درخصوص نفوذ آمریکا در ایران، اظهار داشت: در تاریخ چندین دهه ایران نفوذ دشمن را تحت عناوین مختلف از جمله فتنه سال 88 مشاهده کردیم.
آمریکا از راه توافق به کشورها نفوذ می‌کند
وی ادامه داد: در زمان‌های قدیم آمریکا از شیوه‌ی نظامی برای غارتگری در سایر ممالک استفاده می‌کرد اما امروز از راه توافق و پیمان نامه در سایر کشورها نفوذ و آنها را به جیره‌خوار خود مبدل می‌کند. امروز خیلی از کشورهای جهان برای کوچکترین تصمیمات خود از آمریکا اجازه می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی با هرگونه دست‌اندازی در نظام مبارزه شده و مردم انقلابی این دست‌ها را قطع کرده‌اند.
خارج نشینان خیانت‌کار همان نفوذی‌ها هستند/همچنان نگرانی‌ها از توافق پابرجاست
نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در بودجه سالیانه خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ردیف تعیین می‌کند، اذعان داشت: دشمن بعضا از طریق خبرنگاران ویا مسئولانی که ستون پنجم محسوب می‌شوند در کشور نفوذ می‌کنند، وزرا و وکلای خارج نشین زمانی در ایران صاحب میز بودند اما خیانت کردند و پیاده نظام دشمن شدند.
وی افزود: آمریکا در توافق هسته‌ای، زیاده‌خواهی هایی همچون بازرسی سرزده از مراکز نظامی را مطرح کرد، هرچند تیم مذاکره‌کننده با وفاداری ایستادگی کرد اما همچنان نگرانی‌هایی در خصوی این توافق اولیه وجود دارد.
هدف از نفوذ آمریکا تغییر فضای سیاسی است/پشت پرده ی سیاسی در رفت و آمد های اقتصادی
وی هدف از نفوذ آمریکا در ایران را تغییر فضای سیاسی کشور دانست و گفت: ورود شرکت‌های خارجی به ایران صرفا به خاطر مسایل اقتصادی نیست، این شرکت‌ها با ورود خود قصد جلوگیری از تحقق اقتصاد مقاومتی را دارند، در پشت پرده کارهای اقتصادی فعالیت‌های سیاسی نیز مطرح است.
دنیا به بازار ایران نیاز دارد/مدیرانی که نمی‌توانند آب دهانشان را جمع کنند/اینجا ایران است، نه عربستان!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شرکت‌های خارجی به بازار ایران احتیاج دارند، عنوان کرد: مشارکت اقتصادی با سایر شرکت‌ها بد نیست اما باید مواظب بود. برخی از شرکت‌ها تنها به دنبال فعالیت اقتصادی هستند و باید از این فرصت استفاده کرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از مدیران وقتی حرف از تاسیس بانک مشترک می‌شنوند نمی‌توانند آب دهان خود را جمع کنند. کشورهای اروپایی با ایجاد بانک مشترک سرمایه‌های کشور را ذخیره و سودهای کلانی به جیب می‌زنند.
وی یادآور شد: قصد نفوذ آمریکا در ایران کاملا واضح و روشن است، اما رهبر معظم انقلاب با جدیت تمام در برابر این نفوذ ایستادگی خواهد کرد. اینجا ایران است نه عربستان.
دوره‌ای که روحانی آن را خوب می‌داند زمان حضور مفسدان و خیانت‌کاران بود
علیلو در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران درباره‌ی شورای نگهبان و واگذاری صلاحیت‌ها به هیئت اجرایی، گفت: دورانی که شورای نگهبان حضور نداشت مجلس بدترین دوره‌ی خود را سپری کرد، امثال بنی صدر، ستون پنجم‌های دشمن و گروهک‌های انحرافی در این دوره حضور پیدا کردند و ما شاهد رشد جیره‌خواران در کشور شدیم، اگر شورای نگهبان حضور داشت در آن دوره خائنین به مجلس راه نمی‌یافتند.
وقتی روحانی به خاطر برخی منافع  بیانات و دیدگاه های رهبر کبیر انقلاب را فراموش می‌کند/ پرونده دارها با شورای نگهبان مخالفند
وی خاطرنشان کرد: بنده نمی‌دانم آقای روحانی بر چه اساسی نبود شورای نگهبان را تشکیل بهترین دوره‌ی مجلس می‌داند، اگر وجود مجلس شورای اسلامی لازم نبود رهبر کبیر انقلاب آن را تاسیس نمی‌کرد؛ چرا آقای روحانی همیشه حرف از امام خمینی(ره) می‌زنند و زمان منافع حزبی برخی از رهنمودهای امام راحل را کنار می‌گذارند؟!
وی توضیح داد: کسانی با شورای نگهبان مخالف هستند که زمانی از سوی این نهاد رد صلاحیت شدند و پرونده‌های منفی دارند، در تمامی کشورها برای ورود افراد به عرصه نظام فیلترهایی لازم است و شورای نگهبان تنها فیلتر در ایران است، رئیس جمهوری به جای حمایت از این شورا آن را تضعیف و به چالش می‌کشد.
دولتی که خود را اصلاحات می‌داند چگونه هیئت اجرایی تعیین می‌کند؟/از روحانی بعید است پایه‌های نظام را تضعیف کند
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهارات روحانی مبنی بر تعیین صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی را غیر ممکن دانست و گفت: آقای روحانی قبلا در صحبت‌های خود گفته بودند: " مگر می‌شود هیئتی بر خود نظارت کند؟" حال چه شده است که ایشان حرف‌های خود را فراموش کرده‌اند، دولتی که خود را اصلاحاتی می‌داند چگونه می‌تواند هیئتی انتخاب کند که صلاحیت تعیین کند.
وی افزود: در زمان‌های قبل که بارها افراد معلوم الحال به شورای نگهبان حمله کردند، در زمان درخواست سند برای تایید اظهارات خود عقب نشینی کردند، برای تعیین صلاحیت افراد نهادی فرا قوه لازم است، دولت چگونه می‌تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند؟ بعید است که رئیس جمهور کشور ستون‌های اساسی نظام را تضعیف می‌کند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید