پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1503
  • 0

نماینده خرم آباد درمجلس شورای اسلامی:

دربرابربررسی «برجام» درمجلس مقاومت می شود

بالاگریوه/ ابراهیم آقامحمدی گفت:مجلس باید به وظیفه قانونی خود در قبال برجام عمل کند، بند 1 و 3 مصوبه مجلس در توافق نادیده گرفته شده است، نمی دانیم چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه می‌‌تواند باشد که در برابر بررسی برجام در جلسات علنی مجلس مقاومت می‌شود؟بر اساس بندهای 20 و 21 برجام تحریم‌ها در روز اجرای توافق لغو نخواهند شد بلکه تحریم‌های آمریکا بعد از انجام همه تعهدات بسته شده به ایران و راستی‌آزمایی آژانس بدون سقف زمانی مشخص قرار است تعلیق شوند و پس از هشت سال بخشی از آنها لغو شود.

بالاگریوه - ابراهیم آقامحمدی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد94) گفت: اگر کاهش بیکاری در میان وابستگان مسئولان باشد آمار قابل اعتنا است. برخی‌ جاها مثل همیاری شهرداری‌ها حیاط خلوت استانداری و در دامپزشکی جهاد کشاورزی فقط هشت نفر از بستگان یکی از مسئولین جذب شده‌اند.
به گزارش فارس وی با اشاره به تذکر مجمع نمایندگان استان لرستان در مورد آتش‌سوزی جنگل‌های این استان افزود: از رئیس‌جمهور تقاضا داریم دستور ویژه‌ای را جهت رسیدگی به شناسایی عوامل این آتش‌سوزی‌ها صادر کند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش بی‌تفاوت‌ترین فرد نسبت به حقوق فرهنگیان است عملکرد وی تقویت کننده اهداف جریان فتنه و رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی فرهنگیان و دامن زدن به نارضایتی آنان جهت ایجاد مشکل برای نظام است.
آقامحمدی اضافه کرد: آقای فانی با دید تجاری به آموزش و پرورش نگاه می‌کند و به دنبال ریشه‌کن کردن تحصیل رایگان و ایجاد نظام طبقاتی و اشرافی‌گری در آموزش و پرورش و به دنبال نابود کردن استعداد فرزندان قشر مستضعف است.
وی افزود: تا آقای فانی وزیر است معلمان مملکت مثل امروز جلوی مجلس آواره‌اند و باید شب در خیابان‌ها بخوابند.
آقامحمدی با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد افزود: مصدق از شر استعمار پیر به دامن آمریکا به عنوان فرشته آزادی رفت اما ناجوانمردانه او را سرنگون و به احمدآباد فرستادند. خوش باوری به آمریکا عاقبتی بهتر از این ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دانش هسته‌ای حاصل تلاش همه دولت‌های جمهوری اسلامی است. اعضای تیم مذاکره‌کننده خدمتگزاران نظامند نه خائن اما نه معصوم هستند و نه به اندازه همه ملت‌ ایران می‌دانند بنابراین فضا را نبندید و بگذارید برجام بررسی شود. ببینید آیا این توافق به نفع مردم و کشور است یا نه.
آقامحمدی خاطرنشان کرد: در مذاکرات ما به دنبال توافق بودیم که در روز اجرا تحریم‌های ظالمانه یکجا لغو شود اما توافق انجام شده بدون لغو تحریم است. بر اساس بندهای 20 و 21 برجام تحریم‌ها در روز اجرای توافق لغو نخواهند شد بلکه تحریم‌های آمریکا بعد از انجام همه تعهدات بسته شده به ایران و راستی‌آزمایی آژانس بدون سقف زمانی مشخص قرار است تعلیق شوند و پس از هشت سال بخشی از آنها لغو شود. علاوه بر این بر اساس بند 25 برجام تحریم‌های ایالات مختلف آمریکا هیچگاه تعلیق هم نخواهد شد و دائمی است.
وی در پایان گفت: مجلس باید به وظیفه قانونی خود در قبال برجام عمل کند، بند 1 و 3 مصوبه مجلس در توافق نادیده گرفته شده است، اگر مجلس و قانون مجلس بی ارزش جلوه کرد و کاغذپاره تلقی شد بی‌تردید سروکله خودکامگی و استبداد در پس آن پیدا می‌شود. چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه می‌‌تواند باشد که در برابر بررسی برجام در جلسات علنی مجلس مقاومت می‌شود؟

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 17 آبان 1394 14:16
    • 0
    تا این اقایون ..در راس مجلس هستند امیدی به این مجلس نیست که بتوانددر برابر اشکالات وکوتاهی های دولت درروند اجرای برجام ایستادکی کنند./.هر چندکه بعضی از نمایندگان داد بزنند./.
    • شهروند
    • 1 شهریور 1394 12:43
    • 0
    آفرین به آقامحمدی که مسائل رادرسطح منافع نظام وانقلاب مطرع میکند -نه مثل برخی نمایندگان که به دلیل منافع شخصی  قدرت بیان ضعف ها را ندارند وبایددرمحضرخدا پاسخگو باشند در بعضی جاها چپ اند ودربرخی محافل راست!!!1-البته اگر آقای احمدی عزیز تمام سخنان میان دستور وی که درسایر رسانه ها منتشر شد انعکاس میداد بهتر بود .چون مدیر سایت نیز منافع شخصی ای ندارد که احتیاط کند .کل خبر درسایر رسانه ها وجود دارد.به هر حال تشکر میشود.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید