جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1456
  • 0

خط و نشان های آمریکائی ها برای ایران بعد از توافق

سخنگوی کاخ سفید: ما با این توافق حمله نظامی به ایران را هدفمند می کنیم

عبدالرضا مصری عضو هیأت رئیسه مجلس: سخنگوی کاخ سفیدهمین شب گذشته گفته توافق باعث می شود ما حمله نظامی به ایران را بعداً هدفمند انجام دهیم.

به گزارش بالاگریوه عبدالرضا مصری از بررسی توافق نامه هسته ای با حضور وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ایران طی فردا سه شنبه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طی این جلسه ابعاد مختلف توافق نامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و گزارش آقای ظریف را در این زمینه خواهیم داشت.
وی افزود: بعد از این مسیر دوستان در مجلس به نتایجی خواهند رسید که به سمت و سویی برویم که تکلیف این قضیه روشن شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به مرصاد، مبنی بر اینکه آیا می توان به پایبندی آمریکا به تعهداتش در توافق نامه مذکور امیدوار بود و با توجه به سابقه ای که از گذشته از وی وجود دارد قابل اعتماد است؟ گفت: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص فرمایش کرده اند که ضمن خدا قوت و خسته نباشید به تیم مذاکره کننده، ما هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداریم و این توافق چه بشود و چه نشود در روابط ما با آمریکا اثری ندارد.
 وی با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی ماهیت و سرلوحه انقلاب ما بوده و جزء انفکاک ناپذیر انقلاب ما است، تصریح کرد: آمریکا ۵۰ سال پیش از انقلاب در حق این مردم جفا کرده و دارایی های آنها را غارت کرده است.
مصری با اشاره به توطئه های آمریکا در سال های پس از انقلاب برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از هیچ تلاشی برای اینکار، از حمله نظامی به طبس تا سقوط هواپیمای مسافری و تا اطلاعاتی که به صدام برای پشتیبانی در جنگ می دادند فرو گذار نکرده است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های ظالمانه و ۳۵ ساله آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر ظلم ها بر علیه ایران بوده و از دیگر موارد می توان به توطئه های مختلف با کمک رژیم صهیونیستی و یا بمباران شیمیایی، ترور دانشمندان هسته ای، بلوکه کردن دارایی های ما از اول انقلاب که نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار است و آن را متوقف کرده اند، اشاره کرد.
 تاریخ است که خیانت آمریکا به ملت ما را مشخص می کند
 وی افزود: میدان دادن به تروریست ها و دشمنان ما و ساماندهی کردن آنها همه از موارد ظلم آمریکا به کشور ما است و تاریخ است که خیانت های آنها را به کشور ما مشخص می کند و با یک توافق نامه ژنو که صرفا هسته ای است خاتمه پیدا نمی کند و این زخم زخمی  عمیق تر از این است که با مقداری بانداژ به نام توافق هسته ای التیام یابد و ترمیم شود و ما به آمریکا اعتماد نداریم.
 وی یادآور شد: من سه ماه پیش صحبتی کردم از اینکه هدف آمریکایی ها این است که به بهانه بازدید از سایت بیایند و از مراکز نظامی ما بازدید کنند و توان دفاعی ما را بررسی کنند و شما شنیدید که سخنگوی کاخ سفید شب گذشته به همین امر اشاره کرد که توافق ما باعث می شود که ما حمله نظامی به ایران را بعدا هدفمند انجام دهیم.
 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آنچه که مسلم است دشمن از توان دفاعی ما  علی رغم همه جاسوسی ها به صورت ۱۰۰ درصد بی خبر است و امروز می خواهد به بهانه بازدید از سایت از توان دفاعی و مراکز دفاعی ما مطلع شده و برای اهداف نظامی خود اطلاعات کسب کند.
 آمریکا نجس تر از آن است که با یک توافق پاک شود
 وی خاطر نشان و تاکید کرد: اعتمادی نه به آمریکا بوده، نه هست و نه خواهد بود و با این بحث ها هم طهارتی صورت نخواهد گرفت و نجاست آمریکا آنقدر بالاست که با این چیزها پاک نمی شود و آمریکا نجس تر از این حرفها هست که با یک توافق بتوان آن را پاک کرد.
 عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بحث توافق از بحث اعتماد ما به آمریکا و اروپا مجزاست گفت: داشتن مراوداتی با اروپائیان- گرچه بعضی از آنها هم برادر شغال هستند- ممکن است اما اعتماد به آمریکا نه.
 وی با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: ما متاسفانه به نسخه ای که مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دادند خیلی توجه نکردیم و اگر گذشته از اینکه توافق بشود یا نشود، بحث اقتصاد مقاومتی در کشور را مبنا قرار می دادیم نه نیازی به این خارجی ها داشتیم نه خدای ناخواسته بی اعتنای به توان داخلی می شدیم.
 نباید توافق باعث شود ایران باز هم بازار غربی ها شود
مصری افزود: من واقعا هشدار می دهم از اینکه این توافق باز هم بازار بزرگی برای غربی ها بشود و دوباره آن توانمندی هایی که داریم دوباره مد نظر قرار نگیرد.
وی افزود: هشدار می دهم که ذائقه فرهنگی مردم، حتی ذائقه غذایی مردم دستخوش اینها نشود، هم اکنون مارک های غذایی مانند مک دونالد و امثال آن در حال سبقت گرفتن از هم هستند که به ایران آمده و نمایندگی بگیرند و به نظر من دادن این نوع نمایندگی ها خیانت به مردم ایران است و نباید پای اینها را به جزئی ترین بازار اقتصادی کشور بازکنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ما باید تنها در زمینه فناوری هاو علوم روز باید بتوانیم از غرب بهره بگیرم نه اینکه بنشینیم از غذای مک دونالد گرفته تا نوشابه فلان را استفاده کنیم که در کشور ما باب شود و منافع آن نصیب آنها شود.
وی تاکید کرد: باید این هشدارها جدی گرفته شود و به سمت و سویی برویم که کشوری که سالها مقاومت کرده و سخت ترین مراحل را گذرانده و خوشبختانه در نوآوری ها و تولیدها پر از خیر و برکت بوده به راهش ادامه دهند نه اینکه خدای ناکرده کشور ما به سوپر مارکت خارجی ها برای فروش انواع کالاهای خارجی مبدل شود.

منبع: دانا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید