شنبه، 1 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / سیاست
شناسه خبر: 1446
  • 0

امام جمعه پلدختردرخطبه های نماز عید فطر:

ذوق زدگی و قضاوت های زودهنگام درمورد مذاکرات هسته ای بی معناست

حجت الاسلام سوری درخطبه های نمازعید فطر گفت: درمورد مذاکرات هسته ای باید منتظر ماندتا مجلس و شورای محترم نگهبان توافق‌نامه را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

به گزارش بالاگریوه - امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز عید فطر این شهر ضمن تبریک عید سعید فطر گفت : عید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و روزِ به نمایش درآمدن وحدت و انسجام مسلمانان است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری با اشاره این‌که عید فطر فرصت مناسبی برای بخشش و برطرف کردن اختلافات وگذشت و رأفت اسلامی است افزود: مسلمانان در این روز باید با بخشش و کنار گذاشتن اختلافات از رحمت خداوند بهره‌مند شوند.
وی بابیان این‌که مسلمانان پس از یک ماه بندگی و عبودیت در رمضان پاداش اعمال خود را می‌گیرند اظهارداشت : وظیفه هر مسلمان است قبل از این‌که نماز عید را اقامه کند زکات فطره خود را جدا کرده و در بین فقرا تقسیم کند.
سوری بااشاره به بحث مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تصریح کرد : قبل از برسی های مجلس و مسئولان نظام بایستی از هرگونه ذوق‌زده زدگی وپیش داوری درمورد نتیجه توافق هسته‌ای پرهیزشود.
سوری تصریح کرد: ایجاد امید کاذب در دل مردم درخصوص نتایج مذاکرات هسته ای وحواله دادن حل همه مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات هسته ای امر ناپسندی است و بایستی از شادی‌ها و قضاوت‌های زودهنگام درباره توافق هسته‌ای خودداری شود.

خطیب نماز عید فطر پلدختر بابیان این‌که توافق هسته‌ای به معنای پایان اختلافات ایران و آمریکا نیست خاطرنشان کرد: کسانی که اهل سیاست و تدبیر هستند، بایستی صبر کنند زیرا برخی از کشورهای طرف مقابل ما هر جا توافق کردند به طریق دیگر اقداماتی را علیه کشور ما انجام دادند.
وی افزود: توافق هسته‌ای پایان مسائل و مشکلات کشور نیست و باید منتظر بود تا مجلس شورای اسلامی وشورای محترم نگهبان متن توافق‌نامه را بررسی و نتیجه را اعلام کند.
سوری با بیان اینکه مادرراه رسیدن به فنآوری صلح آمیز هسته ای شهدای بزرگواری تقدیم کرده ایم تصریح کرد : باید این نکته مد نظر قرارگیرد که برخی از این 6 کشور که با آن‌ها توافق شده به صورت ذاتی و طبیعی مکار و خیانت‌کار هستند.
امام جمعه پلدختر بر حمایت از مردم یمن در جنگ نیابتی و نابرابر آل سعود علیه مردم مسلمان این کشور تأکید کرده و اظهارداشت : این روزها به خاطر حملات وحشیانه عربستان بسیاری از مردم بی‌گناه یمن به کام مرگ کشانده شده‌اند، واز آنجا که درروایتی داریم که پیامبراسلام فرموده هرکس مردم یمن را بیازارد مرا آزرده است و با استناد به این روایت گو اینکه آل سعود اکنون درحال جنگ با پیامبراسلام هستند.ولذا کمک به مردم مظلوم یمن از وظایف مهم مسلمانان است .

حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: کمک و دستگیری مردم مظلوم بحرین و یمن از درس‌های ماه مبارک رمضان است و همه ما مردم و مسئولان وظیفه داریم به این مردم مظلوم و ستم دیده کمک کنیم.

دسته بندی: انتخاب سردبیر / سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید