جمعه، 10 فروردین 1403
انتخاب سردبیر
شناسه خبر: 1430
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

آمریکا و هم پیمانانش امنیت اسرائیل را با ناامنی درخاورمیانه تأمین می کنند

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر گفت:آمریکا و هم پیمانانش تأمین امنیت اسرائیل را درناامن کردن خاورمیانه می دانند.

بالاگریوه - خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان پلدختر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری اقامه گردید.

به گزارش بالاگریوه امام جمعه پلدختر دربخشی از خطبه های نماز این هفته ازحضورپرشکوه، بابصیرت و کم نظیر اقشارمختلف مردم این شهرستان درمراسم راهپیمائی روز قدس قدردانی کرد.

خطیب جمعه پلدختربا بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش به این باورغلط رسیده اند که هرتصمیمی که دردنیا اتخاذ می شود بایستی امنیت اسرائیل درآن لحاظ شود خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگرحامیان رژیم اشغالگرقدس تأمین امنیت این رژیم کودک کش رادرناامن کردن منطقه خاورمیانه می دانند.وبراساس همین استراتژی غلط درمنطقه جنگ های نیابتی به راه انداخته اند.

خطیب جمعه پلدختر با تقدیر از دکترکائیدی نماینده مردم پلدختر درمجلس شورای اسلامی بعنوان سخنران مراسم راهپیمائی روز قدس این شهرستان تصریح کرد: شمامردم روزه داروخداجوی و با بصیرت امروز با حضور گسترده و کم سابقه خودواعلام حمایت ازمردم مظلوم فلسطین وانزجاراز رژیم غاصب صهیونیستی به فرموده مولا امیرمؤمنان علی (ع) که فرمود یارمظلوم و دشمن ظالم باشید جامه ی عمل پوشاندید.

حجت الاسلام والمسلمین سوری با اشاره به اینکه امروز فلسطین مصداق بارزمظلومیت و اسرائیل مصداق ظلم و ظالم است افزود: سیل خروشان مردم قهرمان ایران اسلامی امروز با فریادهای مرگ برصهیونیزم ومرگ برآمریکا، خاورمیانه ی منهای اسرائیل وفارغ از تجاوزگری را فریادزدند.

قصوروسهل انگاری مسئولان درارتباط با بحران آب کشکان عیان است

امام جمعه پلدختر با انتقاد ازقصور مسئولان مرتبط با خشک شدن آب رودخانه کشکان بعنوان رگ حیاتی زندگی مردم این شهرستان گفت: اگرمدیران شهرستانی و استانی به وظایفشان درقبال مردم این شهرستان خوب عمل می کردند هرگز آبدهی رودخانه کشکان به بحران تبدیل نمی شد.

وی افزود: اگرمدیران مرتبط شهرستان احساس مسئولیت می کردند چرا بایستی درسال کم باران و خشکسالی سطح زیرکشت برنج که یک محصول آب دوست می باشد درمنطقه ویسیان نسبت به سال های گذشته افزایش داشته باشد؟

حجت الاسلام و المسلمین سوری دلیل اصلی کم شدن آب رودخانه کشکان را کم بارانی و خشکسالی های چندساله اخیرعنوان کرد وافزود: اما درعین حال چرانبایستی مسئولین مربوطه کاهش 75 درصدی آبدهی رودخانه کشکان نسبت به سال گذشته را به مسئولان استانی و کشوری اعلام کنند تاکشاورزان غافلگیرشده و به یکباره با بحران خشک شدن رودخانه مواجه شوند؟

امام جمعه پلدختربابیان اینکه برداشت های بی رویه ازعوامل مهم کم شدن آب رودخانه کشکان هستند اظهارداشت: چرابایدمسئولان امورآب شهرستان درسال بحران آبی اجازه دهند بیش از 1200 موتورپمپ و تلمبه غیرمجاز درمسیر رودخانه نصب شود وآب رودخانه راهدربدهند؟

حجت الاسلام و المسلمین سوری با تأکید براینکه بایستی هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری موتورپمپ های غیرمجازاقدام شود گفت: اگراقدامات پیشگیرانه ای درزمینه مدیریت آب کشاورزی و آب شرب شهرستان بعمل نیاید چه بسا مردم شهرستان درآینده نزدیک با بحران کمبودآب شرب هم مواجه شوند.

امام جمعه پلدختر یکی دیگرازراههای هدررفت آب رودخانه کشکان را مهاجرت افرادی ازسایر نقاط به این شهرستان عنوان کرد و افزود: بایستی درراستای صرفه جوئی درمصرف آب کشاورزی مردم این شهرستان ازمهاجرت افرادی از سایرنقاط کشورو استان به این منطقه جلوگیری شود زیرا این افراد درمیزان مصرف آب رودخانه دلسوزی چندانی به خرج نمی دهند.

لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ

خطیب جمعه پلدخترباذکرتفسیری کوتاه از آیه 7 سوره ابراهیم عدم پرداخت وجوهات شرعی ازجمله زکات را دربروزکم بارانی وخشکسالی مؤثردانسته و افزود: وقتی ما قدرنعمت های خداوند را نمی دانیم و ازپرداخت زکات خودداری می کنیم خداوند نیز نعمت هایش را ازما دریغ می کندولذا بایستی بروز خشکسالی و عدم بارش نزولات آسمانی را تلنگر و تذکری ازجانب خداوند بدانیم و قدرنعمت های بیکران خداوندرا آن زمانی که غرق دراین نعمت ها هستیم بدانیم و شکرگذارخداوند باشیم .

امام جمعه پلدختر ایجاد سدهای مخزنی را درتجمیع آب های روان تأثیرگذاردانست و گفت : یکی از راههای جبران کمبود آب رودخانه کشکان تسریع دراحداث سدهای مخزنی چولهول و بن لار است.

دسته بندی: انتخاب سردبیر
تبلیغ

نظرات

    • الهیاری
    • 20 تیر 1394 06:31
    • 0
    راست قامتان خداترس و حق طلبی همچون احمدی مدیرمسئول بالاگریوه شایسته قدردانی هستند.
    پاسخ: با تشکر،خداوند مارا درمسیری که مورد نظرشماست رهنمون فرماید.
    • بی طرف
    • 20 تیر 1394 05:59
    • 0
    سلام خداوند و مومنان واقعی برمدیرمسؤول ولایتمداروبسیجی سایت بالاگریوه برادر احمدی
    بی تقوایان فراری ازجبهه و جنگ وآنهائی که می خواستند احمدی را که واقعاً درروحانیت ذوب شده است ضدروحانیت ،ضدامام جمعه وحتی ضددین نشان دهند ازخودشان خجالت بکشندوبدانند هیچ ابری توانائی محوخورشیدرا ندارد.زیرااکنون معلوم شدکه سکوت معنی داراحمدی درایامی که شدیداًمورد اهانت قرارمی گرفت فقط به خاطرخداوحفظ شأنیت جایگاه مقدس نمازجمعه بوده است .
    **برادریاخواهر« بی طرف»
    ماراشرمنده الطاف وبزرگواریتان کردید.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید