جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1426
  • 0

عضو مجلس خبرگان رهبری:

درکلِ مصاحبه هاشمی رفسنجانی یک کلمه « ولایت» وجودندارد

آیت الله شفیعی : در کل مصاحبه هاشمی رفسنجانی یک کلمه ولایت وجود ندارد و به‌قول حضرت آیت الله بهبهانی الکلام صفة المتکلم.

آیت الله شفیعی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه گفت: باید ولایت فقیه را به‌عنوان ریاست جامعه و نائب امام زمان(عج) بپذیریم، بنده در سن و سالی نیستم که بخواهم شعار تنها بدهم و براساس مستندات سخن می‌گویم.

به گزارش بالاگریوه ،آیت الله شفیعی عضو خبرگان رهبری ظهر امروز در جمع مردم عزادار اهواز به‌مناسبت روز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع)با انتقاد به موارد مطرح شده در مصاحبه اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روزنامه الوفاق و گفت: ایشان تعبیر کرده که ما بمب اتم را تحریم کردیم، در حالی که این رهبر انقلاب و ولی فقیه بودند که بمب اتم را تحریم کردند و باید دقت کنیم این بحث‌ها سیاسی نیست بلکه یک بحث فقهی است.
وی افزود: مرحوم شیخ انصاری در مکاسب محرمه این مسائل را مطرح کر ده است و نظر آقا از نظر فقهی این است، چرا که این موضوع یک مسئله فقهی است.
وی تأکید کرد: همه باید از ولایت فقیه تبعیت کنند اعم از اینکه از نظر سنی کوچکتر یا بزرگتر باشند.
وی با اشاره به متن مصاحبه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کل مصاحبه ایشان یک کلمه ولایت وجود ندارد و به‌قول حضرت آیت الله بهبهانی الکلام صفة المتکلم.
آیت الله شفیعی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه گفت: باید ولایت فقیه را به‌عنوان ریاست جامعه و نائب امام زمان(عج) بپذیریم، بنده در سن و سالی نیستم که بخواهم شعار تنها بدهم و براساس مستندات سخن می‌گویم.
وی اظهار کرد: همان‌طور که در صورت حضور امام زمان(عج) ایشان نفر اول در جامعه ما و جهان بودند الآن این نقش به‌عهده مقام معظم رهبری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چرا افرادی که در دوره طاغوت ولایت فقیه را قبول داشته‌اند و بر این اساس کار کرده‌اند امروز با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی و ولی فقیه، سخن دیگری می‌گویند؟
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه اهواز گفت: با توجه به مباحثی که در حوزه علم حدیث هست، به‌نظر ما بهترین راه اثبات ولایت فقیه علم کلام و طرح مباحث عقلی است.
وی تأکید کرد: تا امروز برخی از ابعاد ولایت فقیه برای مردم مشخص شده و در آینده ابعاد دیگری از ولایت فقیه مشخص می‌شود. منبع: راه دانا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید