جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1375
  • 0

مدیرامور آب و فاضلاب شهری پلدختر:

همه مراجع معظم تقلید استفاده از انشعاب غیرمجاز را حرام می دانند

مدیرامورآب و فاضلاب شهری پلدختردرآستانه هفته صرفه جوئی درمصرف آب : از دیدگاه تمام مراجع معظم تقلید استفاده از انشعاب غیرمجاز حرام است.

بالاگریوه: مدیرشرکت آب و فاضلاب شهری پلدختر به مناسبت آغاز هفته صرفه جوئی درمصرف آب (ا/94/4 لغایت94/4/7)ازشهروندان خواست با توجه به کمبود آب شرب ، مصرف آب را مدیریت کنند.

عبدالله پورکائید با اشاره به اینکه خداوند بزرگ در این مقطع زمانی لقب افتخارآمیز سقایت نعمت الهی آب را بر دوش ما گذاشته تصریح کرد : درسالهای اخیر به دلیل افزایش جمعیت ، گسترش شهرنشینی و خشکسالی های پی درپی و کمبود بارندگی ، سطح منابع آبی ازجمله چشمه ها ، سرابها و چاه ها افت محسوبی داشته وآبرسانی در برخی شهرها بامشکل مواجه شده است .

وی با اشاره به اینکه مردم پلدختر روزانه 18000مترمکعب آب مصرف می کنند که رقم بسیار بالایی است افزود: بایستی باکنترل مصرف و بهر گیری از مدیریت مصرف ، بهران کمبود آب را مهار کنیم

پورکائید اصراف را از دیدگاه مراجع تقلید حرام دانسته و افزود: از دیدگاه تمام مراجع معظم تقلید استفاده از انشعاب غیرمجاز حرام است

مدیرآب و فاضلاب شهری پلدختر یکی ازمهمترین عوامل هدر رفت آب را استفاده غیرمجاز از آن است وتصریح کرد : مردم بایستی برای جلوگیری از تضییع حقوق خودشان هم که شده انشعاب های غیرمجاز را به امور آب اطلاع بدهند

وی بهترین وعقلانی ترین راه مقابله با کم آبی را مدیریت مصرف عنوان کرد و اظهارداشت:بانوان و مادران نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب دارند.

مدیرآب وفاضلاب شهری پلدختر سپس درتوضیح روشهای جلوگیری از هدر رفت آب خاطرنشان کرد :کنترل کولرهای آبی و جلوگیری از نشت آب از آنها، اعلام بموقع شکستگی کوله های آب به حوادث امور آب ، عدم استفاده از شیلنگ آب برای شستشوی کوچه وخیابان واستفاده از چند سطل آب به جای شیلنگ برای شستن اتومبیل را ازراههای جلوگیری ازمصرف بی رویه آب می باشند.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای رداخت بموقع آب بهاء منازل خود گفت : ازآنجا که هزینه آب به کمترین رقم را در مقایسه با هزینه های موبایل ، برق و گاز دارد از همشهریان انتظار داریم با پرداخت بموقع آب بها ، متولیان امر را در ارائه خدمات بهترو اصلاح و توسعه شبکه یاری دهند .

کسب رتبه دوم کشوری توسط امورآب شهرستان پلدختر

عبدالله پورکائید به جایگاه اداره امورآب و فاضلاب شهرستان پلدختر درکشور اشاره کرد و افزود: درنتیجه تلاش شبانه روزی مدیریت و پرسنل امور آب شهرستان ، امسال رتبه دوم را در تهیه و تکمیل بالانس آب در سطح شرکت های آب و فاضلاب کل کشور داشته ایم و شرکت آب و فاضلاب استان هم رتبه برتر کشور شد .

کارواش ها چهره شهررا زشت کرده اند

مدیرآب و فاضلاب شهری پلدختر گفت: درخصوص کارواشها باید یه اطلاع مردم عزیز شهرستان برسانیم که کارواش ها در قسمت ورودی شهر چهره شهر را زشت کرده و آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده انداما جمع آوری و یا سامان دهی آنها بر عهده شهرداری است وشهرداری نمی بایستی اجازه ایجاد و ساخت اتاقک به آنها می داد .

وی افزود: در رابطه با کارواش ها اداراتی مانند محیط زیست ، بهداشت و درمان ، راه وشهرسازی ، صنعت ، معدن تجارت وشهرداری دخیل بوده و مسئولیت دارند و بایستی با همکاری و هماهنگی این ادارات فکری برای حل مشکل بشود .

مرمت و آسفالت حفاری های سطح شهررعهده شهرداری است

پورکائید درارتباط با نارضایتی و گلایه شهروندان از عدم مرمت وآسفالت محل های حفاری شده درسطح شهر گفت : ما در سال گذشته و سال جاری بیش از 6000 متر حفاری شبکه انشعاب آب و فاضلاب داشته ایم و تمامی مبالغ هزینه آن هم طبق قرارداد پرداخت شده ولی شهرداری تاکنون اقدام موثری در خصوص آسفالت حفاری های انجام شده به عمل نیاورده است  ونگرانی و نارضایتی شهروندان در زمینه کنده کاری هاو حفاریها وعدم آسفالت این مسیرها کاملآ بجا و بر حق میباشد وشهروندان محترم تماسها و مراجعات حضوری فراوانی در این زمینه به آب وفاضلاب داشته اند که لازم است شهرداری برای رفع نگرانی مردم اقدام به تسطیح ، مرمت و آسفالت محل های حفاری شده بنماید .

مدیرآب و فاضلاب شری پلدختر افزود : همچنین نگرانی و نارضایتی مردم در خصوص عدم دفع فاضلاب در مسیرهای خیابان 22بهمن ، کشتارگاه قدیم و خیابان ساحلی جنوبی قابل درک و منطقی است که بایستی شهرداری کف و بر لازم را در اختیار امور آب بگذارد تا عملیات اجرایی لوله گذاری برای دفع فاضلاب این مسیرها شروع بشود .

وی تصریح کرد : در منطقه کوی سازمانی ها نیز عدم همکاری شهرداری در تهیه و ارائه نقشه مسر فاضلابها به امور آب نگرانی ساکنان این محله را به دنبال داشته است که علیرغم مکاتبات عدیده همچنان خط انتقال به سمت پمپاژ اجرایی نشده که بعضی ها خودسرانه اقدام به وصل فاضلاب منزل خود به رودخانه کرده اند که باعث آلودگی زیست محیطی شده و به همین دلیل انتظار می رود شهرداری در اسرع وقت نقشه مورد نظر را ارائه نماید تا اقدام به لوله گذاری و نصب شبکه نمائیم .

عبدالله پورکائیدسپس به اقدامات آتی مدیریت امور آب و فاضلاب شهرستان اشاره کرد و گفت: حفر یک حلقه چاه(شماره 7) درمحل چاه های گل گل برای مواقع اضطراری و کمبود احتمالی آب ،احداث مخزن 2500 متر مکعبی بالاتر از هواشناسی جهت تقویت فشار آب مناطق شرقی شهر ، کوی بسیجیان ، کوی پاسداران ، سراب حمام و محله ی زیر اداره هواشناسی وهمچنین انجام آزمایشات ژئوفیزیک توسط کارشناسان امور آب جهت حفر یک حلقه چاه در دامنه مله کوه در مسیر چم کنیژک برای تامین آب قسمت غربی شهر ازبرنامه های آینده این مدیریت می باشند.                        

 

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • آگاه
    • 1 تیر 1394 10:55
    • 0
    آقای پورکاییدکارواشهاباآبی که شمابهشون می فروشیدوبرقی که اداره برق بهشون می فروشه کارمیکنندنه اتاقک ؟اگه شماواداره برق امتیازهاروجمع آوری کنیداتاقک خودش جمع میشه
    • خانواده خبرنگار
    • 31 خرداد 1394 14:13
    • 1
    درخصوص اداره فرهنگ وارشادشهرستان هم بخصوص توزیع ناعادلانه آگهی ها مطلب بنویسید

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید