جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1369
  • 0

درمراسم وداع با 270 شهید :

سرلشکرمحسن رضائی : پشت میزنشین ها شعارهای مردم ایران را بشنوند

بالاگریوه / می خواهند راه شهدا ، راه ایستادگی و مقاومت ، راه ولایت وامام ، راه پیروزی و راه آزاد سازی خرمشهر ، را در این کشور با تبلیغات کور کنند.

به گزارش بالاگریوه سرلشکر محسن رضایی عصر امروز در مراسم وداع ملت با 270 شهید و اسطوره دفاع و پایداری در میدان بهارستان افزود: امروز برای تشییع این شهیدان، جوانان و مردم غیرتمند ایران دور هم جمع شدند تا مانند غواصان شهید که از آب عبور کردند و دست بسته شهید شدند اما تسلیم نشدند فریاد بزنند که با ایستادگی روی اصول آنها بار دیگر بر روی زیاده خواهان عالم سیلی می‌زنند.

رضایی گفت: در حالی که زمان زیادی از انتشار خبر تفحص غواصان شهید و خط شکن دفاع مقدس نگذشته است اما شاهد هستیم که در ایران غوغا به پا شده و بار دیگر عطر شهادت فضای ایران را فرا گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز ندای این شهیدان مظلوم در سرتاسر ایران پیچیده است که می گویند ای جوانان وطن ما بیدار و زنده ایم .

وی گفت:‌ ندای این شهیدان در داخل ایران و در میان ایرانیان خارج از کشور موجی از احساسات پاک به پا کرده و بسیاری ازجوانان که حتی دوران دفاع مقدس را ندیده بودند با جملات ، سخنان و پاسخ های خود در فضای مجازی ، خیابان ها و محافل مختلف و حتی با حجله بستن ها در سراسر خیابان های تهران ثابت کردند که پیروان راستین این شهدای عزیز هستند .

رضایی که با لباس نظامی در این مراسم حضور یافته و وزیر دفاع پشت سر او ایستاده بود افزود: در شرایطی که امروز با توجه به فضای ملتهب بین المللی بار دیگر به جوشش شور انقلابی در کشور نیاز داشتیم جوشش این شور و خشم انقلابی در ایران برای استقبال و تشییع پیکر پاک 270شهید غواص و خط شکن بسیار معنادار است.

وی گفت: این شور انقلابی در ایران در حالی بار دیگر بالا گرفته است که داعش در عراق خود را به منطقه جلولا در 25 کیلومتری بغداد رسانده است و در یمن همچنان مردم بی پناه را بمباران می کنند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا در ایران شور انقلابی پدید آید .

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسامی شهیدان اعلام خواهد شد گفت:‌از 270شهیدی که امروز تشییع می شوند، 170 غواص و خط شکن هستند .

رضایی افزود: غواص ها در عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس حساس ترین ماموریت یعنی خط شکنی را برعهده داشتند و بر این چارچوب یک ساعت قبل از آغاز عملیات از ساحل خودی و در دل تاریکی شب به سمت سواحل و سنگر های دشمن حرکت می کردند .

وی گفت:‌از سال سوم دفاع مقدس ،‌جنگ به بن بست رسید و به این نتیجه رسیدیم که باید جنگ را به آب ها و تالاب ها بکشیم به همین خاطر در عملیات والفجر 8 با 2000 غواص به سواحل دشمن حمله کردیم و در عملیات والفجر 4 غواص های کمتری به آب زدند .

رضایی با اشاره به دشواری عملیات غواصان در شب های عملیات گفت:‌ غواصان در طول مسیر بناچار باید سر خود را از آب بیرون می آوردند و در آن شرایط حتی نور ستارگان هم سطح آب را روشن می کرد.

وی افزود: در اواخر جنگ و به ویژه در کربلای 4 دشمن در سواحل خود نورافکن هایی نصب کرده بود به گونه ای که همه سطح اروند رود و دریا برایشان قابل رؤیت شده بود و غواصان در چنین شرایطی به آب می زدند تا خود را به تیربارها برسانند که آنها را خاموش کنند.

وی افزود: بعد ازعملیات غواص ها نوبت به موج دوم رزمندگان یعنی قایق ها می رسید که باید در سایه امنیتی که غواصان با از کار انداختن تیربارها ایجاد کرده بودند خود را با امنیت به ساحل دشمن می رسانند.

سرلشکر رضایی افزود: غواصان شجاع ترین نیروهای عملیاتی هستند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر متجاوز را تنبیه نمی‌کردیم امروز چشم طمع دیگر کشورها به ایران بود و پیش خود فکر می‌کردند که ما هم می‌توانیم به ایران حمله کنیم.

وی گفت: غواص‌های ما در عملیات والفجر 8 ، کربلای 4 و 5 ، خیبر و بدر می‌بایست مهم‌ترین سنگر دفاعی دشمن را له می‌کردند تا بتوانند تیربارها را خاموش کنند.

رضایی افزود: در میان احساسات پاک ملت ایران در این موضوع عده ای از صداهای اجنبی برخاست که درست است اینها مظلوم شهید شده‌اند اما در خاک عراق چه می‌خواستند؟

وی گفت: رادیوهای بیگانه و دشمنان ملت ایران که در هشت سال دفاع مقدس در کنار و همراه صدام بودند حالا می پرسند این شهدا داخل خاک عراق چه می خواستند؟

رضایی خطاب به این افراد و رادیوها افزود: می خواستید بعد از بیرون کردن متجاوزان به آنها گل بدهیم و تشویقشان کنیم؟

وی گفت: اگر غواصان ما در عمق 15 کیلومتری خاک عراق نمی جنگیدند آیا امروز ایران امنیت داشت ؟ و کشورهای دیگر چشم طمع به ایران نداشتند ؟

سرلشکر رضایی افزود: ما باید دشمن را تعقیب و تنبیه می کردیم زیرا دشمن به ملت ما تجاوز و 5 استان ما را اشغال کرده بود .

وی اضافه کرد: اگر متجاوز را تنبیه نمی کردیم امروز چشم طمع دیگر کشورها به ایران بود و پیش خود فکر می کردند که ما هم می توانیم به ایران حمله کنیم .

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: ملتی که شهدات نداشته باشد آن ملت شکست می خورد و ایمان و شهادت شعار غواصان بود.

سردار سرلشکر پاسدار رضایی افزود: تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند و غواصان ما برای استقلال کشور و برای پیشرفت کشور جان خود را دو دستی دادند دستانشان را بستند اما تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند استقلال، پیشرفت و آبادانی کشور و ارزش های انقلاب نیاز به مقاومت و ایستادگی دارد.

وی با بیان اینکه ملتی که شهادت نداشته باشد آن ملت شکست می خورد گفت : ایمان و شهادت شعار غواصان بود و دشمن جلو آنها تیراندازی می کرد، می دیدند تیراندازی پشت سر هم انجام می شود و منور می زدند و نورافکن درست می کردند اما غواصان ما نمی ایستادند.

وی ادامه داد: در وسط آب بودند جز شنا کردن طریق دیگری نداشتند و بایستی با شنا به ساحل می رفتند، پیاده می شدند تا بعد بجنگند.

سرلشکر رضایی گفت: آنها رفتند جنگیدند خط دشمن را منهدم کردندو به عمق دشمن هجوم بردند.

وی افزود : اخیراً گفتند این شهدا در یک عملیات شکست خورده یعنی در کربلای 4 بودند اما اگر کربلای 4 شکست خورد چرا 12 روز بعد ایران بزرگ ترین عملیات خودش را در همان نقطه انجام داد.

سرلشکر رضایی گفت: چرا این شایعات را منتشر می کنند و می گویند ملت ایران شکست خورده است و چرا می گویند ملت ایران نمی تواند سرپای خود بایستد ، چرا انقلاب را تخریب و تحریف می کنند؟ چون دنبال یک هدف بیشتر نیستند، می خواهند راه شهدا را در این کشور کور کنند ، می خواهند ایستادگی و مقاومت ، راه ولایت وامام ، راه ایستادگی و پیروزی و راه آزاد سازی خرمشهر ، راه شکست دشمنان اسلام و قرآن در این کشور را با تبلیغات کور کنند.

وی ادامه داد : اما امروز همه اعتراف کردند که ایران لنگرگاه منطقه است لذا آنها حساب شده جنگ و انقلاب را زیر سؤال می برند انقلاب را تخریب و تحریف می کنند که راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند.

سرلشکر رضایی گفت : امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که ایران لنگرگاه منطقه است و اگر ایران نبود این ناامنی های منطقه تمام 500 میلیون جمعیت منطقه را در بر می گرفت و اکنون همه دنیا اعتراف می کند که ایران لنگرگاه منطقه است.

وی ادامه داد : اما از این لنگرگاه چه می خواهند و چرا زیاده خواهی می کنند ، چرا جلو پیشرفت ملت ایران رامی گیرند؟ ملتی که فرهنگ ، تمدن و تاریخش می تواند به منطقه و جهان و کشورهای اسلامی کمک کند و چرا برای این کشور باتمدن و بافرهنگ مزاحمت ایجاد می کنند؟

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: کسانی که پشت میزهای مذاکره هستند باید صدا و فریاد ملت ایران را به خوبی بفهمند.

رضایی در مراسم وداع و تشییع 270 شهید دفاع مقدس در میدان بهارستان تهران افزود: این صداها جدی و این فریادها واقعی است این صداها از عمق دل جوانانی برمی خیزد که حاضرند آخرین قطره خون خود را فدای استقلال ، آزادی و سربلندی انقلاب و ایران اسلامی کنند.

وی گفت: امیدوارم بیش از 200 خبرنگار خارجی که هم اکنون در میان شما هستند این صداها و فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بدانند ملت ایران به هیچ وجه عقب نشینی نمی کند و مسیر شهدا و راه امام را ادامه خواهد داد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران افزود: نباید در ایران ما ، علایم غلط به دنیا بدهند ، در ایران ما نباید حرف های غیرواقعی را ازجانب ملت ایران به نمایش بگذارند در جامعه ما در میان همه کسانی که در این کشور دارند زندگی می کنند اخبار غلط را نباید به دنیا بدهند، نگویند آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است، نگویند نمی توانیم روی پای خود بایستیم.

رضایی گفت: ملت ، جوانان ، اندیشمندان و نخبگان ایران آنقدر غنی و آنقدر از انرژی ، معرفت ، عرفان و معنویت مملو است که همه دنیا را می تواند سیراب کند و ایران ما ، اسلام ما می تواند به همه دنیا و انسان های عالم کمک کند.

وی افزود: شهدای ما در یک آزمون سخت و بی نظیر تاریخی ، ملت ایران را به سربلندی رساندند و برای اولین بار زنجیره شکست های تاریخی و جدا شدن بخش هایی از سرزمین ایران را پاره کردند و برای اولین بار پس از 200 سال شکست های پی در پی در طول تاریخ ایران ، سرزمین های اشغالی را آزاد کردند.

رضایی گفت: ایرانیان در 200 سال گذشته از دست رفتن سرزمین های بسیاری را مشاهده کردند اما شهدای ما به آنها پایان دادند از این رو نتیجه می گیریم هم سیاستمداران ، هم رزمندگان ، هم بسیجیان و هم ارتشیان دلاور ما امروز پای مسیر شهدا ایستاده اند.

وی با بیان اینکه مسیر شهدا پرچمداری به نام ولایت دارد ، افزود: امروز پرچمدار شهدا و انقلاب ، ولی امر مسلمین است که مانند لنگری کل انسجام و اقتدار ایران را نشان داده اند و امروز ملت ایران بیش از گذشته با رهبری ایشان در منطقه اقتدار واقعی یک ملت مستقل را دارد به نمایش می گذارد.

سرلشکر پاسدار محسن رضایی گفت : به نمایندگی از همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می‌کنم که کسی از نجابت ما سوء استفاده نکند، زیرا اگر روزی خشم ملت ایران به جوش بیاید شما یک افسوس تاریخی مانند افسوستان در جنگ تحمیلی خواهیدخورد.

وی افزود: پیام ملت ایران این است ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر تکرار نمی کنیم.

رضایی گفت: ملت ما می گوید دیگر سیاست خارجی ما به دوران قاجار و پهلوی برنمی‌گردد و 300 سال وابستگی، عقب ماندگی و تجزیه ایران را کنار گذاشته ایم.

وی افزود: ما با کسی جنگ نداریم اما می خواهیم که حرف منطقی ملت ایران را گوش کنند.

سرلشکر رضایی گفت: ما غنی سازی را در چارچوب اصول و مقررات بین‌المللی می خواهیم و شما مزاحمت و نگاه تبعیض‌آمیز نداشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم افزود: ملت ایران به‌دنبال آزادی‌خواهی و پیشرفت است.

سرلشکر رضایی گفت: غواصان دست بسته ما که امروز به تشییع آنها آمده‌ایم می‌گویند اگر دست‌های ما بسته باشد و ما را تیرباران کنید، ما تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ به همه دنیا اعلام می کنیم که ما به دنبال حقوق انسان ها و ملت ها هستیم .

سردار سرلشکر پاسدار رضایی افزود: ما به دنبال امنیت در منطقه و حفظ منافع ملی مان هستیم .

وی گفت: ‌ما به دنبال این هستیم که متجاوزان در منطقه از اسرائیل و عربستان سر جای خودشان بنشینند.

رضایی افزود: ما امروز پرچم امنیت به دست داریم ، ما می گوییم تروریسم و همچنین تجاوزطلبی باید تمام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به دنبال امنیت برای ملتمان و آرامش برای کشورمان هستیم.

وی ادامه داد :‌ نگویند نیروهای حزب اللهی می خواهند در این کشور جنگ درست کنند،‌ این حرف را نزنند، ما به دنبال امنیت و آرامش هستیم اما نمی خواهیم با دست باز ما را تسلیم کنند و همه عزت و شرف ما را زیر پا بگذارند، هیهات منا الذله.

رضایی گفت:‌ دنیا مطمئن باشد تا رهبری، ولایت فقیه وشهادت طلبی در این کشور هست هیچ قدرتی نمی تواند به ایران اسلامی حمله کند، بنشینید فکرهایتان را روی هم بگذارید قبل از اینکه بخواهید در داخل کشور فتنه ای درست کنید و یا بخواهید در بیرون از کشور به مرزها نزدیک شوید حساب‌هایتان را بکنید تا یک بار دیگر پشیمان نشوید.

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • محمد
    • 7 تیر 1394 08:13
    • 1
    درود بر سرداران اسلام

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید