جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1359
  • 0

امام جمعه پلدختر:

حضرت امام بر افسانه جدائی دین ازسیاست خط بطلان کشید

بالاگریوه: سال های سال بود که حکومت ظالمانه طاغوت به دلیل واهمه ای که از روشنگری های عالمان دینی و مراجع تقلید داشت ،به جامعه ایران القاء کرده بودند که دین و سیاست دومقوله جدا ازهم هستند.

بالاگریوه: صبح روز پنج چهاردهم خردادماه با حضور روحانیون ، نماینده مردم پلدختردرمجلس شورای اسلامی ، فرماندارو جمع زیادی از مسئولان نهادهای انقلابی و دستگاههای اجرائی واقشارمختلف مردم پلدختر و علاقمندان به آرمان های بلند حضرت امام خمینی بنیانگذارانقلاب اسلامی مراسم سی وششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خیمینی درمسج جامع پلدختربرگزارشد.      

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر دراین مراسم گفت: سال های سال بود که حکومت ظالمانه طاغوت به دلیل واهمه ای که از روشنگری های عالمان دینی و مراجع تقلید داشت ،به جامعه ایران القاء کرده بودند که دین و سیاست دومقوله جدا ازهم هستند. اما حضرت امام با روشنگری ها و سرانجام به ثمرنشاندن انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کرد که تزجدائی دین ازسیاست افسانه ای بیش نیست.

امام جمعه پلدختریکی دیگرازویژگی های نهضت حضرت امام را به سقوط کشاندن و اضمحلال یکی از مرتجع ترین ،پلیدترین ووابسته ترین رژیم های منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: هیچ کسی تصوروباور نمی کرد که روزی رژیم تا دندان مسلح طاغوت که آمریکا و صهیونیزم ازاو حمایت می کردند ودراصل سرسپرده ابرقدرتها بود توسط حضرت امام با دست خالی اما به پشتوانه مردم ایران سرنگون شود.

حجت الاسلام سوری مطرح نمودن و عزت دادن به مسلمانان و امت اسلامی در دنیا را یکی دیگر از دستاوردهای نهضت و انقلاب امام خمینی (ره) عنوان کرد و تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی حضرت امام مسلمانان حتی درقلب اروپا و آمریکا احساس عزت و ابرازوجود می کنند و مواضع خودرا با تأسی به حضرت امام و مقام معظم رهبری با شهامت و شجاعت ابرازمی کنند.

خطیب جمعه پلدخترشناساندن قدرت پوشالی آمریکا به دنیا را یکی دیگرازپیامدها و ثمرات انقلاب حضرت امام عنوان کرد و افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی کسی جرأت نمی کرد درانتقاد به قدرت سلطه گرانه ودیکتاتوری و جهانخوارگی آمریکا سخنی بگوید اما امام به جهانیان نشان دادکه اولاً همه گرفتاری های دنیای اسلام ازآمریکاست و دیگراینکه آمریکا با همه یدوبیضاء درمقابل اراده ملتها و وحدت و انسجام آنها ضربه پذیرو منزوی خواهدبود .

امام جمعه پلدختر به یکی دیگرازویژگی های برجسته انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی حضرت روح الله روحیه غرور و خود باوری رادرملت ایران احیاء کرد وملت قهرمان ما متوجه شدند که با تکیه برداشته هاوتوانمندی های خود می توانند مستقل و سربلند دردنیا روی پای خود بایستند وزیربارهیچ مستکبروزورگوئی نروند وبه بهترین شکل کشورخودرا ازهرجهت اداره کنند.وبه جایگاه رفیعی دردنیا برسانند.

این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی درفراق بنیانگذارنظام مقدس جمهوری اسلامی پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید