جمعه، 7 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / انتخابات
شناسه خبر: 1338
  • 0

آقای مرعشی نظرتان درمورد این جمله ی امام (ره) چیست؟

مخالفان قانون مورد تأئید شورای نگهبان، «مفسد» و «مخالف اسلام» اند

حسین مرعشی فعال فتنه 88 و سخنگو وعضو شورای مرکزی کارگزاران باردیگربه شورای نگهبان حمله‌ کرد و به تخریب این نهادانقلابی پرداخت .

به گزارش بالاگریوه به نقل از لرستان خبر،درهمایش اصلاح‌ طلبان لرستان که پنجشنبه 17 اردیبهشت‌ ماه جاری درخرم‌آباد برگزار شد حسین مرعشی فعال فتنه 88 و سخنگو وعضو شورای مرکزی کارگزاران باردیگربه شورای نگهبان حمله‌ کرد و به تخریب این نهادانقلابی پرداخت و سید عیسی موسوی نماینده تندرو اصلاحات درمجلس ششم نیز با جملاتی گفتمان تقلب را احیا کرد که به همین دلیل به بررسی این اتفاقات می پردازیم.

انتظارمی رودکسانی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند و به کرّات به ارزش‌های انقلاب وامامین انقلاب توهین می‌کنند. یک‌بار هم که شده پاسخ دهندکه :

-چرا هر وقت جلسه‌ای انتخاباتی برگزار کردید، پایه ثابت آن توهین به ارکان نظام در حراست از آرای مردم است؟

-آیا توهین به شورای نگهبان و سازوکارهای انتخابات جمهوری اسلامی، شرافت اصلاح‌طلبی می‌آورد؟!

-آیا پایمال کردن این‌همه انتخابات آزادی که نظام اسلامی برپا کرده و شما ادعا دارید دولت‌ها و نمایندگانی از شما برآمده از آن‌اند، غیرعاقلانه و ناجوانمردانه نیست؟

-این‌همه بی‌حیایی در برابر نظام از کجا ناشی می‌شود؟! رأی می‌آورید می‌گویید، گفتیم مردم ما را قبول دارند، رأی نمی‌آورید، می‌گویید دیدید گفتیم تقلب می‌شود! تعفن این‌گونه سیاسی‌کاری در طول این سالیان برای شما عادی شده است؛ لکن بوی زننده آن بسیار تهوع‌آور است، بد نیست کمی هم به فکر بقیه مردم باشید.

-تا کی می‌خواهید با فریاد وا مردما! حقوق قانونی و اسلامی مردم را به بازی بگیرید و به دنبال حقوق باندی و جناحی خود باشید؟

-آیا شنیده‌اید این سخن حضرت روح‌الله را که: من با نهاد شورای نگهبان صد درصد موافقم و عقیده‏ام هست که باید قوی و همیشگی باشد. 11/06/1363

-نشنیده‌ایدکه فرمودند : « اعضای محترم شورای نگهبان ـ اید هم اللّه‏ تعالی ـ  حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند » 25/02/1363

-چرا حضرت امام خمینی (ره)، مخالفان با قانون مورد تائید شورای نگهبان را دانسته یا ندانسته مخالفان اسلام می‌دانند و می‌فرمایند: «در کشوری که قانون حکومت نکند، خصوصاً، قانونی که قانون اسلام است، این کشور را نمی‏‌توانیم اسلامی حساب کنیم. کسانی که با قانون مخالفت می‏‌کنند، این‌ها با اسلام مخالفت می‏‌کنند. کسانی که با مصوبات مجلس بعدازاینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می‏‌کنند، این‌ها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می‏‌کنند.» 18/ 03/1360

-کسانی که درجلسه برای آقای مرعشی سوت وکف زدید، فقط این سؤال را پاسخ دهندکه ، چرامخالفان با شورای نگهبان در نظر امامین انقلاب مفسدند؟!«اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذاو این مجلس کذا، این فساد است ومفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‏ الارض باید قرار بگیرد.» صحیفه امام، ج 14 صفحه 370

درپایان این نگاره کوتاه، عرضی هم خدمت سایر مردم‌داریم آن‌ها که به دنبال این جناح‌بازی‌های مخرب نیستند و به‌دوراز هر دو جناح دلشان در پی نور ولایت است. داستان توهین به شورای نگهبان مکرر است ولی خمینی کبیر درتذکری برای فهم بهتر ازآنچه در پی این توهین‌ها اتفاق می‌افتد با آوردن مثالی از زمان مشروطه ما را هوشیار به مطلبی کرده‌اند که جای دقت بسیار دارد. لذا تقاضامندم با دقت و تأمل ویژه به مطالعه این متن کوتاه اما پر مطلب بپردازید:

چنانچه مشاهده می‏شود پس از انتخابات مرحلۀ اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریۀ شورای محترم نگهبان در ابطال یا تائید بعضی حوزه‏ها موافق میلشان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان ـ ایدهم اللّه‏ تعالی ـ را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای‌ناکرده توهین می‏نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست‌زده‌اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی‏ها آن‌هم در دورۀ دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود.

امید است چنین اعمال، بی‏ توجه به نتایج ناروا و اسف‏بار آن باشد. معلوم نیست در صدر مشروطیت در دورۀ اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به‌تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم.

من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. (25/02/1363)

تبلیغ

نظرات

    • بازاری سیاسی
    • 22 اردیبهشت 1394 12:15
    • 0
    اینا که همش هی از امام دم می زدند؟ چرا به توصیه های حضرت امام عمل نمی کنند ؟

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید