جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1337

هشدار نماینده خرم آباددرمجلس

ابراهیم آقا محمدی نسبت به خطربزرگترشدن دایره مفاسد اقتصادی هشدارداد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس : امروز مردم برای انجام امور معمول خود مجبورند به برخی از کارگزاران و کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی رشوه پرداخت کنند.

به گزارش بالاگریوه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز گلایه از بروکراسی در نظام اداری کشور گفت: امروز مردم برای انجام امور معمول خود مجبورند به برخی از کارگزاران و کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی رشوه پرداخت کنند تا بلکه امور معمول‌شان انجام شود.

ابراهیم آقامحمدی اظهار داشت: فساد در تار و پود بسیاری از ساختارهای اداری کشور رخنه و نهادینه شده است و پرداخت رشوه به برخی از ماموران دستگاه‌های مختلف برای وا داشتن آنان به انجام وظایف ذاتی‌شان امری عادی شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس در تحلیل سایه‌روشن‌های چگونگی نهادینه شدن فساد در نظام اداری کشور گفت: تصور مردم از ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلاميحکومت اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این بود که در چنین نظامی به دلیل غلبه وجه الهی بر وجه شیطانی در جامعه و پاک فرض کردن مسوولانی که بعد از انقلاب روی کار آمده اند و خود را از جنس انقلاب قلمداد می‌کردند‌، اعتقاد داشتند که فساد و نابرابری به مسئولین نظام راه نخواهد داشت اما هر چه از مقطع استقرار نظام جمهوری اسلامی دورتر شدیم، آرام آرام تفکرات و اعتقادات برخی کارگزاران تکیه زده بر مناصب و پست‌های سازمانی تغییر کرد و بدین‌ترتیب پایه‌های شکل‌گیری فساد در دستگاه‌های حکومتی و دولتی شکل گرفت.

وی ادامه داد: بدنه دستگاه‌های اجرایی کشور در ابتدا با هدف پیاده کردن مشی حکومتی علی(ع) بنیان گذاشته شد اما آرام‌آرام، تفکر دیگری در دستگاه‌ها کشور پدیدار شد و مفاسد اقتصادی ریز و درشت در بسیاری از ساختارهای اداری حاکمیت ظهور کرد و انگیزه‌ها، روابط و نیت‌های مفسدان اقتصادی به تدریج به بدنه میانی و لایه‌های پایین‌تر دستگاه‌های اجرایی سرایت کرد و به ناگاه متوجه شدیم ریشه‌های سرطانی فساد بخش زیادی از پیکره دستگاه‌های اجرایی کشور را فرا گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری اخلاص و ایثار دورانهای مختلف انقلاب اسلامی و تفکر حاکم در دوران دفاع مقدس گفت: پس از روزها و سال‌های تاریخ‌ساز زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس آرام آرام مزه رفاه طلبی در کام برخی از اهالی انقلاب هم نشست به طوری که در محافل برخی انقلابیون به جای صحبت از آرمان‌ خواهی آن دوران سخن از روابط ناسالمی بود که موجب افزایش ثروت و قدرت برخی از افراد شده بود.

آقامحمدی افزود: وقتی چنین نگاهی در بدنه جامعه نشر یافت و ارزش‌های مردم تغییر کرد، وضعیت فساد در کشور به درجه‌ای زیاد شد که امروز شاهدش هستیم.

این عضو اصول‌گرای مجلس نهم با ابراز تاسف شدید از شاخص فساد در سیستم مالی و اقتصادی کشور اظهار داشت:

در مبارزه با مفسدان اقتصادی نباید بی دقتی شود و به شعار بسنده شود باید مراقب بود اندک قبح باقیمانده از فساد در جامعه هم از بین نرود و دایره مفاسد اقتصادی بزرگ‌تر نشود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان این که همانطور که فساد سیستماتیک ظهور کرده است برخورد با آن نیز باید سیستماتیک ، هدفمند و سازمان یافته باشد گفت: برای ریشه‌کن کردن فساد باید سازمانی مستقل زیر نظر مقام معظم رهبری یا حداقل رئیس قوه قضاییه یا چند نفر برگزیده رهبری که قدرت و ثروت بر آن‌ها اثر نداشته باشدبه وجود آید، البته قوه مقننه نیز باید با حذف و اصلاح قوانین که راه رانت سازی و رانت‌خواری را می‌بندد، بستر مبارزه موفق با مفاسد را هموار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی انگیزه‌ها برای مبارزه با مفسدان اقتصادی بیشتر می‌شود؛ البته باید افراد پاک دست و مقاوم در برابر زرق و برق دنیا مسئولیت مبارزه با مفاسد را بر عهده بگیرند و مراقب باشند که عناصر سست‌ایمان که در لغزش‌گاه‌ها تاب ایستادگی ندارند به هیچ وجه در آن رسوخ نکنند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • اصولگرای بالاگریوه
    • 10 خرداد 1394 10:41
    • 0
    حاج ابراهیم شماوعبدی استان رادودستی تحویل مدیران اصلاح طلب کوهدشتی .....................نمودیدان شالله خداوندازسرتقصیرشمابگذرد
    • دوست
    • 24 اردیبهشت 1394 01:42
    • 0
    تشکرازمدیرمسؤل بالاگریوه وابراهیم آقامحمدی که واقعا انسان پاک ومتدینی است بایدنیروهای مؤمن وباتقوا وارد این عرصه شوند وهرچه سریعتر ریشه فساد راخشک کنند وکاملا فرامین رهبری اجرا شود تا هیچ گزندی به حول قوه الهی به این مملکت نرسدحتی باید در جزئ ترین بحث که استخدام است افراد صالح وباتقوا استخدام شوند تادر آینده باآسودگی خاطر مدیریت به دست آنهاداده شودانشااله ریشه فساد باهمت مسؤلان دلسوز ازبین خواهدرفت وتدابیر خوبی اندیشیده خواهدشدزیرا رهبر معظم انقلاب خود توجه ویژه ای به این بحث دارد

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید