پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1324
  • 0

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس :

انتخابات مجلس دهم بصورت استانی برگزارمی شود

بالاگریوه:سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس تا یک ماه آینده در دستور کار صحن علنی قرار می گیرد تا انتخابات مجلس دهم ناظر بر آن برگزار شود.

بالاگریوه- دخیل عباس زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرنگار خانه ملت، در توضیح طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این طرح ناظر به روند انتخاب کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه و شمارش رأی آنها است. طبق طرح استانی شدن، فردی که از شهرستانی کاندیدا می‌شود، کاندیدای کل استان نیز محسوب شده و تمام استان می‌توانند به او رأی بدهند.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییرات اعمال شده در روند انتخابات مجلس  باعث نمی‌شود که همه نمایندگان از مرکز استان وارد مجلس شوند و دیگر در استان سنی و شیعه نشین از هر دو اقلیت مذهبی امکان پیروزی در رقابت انتخاباتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این طرح برای قرار گرفتن در دستور مجلس به هیات رئیسه ارسال شده است، اظهار داشت: تمام تلاش‌ها این است که هرچه سریع‌تر این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد تا تغییرات در انتخابات مجلس دهم لحاظ شود. پیش‌بینی می‌شود که این طرح طی یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح قبلی مجلس در زمینه استانی شدن انتخابات ایراداتی داشت که تلاش شد در طرح جدید ایرادات مدنظر شورای نگهبان برطرف شود./

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 1 اردیبهشت 1394 20:25
    • 0
    سلام . اخراستانی میشود یا طرح به هیت رئیس مجلس ارسال شده تا مورد برسی قرار گیرد.حالا میشود .یا شاید بشود .
    بالاگریوه : باسلام به احتمال خیلی زیاد تصویب می شود می ماند ایراداتی که ممکن است شورای محترم نگهبان به این طرح بگیرد

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید