پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1289
  • 0

استاندار:

امیدواریم لرستان سال آینده رتبه اول بیکاری کشور نباشد

بالاگریوه : استاندارلرستان گفت : با توجه به حجم سرمایه گذاری هائی که صورت گرفته امیدواریم حد اقل دیگر رتبه اول بیکاری درکشور نباشیم .

به گزارش بالاگریوه استاندارلرستان گفت : با توجه به حجم سرمایه گذاری هائی که صورت گرفته امیدواریم حد اقل دیگر رتبه اول بیکاری درکشور نباشیم .

هوشنگ بازوند دربیست و ششمین گردهمائی ائمه جمعه استان لرستان که روز یکشنبه 24 اسفند ماه جاری در محل تالاب های پلدختر برگزارگردید گفت: ائمه جمعه در مسیر فعالیت‌های فرهنگی پیشتازبوده و تلاش‌های فراوانی را انجام می‌دهند .

گردهمائی ائمه جمعه فرصتی مغتم برای توسعه استان است

استاندارلرستان گردهمایی ائمه جمعه لرستان در شهرستان پلدختررا فرصتی مغتنم برای بررسی مسائل استان و ارائه راهکارها برای توسعه و پیشرفت استان لرستان به خصوص درحوزه فرهنگی دانست واظهارداشت :امروز ائمه جمعه در کنار مسئولان نظام می‌توانند در حل مشکلات کشور نقش پررنگی را ایفا کنند.

امیدواریم استان لرستان سال آینده حداقل رتبه اول بیکاری درکشور نباشد

استاندارلرستان باارائه گزارشی ازروند اقدامات سال 93 دولت دراستان لرستان گفت : درارزیابی بنده سال 93 سال موفقی برای استان لرستان بوده است چون یک سری اهدافی داشتیم از جمله اینکه توانستیم نرخ بیکاری را تغییرخوبی بدهیم وبا توجه به حجم سرمایه گذاری هائی که صورت گرفته حد اقل دیگر رتبه اول بیکاری درکشور نباشیم اما درعین حال برای حل مشکل بیکاری حداقل به سالی 4000 میلیاردتومان نیازاست تا بتوانیم بیکاری را به نرم و میانگین کشوری برسانیم.

       رشد 65 درصدی اعتبارات عمرانی لرستن علیرغم تحریم ها، تورم و انقباضی بودن بودجه

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اولین بار درطول تاریخ لرستان بود که با پیگیری های جدی اعتبارات استانی و ملی استانی شده مان را به عدد 592 میلیاردتومان واعتبارات ملی دارای موافقت نامه غیراستانی را به 402 میلیاردتومان برسانیم .

وی تصریح کرد: درسال 93 دولت یک  هزارمیلیاردتومان دررابطه با پروژه های مختلف عمرانی، آموزشی ، زیرساختی سرمایه گذاری کرد وعلیرغم وضع تحریم های دشمنان وبحث تورم و انقباضی بودن بودجه اما اعتبارات استانی و ملی مان 65 درصد رشد داشته است

بازوند گفت: درسال 93 همچنین توانستیم مبلغ 180 میلیارد تومان از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) برای سرمایه درگردش استان و 20 میلیارد تومان هم برای مدرسه و مسجد سازی بگیریم وقرارشده این ستاد درسال 94 نیز300 میلیاردتومان درپروژه های بزرگی همچون پالایشگاه پلدختر سرمایه گذاری کند.

 استاندارلرستان با اشاره به اینکه سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید را به استان دعوت کردیم که درحال سرمایه گذاری  403 میلیارد تومانی در پروژه هائی دراستان  ازجمله دردوره چگنی است افزود : با همکاری و حضور فعال قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بحث سدها را داشتیم که بسیار جای امیدواری است .

لرستان باید به جای معبرگردشگری، مقصد گردشگری باشد

هوشنگ بازوند درخصوص اولویت های کاری دولت درلرستان اظهارداشت: بیشترین انرژی خودمان را برروی احیای پروژه های نیمه تمام گذاشتیم .

این مقام مسئول بااشاره به تغیرملموس دروضعیت مسافرت هوائی استان گفت : پروازهای هوائی الآن وضعیت مطلوبی دارد وتوسعه فرودگاه را برای استفاده و فرود هواپیماهای پهن پیکروباظرفیت بیش از 250 مسافر را درحال اجرا داریم.

وی تصریح کرد : ضرورت دارد بگونه ای بستر را فراهم کنیم که لرستان به جای معبرگردشگری ، مقصد گردشگری باشد و این کار مهم سرمایه گذاری بالائی را طلب می کند که باید صورت بپذیرد.

 

گلایه هسته ای استاندارازنمایندگان لرستان درمجلس

استاندارلرستان درپایان سخنان خود گریزی هم به بحث مذاکرات هسته ای کشورزد و با قدردانی ازائمه جمعه استان که همواره تیم هسته ای را حمایت کرده اند گفت: افرادی در کشوردر رابطه با بحث هسته ای اظهارنظرهائی می کنند که با دیدگاههای مقام معظم رهبری انصافاً متفاوت است .

بازوند افزود: درهمین استان خودمان هرکدام ازنماینده ها دوستانی دارند که آوردند وسخنرانی هائی کردند ولی توقع آن است که این افراد ازآنچه مدنظر مقام معظم رهبری است جلوترنروند .

 

شایان توجه است که بیست و ششمین گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان ،ائمه جمعه لرستان وتعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرائی استان به مدت یک روز در تالاب‌های پلدختر برگزار شد .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 26 اسفند 1393 10:41
    • 0
    اقای استاندار عزیز شما به عنوان یک استاندار عمرانی در ذهن مردم لرستان هک شده ایدپس واقعا با تیم عمرانی واردعمل شویدتامشکل بیکاری لرستان حل شود. تا معضل بیکاری هست رفع ناهنجاریها در هیچ زمینه ای نه فرهنگی و....امکانپذیر نیست ونخواهد بود.استانهائی که بیکاری کمتری دارند ویا مقصد گردشگری هستند علتش آن است که مردم مشغول کار هستندازلحاظ فرهنگی رشد کرده اند.پس بقول استاندار محترم بیایم لرستان را از محل عبور به مقصدگردشگری تبدیل کنیم.ازهمه عزیزانی که یک قدم هم برای این مردم و رفع بیکاری جوانان لرستان برمیدارند تشکر می کنم .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید