پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1288
  • 0

نماینده ولی فقیه درلرستان:

ائمه جمعه دررأس امورفرهنگی جامعه هستند

بالاگریوه-نماینده ولی فقیه درلرستان گفت : فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت در هرجامعه‌ای به شمار می‌رود و به همین دلیل ائمه جمعه در راس امور فرهنگی هستند.

 

به گزارش بالاگریوه نماینده ولی فقیه درلرستان در بیست و ششمین گردهمایی ائمه جمعه  استان در پلدختر گفت : فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت در هرجامعه‌ای به شمار می‌رود و به همین دلیل ائمه جمعه در راس امور فرهنگی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح کرد: باید ارزیابی دقیق از فعالیت‌های فرهنگی لرستان صورت گیرد، وقتی می‌گوییم ائمه جمعه در راس امور فرهنگی هستند، یعنی اینکه مهندسی فرهنگی، تعالی فرهنگی و هدایت در این عرصه بر عهده ائمه جمعه است و وظیفه‌ای خطیر و رسالتی مهم دارند.

وی گفت: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تعالی فرهنگی و امورات مرتبط با آن با ائمه جمعه هماهنگ باشند.

میرعمادی افزود: وضعیت مساجد و مراکز فرهنگی از حیث امکانات ایده‌آل نیست و بنابراین باید در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در اماکن مذهبی و مساجد تلاش شود.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: مسائل فرهنگی با محوریت ائمه جمعه سمت و سو پیدا کند و مقابله با انحرافات و تلاش در جهت تعالی فرهنگی در راس برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری اظهار داشت: این انتخابات بسیار هوشمندانه و به‌جا بود که باعث امیدواری و خوشحالی مردم و قوت قلب نیروهای انقلابی شد.

وی با تأکید براینکه  مردم سعی کنند در ایام نوروز احترام شئونات مذهبی و عزاداری فاطمیه را داشته باشند، افزود: آمریکا و کشورهای عضو 1+5 به دنبال این هستند که در مذاکرات هسته‌ای به کمترین حقوق هسته‌ای برای ملت ایران تن دهند، این کشورها و در راس آن آمریکا به دنبال کمترین تعهد در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی است.

میرعمادی افزود: نامه اخیر 47 سناتور کنگره آمریکا حس بی‌اعتمادی را در نزد افکار عمومی تقویت کرد و نشان داد، این سناتورها حتی به رئیس جمهور خود هم اعتماد ندارند، این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای به نقطه حساسی رسیده که باید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این زمینه هوشیار باشند.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه گروه1+5 به یکدیگر هم اعتماد ندارند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در قبال مذاکرات هسته ای باید درراستای تقویت اراده عمومی در مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب در مذاکرات هسته‌ای حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه  باید هوشیار باشیم که رفع مشکلات اقتصادی را به مذاکرات هسته‌ای گره نزنیم و در این زمینه ائمه جمعه نقشی کلیدی دارند. افزود: تضعیف نکردن مذاکرات هسته‌ای و حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ازدیگروظایف ائمه جمعه دراین برهه زمانی است .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 27 اسفند 1393 19:33
    • 0
    ایت الله کاشانی همیشه درخطبعه نماز جمعه تهران هر توصیه ای میکنند اول خودم بعد شما نمازگذاران را.ولی درپلدخترنمی دانم چرا...........

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید