پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1263
  • 0

محسن رضائی به سپاه برمی گردد !!

بالاگریوه / سردارمحسن رضایی که از سال 1376 ازسپاه پاسداران انقلاب اسلامی خارج شده بود مجددا طی درخواستی خواهان بازگشت به این نهاد انقلابی شده است.

بالاگریوه / سردارمحسن رضایی که از سال 1376 ازسپاه پاسداران انقلاب اسلامی خارج شده بود مجددا طی درخواستی خواهان بازگشت به این نهاد انقلابی شده است.

به گزارش پایگاه خبری پارس،هدف اصلی وی ازبازگشت به این نهادِ پاسدارارزشهای انقلاب،تقویت بنیه علمی و نهاددانشگاهی سپاه، عنوان شده است.
احتمالا پس ازپذیرش مجدد درخواست رضایی،وی دردانشگاه امام حسین(ع) مستقر خواهد شد وهمزمان نیز درمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور خواهد داشت.
وی درحال حاضرعضوهیات علمی دانشگاه با درجه دانشیاری (Associate Professor) است که با توجه به طی مراتب علمی ، بعنوان استاد (Professor)  در دانشگاه امام حسین (ع) مشغول فعالیت علمی خواهد شد.
لازم به ذکر است سردار محسن رضایی در روزقدس نیز رسما با لباس سپاه در راهپیمایی شرکت کرده بود.
درصورت پذیرش درخواست محسن رضایی جهت حضور مجدد درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با توجه به ممنوعیت قانونی ، وی دیگر نمی تواند برای هیچ انتخاباتی، نامزد شود.
محسن رضایی میرقائد در خرداد 1358 به عضویت سپاه در آمد. در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی (ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (بعنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت.
دردوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و توانست سپاه را در قالب 5 نیرو سازماندهی کند.
در این دوره همچنین اقدام به تأسیس دو دانشگاه امام حسین(علیه السلام) و بقیه الله(عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت دراجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.
درشهریور 1376 پس از قبول استعفای وی توسط رهبرمعظم انقلاب وفرماندهی کل قوا، ازسوی ایشان به عنوان «دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید.
                                       * چرا لباس سپاه پوشیدم؟
رضایی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت پس ازحضوردرراهپیمایی روزقدس با پوشیدن لباس سپاه ،دل نوشته ایی به شرح زیر نوشت:
«بازگش
 کجا رفت آن صمیمیت‌ها، آن برادری‌ها، آن اعتمادها؟
کجا رفت آن شهادت طلبی، آن مجاهدات بدون ادعا؟
کجا رفت آن دست محرومان را گرفتن؟
کجا رفت اجابت فریادهای «یا للمسلمین»؟
کجا رفت آن شعارهای حمایت از مستضعفین و پا برهنه‌ها؟
ازحقیر سوال شد که چرا لباس پاسداریِ بدون درجۀ سال‌های اول انقلاب را در راهپیمایی روز قدس پوشیدی؟
یک کلام خواستم بگویم: برگردیم به ارزش‌های انقلاب، برگردیم به صفا وصداقتِ روزهای آزادی خرمشهر،برگردیم به برادری­‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب، برگردیم به وحدتِ روزهای بعد ازشهادت شهید بهشتی.

به راستی در کشور چه چیز کم داریم
رهبری و نظامی داریم که همچون نخ تسبیح، همۀ ما را گرد یکدیگرجمع می‌کند. ملتی داریم که پانصد میلیون جمعیت را درکل منطقه می‌‌تواند اداره کند.معادن ومنابعی داریم که قادراست یک میلیارد جمعیت را رفع نیاز کند، دین ومذهبی داریم که می‌تواند قلوبِ سخت ترین دشمنانِ بشر را تسخیر کند.
البته نمی‌گویم خدای ناکرده تمام ارزش‌های انقلاب ازدست رفته که، اگرچنین بودمحاصره اقتصادی نمی‌شدیم، غرب واسرائیل با ما خصومت نمی‌ورزیدند، بلکه می‌خواهم بگویم که تنها راه جهشِ این انقلاب ورفع مشکلاتِ ناشی ازفساد و تبعیض وفقر درکشور، فقط و فقط بازگشت صادقانه و گسترده به ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید ازمسئولان و جناح‌های سیاسی کشورآغاز شود.
ارزش‌های انقلاب،تنها ساده زیستی و استکبارستیزی نیست، برادری،شهادت طلبی،صداقت و صمیمیت و نیزحفظ بیت المال و...همه و همه جزء لاینفک ارزشهای انقلابند. همه ارزش­‌های انقلاب را بایدباهم ببینیم.
آری، لباس سپاه پوشیدم که هم از رزمندگان و مظلومین سوریه، فلسطین وعراق حمایت کنم وهم بگویم تنها راه نجات منطقه، این است که ما در داخل کشور، عمیقا به ارزش های انقلاب اسلامی برگردیم.
موج ناامنی که از سوریه وعراق شروع شده و امروز به فلسطین رسیده است اگر مهارنشود درماه های آینده واردلبنان و خلیج فارس شده و احتمالا در آنصورت به ایران هم کشیده خواهد شد.
می ‌بینید که در مذاکرات 1+5 در مقابل تواضع و فروتنی ایران، چگونه زیاده خواهی می‌کنند. آری، ما باید قوی تر شویم، ولی تنها راه آن، بازگشت کامل به ارزش‌های انقلاب است. جامعۀ ما نیاز به آزاد سازی یک انرژی بزرگ معنوی دارد که تنها، با بازگشت به ارزش‌های انقلاب، این مهم، شدنی است.

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • محمد
    • 3 اردیبهشت 1394 09:19
    • 0
    یاد یاران وفادار وبی ریا بخیر
    ایا انروزها برمی گردد
    ایا باز همدیگر را دراغوش خواهیم گرفت
    ایا بدون هیچ چشمداشتی لباس یک رنگی وصداقت می پوشیم
    ای دنیای دون چقدر تو طنازگر ودلربائی
    با عشوه تو وتبسم قدرت وثروت دوستان از هم جدا شدند
    دوستان به جای نشستن درکلبه عشق وفا درکنار سفره یک رنگیها به تفرجگاههای رنگارنگ رحل اقامت انداخته اند
    کجاست همتیها و اوینی ها
    امیدوارم دوباره ان دوران باز گردد و سدهای شکسته دوباره از فرارجویبارها دریا بسازند ازخشکیهای دلهای خسته زمین چمنزارهای عطراگین به باراورند تا نوای نغمه خوان رسالت قران جان به تن دور شدگان از قافله بدهد با اینهمه باز میدانم که مردان راه خستگی ناپزیرانی هستند که ازسنگلاخهای روزگار عبور کرده وهمیشه اماده پیوند سازعاشقان ومعشوقانند
    با یک یا علی همه مظاهر دنیا را باید به زمین گذاشته وچراغ امید دردل مستضفان روشن کنیم که روزگار کنونی بیشتر از گذشته محتاج زدودن دود تیرگیهاست
    *******
    بالاگریوه!
    کاربرگرامی
    خداوند به شما عزت عنایت فرماید که دل غم گرفته ازفراق آن دورانِ مارا زنده کردید. واقعاً که هیچ غصه ای برای ما سنگین ترو سوزناک ترازفراق آن ایام نیست.
    دوست دارم اینگونه ارتباط معنوی تان با « بالاگریوه » را ازما جاماندگان ازقافله دوستان شهیدمان دریغ نفرمائید.به جان شهدا این چند کلمه پاسخ را با اشک و حسرت آن روزها نوشتیم
    • مقاومت
    • 11 اسفند 1393 15:09
    • 0
    بادیدن عکس محسن رضایی درلباس سپاه یاد دوران بچه گی افتادم که آرزو داشتم یک روز محسن شوم بسیار خوشحالم که امثال محسن رضایی هنوز هستند ومارا با ارزشهای انقلاب آشنا تر میکنند ای والله به این تصمیم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید