جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1261
  • 0

مقام معظم رهبری:

درجامعه ی مأنوس با فرهنگ ایثار و شهادت توقف و عقبگرد معناندارد

بالاگریوه: رهبر انقلاب زنده نگه داشتن نام شهدا و فرهنگ شهادت را حیاتى و از نیازهاى اساسى کشور برشمردند و گفتند: فرهنگ ایثاروشهادت درهرجامعه‌ای عمومى و فراگیر شود، آن جامعه به پیش خواهد رفت وهرگزدرآن توقف و یا عقبگرد وجود نخواهد داشت.

بالاگریوه- بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی دردیداراعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو» و«کنگره شهدای هنرمند» که درتاریخ 1393/11/27 برگزارشده بود، صبح امروزدر«کنگره شهدای امور تربیتی» درسالن اجتماعات برج میلاد منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، حضور موثر نخبگان دردفاع مقدس را نشان‌دهنده گسترش انگیزه‌ى «فداکارى درراه خدا و شهادت» درسطوح گوناگون جامعه خواندند وبا تأکید برضرورت تجلیل ازشهیدان و جلوگیری ازفراموش شدن یا کهنه شدن این یادهای ارزشمند وگرانبها گفتند: جلسات بزرگداشت شهدا درواقع ادامه حرکت جهادى وشهادت است وباید یاد شهدا ونکته‌یابى اززندگى آنان روز به روز درجامعه رواج پیدا کند.

رهبر انقلاب با اشاره به نقش اساسی مجاهدت و شهادت حضرت امام حسین(ع) در ماندگاری اسلام، قرآن و معارف اسلامی افزودند: چنانچه در جامعه‌ای یاد شهدا و مسئله شهادت، به عنوان یک حقیقت ماندگار مطرح باشد، شکست معنایی نخواهد داشت و آن ملت، بدون خوف و حزن در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.

ایشان درادامه، کاربزرگ ملت ایران رانفی تقسیم بندی غلط جهان به »سلطه‌گروسلطه‌ پذیر» خواندند وگفتند: اگرچه امروزسلطه‌گران با ابزارهای فراوان خود، امکان تسلط بیشترى برمظلومان و مستضعفان یافته‌اند، اما درمقابل این وضعیت، هویتی به نام انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی الهی و اخلاقی سربلند کرده و شجاعانه در مقابل نظام سلطه ایستاده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حرکت مستمر انقلاب اسلامی به سمت قله‌ها و ناکامی دشمنان در متوقف کردن این حرکت، گفتند: برخی در دوران دفاع مقدس معتقد بودند که با عزیمت دانشجویان به جبهه‌ها، دانشگاه‌ها خالی و در حرکت علمی کشور خلأ ایجاد می‌شود، اما معلوم شد که برکات شهادت و جهاد در راه خدا بسیار زیاد است و همان تلاش‌ها و مجاهدت‌ها موجب شد که امروز وضعیت علمی کشور، افتخارآمیز و جلوتر از سایر بخش‌ها باشد.

رهبر انقلاب زنده نگه داشتن نام شهدا و فرهنگ شهادت را حیاتى و از نیازهاى اساسى کشور برشمردند و گفتند: فرهنگ شهادت یعنى فرهنگ ایثار وازخودگذشتگی براى اهداف بلندمدت و مشترک مردم و همه بشریت، و این فرهنگ، درست در نقطه‌ى مقابل فرهنگ فردگرایى غربى است که همه چیز را براى خود و با محاسبه‌ى شخصى و مادی می‌سنجد.

ایشان درپایان تأکید کردند: فرهنگ ایثاروشهادت درهرجامعه‌ای عمومى و فراگیر شود، آن جامعه به پیش خواهد رفت وهرگزدرآن توقف و یا عقبگرد وجود نخواهد داشت.

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید