پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1256
  • 0

رئیس قوه قضائیه:

تلاش های استاندارلرستان شایسته تقدیراست

بالاگریوه رئیس قوه قضائیه که به همراه مسوولان عالی قضایی به لرستان سفر کرده بود با قدردانی ازتلاشهای استاندارلرستان،مهندس بازوند را نماد سخت کوشی و تلاشگری درکشورمعرفی کرد.

به گزارش بالاگریوه رئیس قوه قضائیه که به همراه مسوولان عالی قضایی به لرستان سفر کرده بود با قدردانی ازتلاشهای استاندارلرستان،مهندس بازوند را نماد سخت کوشی و تلاشگری درکشورمعرفی کرد.
آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان این مطلب که استاندارلرستان به سخت کوشی وتلاش درکشورمعروف است ،گفت: تلاشهای استاندار لرستان شایسته تقدیر است.
وی افزود: با روحیه تلاشگری وپیگیری که ازاستاندارلرستان سراغ داریم با حمایت ازسوی مسوولان کشوری ،لرستان ازمشکلات مبتلابه رهایی خواهد یافت.
لازم به ذکر است درجلسه شورای اداری استان استاندارلرستان با ارائه گزارشی مشروح از وضعیت لرستان صراحتاً اعلام کرد وضعیت بیکاری لرستان هشدار دهنده و درآستانه تبدیل شدن به یک بحران در کشور است.
استاندار دراین جلسه افزود: انتظار می رود موضوع اشتغال و بیکاری بالای جوانان لرستان در جلسه سران قوا مطرح شود چرا که این استان از نبود صنایع مادر و بیکاری بالا رنج می برد.

مهندس بازوند با اشاره به ضعف منابع بانکی دراستان گفت: 36 هزارمیلیارد ریال پروژه تعطیل شده در استان وجود دارد و ازمجموع 10 هزار میلیارد ریال معوقات بانکی، 42 درصد مربوط به بنگاههای زودبازده است.
استاندارتصریح کرد: نرخ بیکاری در لرستان 17.1 درصد ونرخ مشارکت اقتصادی دراستان 34 درصد می باشد واین درحالی است که این نرخ درکشور 38 درصد می باشد.
وی ازدستگاه قضا خواست با توجه به مشکلات بیکاری استان، اموال شرکت آریا به ارزش حدود 10 هزار میلیارد ریال در استان تعیین تکلیف شود چراکه برخی از این طرح ها پیشرفت 90 درصدی داشته و زمینه ایجاد سه تا سه هزارو 500 فرصت شغلی را فراهم می کنند.
مهندس بازوند تصریح کرد: استانهای زاگرس نشین که 27 درصد جمعیت کشور را دارا هستند جزء بیکار ترین استانها محسوب می شوند که در برنامه ششم باید  به نحوی دیده شوند که عقب افتادگی آنان جبران گردد.

وی  گفت : جبران عقب ماندگی های لرستان نیازمند سالانه 40 هزارمیلیارد ریال است که در یک برنامه پنج ساله سرمایه گذاری راه برون رفت از بیکاری  مفرطی است که به آن مبتلاست.
استاندارلرستان وقوع پدیده ریزگردهارا دراستان معضلی جدی عنوان کرد وافزود:مردم استان صبورانه اثرات مخرب وزیانباراین میهمان ناخوانده را تحمل کرده وچنانچه اقدام اساسی در این خصوص صورت نگیرد ، لرستان خود به کانون تولید ریزگرد و تشدید کننده این معضل تبدیل خواهد شد.
استانداربا اشاره به عبور400 کیلومترخطوط نفت خام ازلرستان وعدم بهره مندی استان از این خطوط گفت: درحالیکه سایراستانها از این خطوط بهره مند شده اند لرستان بی بهره است و جزء مخاطرات زیست محیطی از این خطوط سودی عاید استان نشده است .
وی ادامه داد: بیش از 38 طاقدیس نفتی در لرستان شناسایی شده که از این تعداد 18 طاقدیس مطالعه و شش مورد نیز حفاری شده که ظرفیت این تعداد 150 میلیون بشکه نفت است.

وی با اشاره به رتبه سوم لرستان از نظرشاخص های امنیتی گفت: رتبه لرستان ازنظر ارزش افزوده بخش کشاورزی، صنعت وخدمت درکشور به ترتیب 2.4، سه دهم و 1.4 درصد است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید