پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست / اجتماع
شناسه خبر: 1238
  • 0

شهردارسابق خرم آباد مدعی شد :

سکوت مسئولان نظارتی درقبال فساددرشورای شهروشهرداری

شهر خرم‌آباد سالهاست دربعضی امور مدیریتی و اداری اسیر موضوع باندبازی و قبیله گرایی است و در این راه منفعت جمعی مطرح نیست بلکه سود شخصی در اولویت است ، دید علمی وجود ندارد بلکه موضوعات باندی مطرح است،حل مشکلات مردم درصدرکارها نیست.

بالاگریوه - آسفالت خیابان زیرساخت ابتدایی در نظام شهرنشینی نوین است و توسعه پایدارشهری نیازمنداین محصول است.

شهرخرم‌آبادازروز تأسیس بلدیه درآن یعنی سال 1305شمسی تاکنون درگیرموضوع سنگفرش وآسفالت خیابان بوده وتابه حال نیزاین مشکل به قوت خود باقی مانده است.

چاله‌چوله خیابان‌ها معضلی است جاافتاده وعادی برای مردم خرم‌آبادوسال‌هاست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ازهمان بچگی که تلویزیون تماشا می‌کردیم تا همین روزها برنامه‌های طنز همیشه نیش و کنایه‌ای به این درد کهنه می‌زنند.

بعدازسفر دولت یازدهم به استان و رایزنی‌های انجام‌شده قرارشدباهمکاری دولت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شهرداری خرم‌آباد، 1500میلیارد ریال برای عمران و آبادی شهرخرم‌آباد هزینه شودکه سهم قابل‌توجهی از این اعتباربرای آسفالت شهرمدنظربودکه بامخالفت شورای شهر با این پروژه، اصل طرح به کما رفت.

 

1500میلیارد برای جنبش آسفالت خرم آباد نیازمندتصویب شورای شهر

 

محسن اقبالی رئیس سابق شورای شهرخرم‌آباد درجلسه‌ای درمحل شورای شهرخرم‌آباددرموردطرح جنبش آسفالت اظهار داشت: شهرداری با ترک تشریفات مناقصه، پیمانکاری را برای اجرای آسفالت خرم‌آباد انتخاب کرده و ارزش قرارداد این طرح نزدیک به 1500 میلیارد ریال است و چنین طرحی نیازمند تصویب شورای شهر است.

 

وی با اشاره تلویحی به مخالفت شورای شهرخرم‌آبادبا این طرح افزود:شهرداری برای تأمین منابع مالی این پروژه قصددارداملاکی را به فروش به رساند که فاقدسند هستند و این املاک در محاکم قضایی دارای پرونده در حال جریان است.

رئیس سابق شورای شهرخرم‌آباد درمورددیگر مشکلات وارده به این طرح ادامه داد: در شیوه واگذاری این قرارداد مشکلات فراوانی وجود دارد که ازجمله می‌توان به نحوه مناقصه پروژه اشاره کرد که یک روز قبل از برگزاری تشریفات مناقصه، برنده مشخص‌شده است.

محمد مهرابی شهردارسابق خرم‌آباد درموردطرح جنبش آسفالت اظهارداشت: شهرداری برای تأمین اعتبار و تعریف و انجام پروژه‌های عمرانی به دو شیوه می‌تواند عمل کند.

 

                                     املاک شهرداری  چگونه و به دست چه کسانی افتاده است

 

وی درموردروش اول افزود:دراین روش شهرداری بایدچشم به درآمدهای مانند فروش تراکم و جرائم دل ببندد و نیم‌نگاهی نیز به بودجه دولتی نیز داشته باشد که البته بیشتر درآمدی که از این راه به دست می‌آید صرف درآمدهای جاری شهرداری می‌شود و مقداری نیز برای انجام پروژه‌های شهر هزینه می‌شود.

وی درموردروش دوم برای انجام پروژه‌های عمران شهری ادامه داد:درروش دوم می‌توان از هلدینگ های بزرگ اقتصادی استفاده کردکه قرارگاه خاتم الانبیا یک نمونه آن است.

شهردار سابق خرم‌آباد عنوان کرد: برای انجام پروژه‌های بزرگ علاوه بر هلدینگ های بزرگ اقتصادی به مشارکت دولت نیز نیازمندیم و کاری که در نهضت آسفالت قرار بود پیاده شود از این نوع بود.

مهرابی تصریح کرد:باهماهنگی که توسط استانداروفرمانده قرارگاه خاتم وشهرداری شده بودقراربراین بودکه1500میلیاردریال در زیرساخت‌های شهر خرم‌آباد هزینه شود که نصف آن توسط دولت و نصف دیگر توسط شهرداری تأمین می‌شد و دراین پروژه کل مدیریت استان و شهرستان دولت را در مقابل عمل انجام‌شده قراردادند و از این را توانستند نصف اعتبار این طرح بزرگ را از طریق دولت تأمین کنند.

شورای شهر خرم آباد

شهردار سابق خرم‌آباد در پاسخ به ابهاماتی که شورای شهر به نحوه تأمین مالی این طرح اظهار داشت: از زمان تأسیس بلدیه در شهر خرم‌آباد تاکنون شهرداری دردوره های تاریخی مختلف دارای املاک و مستقلات بوده است اما بعد ازدرگذشت مرحوم ساکی تا به حال املاک فراوانی از دست شهرداری خارج شده است و خدا می داند چگونه و به دست چه کسانی افتاده است.

 

زد وبند درپروژه های خرم آباد زیاد است

 

وی افزود: موضوعی که درمدت مدیریتم در شهرداری برایم ثابت شداین بودکه زد وبنددرکارهای عمرانی زیاد است و مامی‌خواستیم کاری بکنیم که املاک موجود شهرداری تعیین تکلیف شوند و نه‌تنها از هدررفت آن‌ها جلوگیری کنیم بلکه از محل فروش و کسب درآمدی که صورت می‌گیرد در پروژه‌های مهم پیش رو استفاده کنیم که یک نمونه جهت تأمین اعتبار 50 درصدی قرارداد با قرارگاه خاتم برای احداث زیرساخت و زیرسازی جاده و آسفالت خیابان و معابر شهر بود.

وی ادامه داد: اگراملاک شهرداری تعیین تکلیف نشوندو ازمحل فروش یاهرکاردیگراقتصادی،برای شهر سرمایه‌گذاری نشود مشخص نیست در آینده چه بر سر بیت‌المال خواهد آمد.

مهرابی درمورد اظهار نظر رئیس سابق شورای شهرخرم‌آباد درمورد داشتن معارض و نداشتن سند املاک مورد نظر شهرداری،اظهار کرد:این‌یک بهانه الکی و نخ‌نما بود زیرا اگر مدعی و شاکی در مورد املاک فوق وجود داشته، این شهردار است که باید رفع معارض کندو اگر رفع معارض نشود به‌ طور طبیعی درآمدی نصیب شهرداری نمی‌شود که بتواند با آن قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء امضا کند.

 

درشورای شهروشهرداری پروژه ها به فامیل مدیرسپرده می شود

 

وی با اشاره به یکی ازاین املاک افزود:یکی ازدارائی‌های شهرداری که تعیین تکلیف نشده بودو به‌نوعی توسط ارگان دیگری تصرف‌شده بود 40 هزار متر زمین درمحدوده پارک دانشجو بودکه با تعاملی که توسط استاندارصورت گرفت زمین موردنظر برای فروش دراختیارشهرداری قرار گرفت.

شهردارسابق خرم‌آبادبااشاره به دعوت سه‌باره اعضای شورای شهرخرم‌آباد به استانداری لرستان اظهار کرد: استانداردرحضوردونماینده مردم خرم‌آباددرمجلس،سه باراعضای شورارابه محل استانداری لرستان دعوت کردتابتواندآنها رامتقاعدکندکه رضایت خودرا برای اجرای طرح بزرگ عمران شهری درخرم‌آباد اعلام کننداماموفق نشد.

وی با اشاره به ضعف بخش خصوصی استان وزد و بند در شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد ، افزود : در گذشته روال واگذاری کار در شورای شهر و شهرداری خرم‌ آباد بصورت جزئی و ریز بود و در این بخش نیز هرکسی بدنبال این بود که کار را به آشنا ، فامیل یا دوست خود بدهد و بیشتر به فکرخود بودند تا مردم و برای این منظور در زمان تصدی‌گری مدیریت شهرداری خرم‌آباد و همفکری با مدیریت ارشد استان تصمیم گرفته شد، کار جنبش آسفالت به قوی‌ترین شرکت پیمانکاری ایران در بخش عمران داده شود.

شهر خرم‌آباد سالهاست دربعضی امور مدیریتی و اداری اسیر موضوع باندبازی و قبیله گرایی است و در این راه منفعت جمعی مطرح نیست بلکه سود شخصی در اولویت است ، دید علمی وجود ندارد بلکه موضوعات باندی مطرح است،حل مشکلات مردم درصدرکارها نیست بلکه عقده‌گشایی و نحوه بروز و ظهور آن هدف است.    منبع: لرستان خبر

دسته بندی: سیاست / اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • آگاه ازشهرداری پلدختر
    • 19 بهمن 1393 12:34
    • 0
    خوش به حال خرم آبادی ها
    درشهرما پلدختر وضع خوبتر از این نیست . اما اگرکسی اعتراض یا انتقادی به شورا یا شهرداری بکند بلافاصله ازجوانب مختلف به او حمله رسانه ای تریبونی وسایتی می شود باشکایت مسئولان ! و شورا !سرازدستگاه قضائی درمی آورد .ما امیدوارهستیم که روزی همه مسائل شورا و شهرداری ما هم برای مردم شفاف سازی شود.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید