چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1197
  • 0

نماینده ولی فقیه درلرستان:

مبارزه با فساد و تبعیض،تأکید بر نظارت مردمی و حفظ بیت المال ازشاخصه های یک مدیردرحکومت اسلامی است

بالاگریوه: نماینده ولی فقیه درلرستان مبارزه با فساد و تبعیض ، تأکید بر نظارت مردمی،جلوگیری از هنجارهای اجتماعی،سوء استفاده نکردن از بیت‌المال و ...را از مشخصه های یک مدیر اسلامی دانست

بالاگریوه-حجت الاسلام سید احمد میر عمادی عصر روز پنجشنبه 11 دیماه در مراسم اختتامیه ششمین همایش سیره علوی در خرم‌آباد اظهار داشت: حرکت جامعه به سوی پیشرفت و توسعه از مهمترین اهداف حکومت حضرت علی (ع) بوده است، بنابراین امروز مسئولان ما باید به دنبال الگوگیری از حضرت علی (ع) برای پیشرفت و توسعه جامعه باشند.

وی عنوان کرد: پذیرش حکومت و گرفتن مسئولیت برای دفع باطل، حرکت جامعه به سوی پیشرفت و عدالت،خدمت به مردم و..ازجمله مشخصات حکومت امیرالمؤمنین (ع) است.

حجت‌الاسلام میرعمادی بااشاره به اینکه حضرت علی(ع)ارزش‌های فرهنگی رادرجامعه احیا کرد،گفت: درجامعه امروزبایدارزش‌های فرهنگی به خوبی دیده شوند،به ویژه در زمانی که دشمنان فرهنگ ودین، مارا موردهدف قرارداده‌اندتوجه به ارزش‌های فرهنگی امری ضروری است.

به گزارش فارس نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد:تخصص،تعهد،کفایت،توانایی انجام کار،لیاقت و شایستگی و...از جمله معیارهای گزینش افراد برای مسئولیتها درحکومت علی(ع) است، زیرا ایشان این معیارها را بعنوان ارزشهای فرهنگی در انتخاب افراد مسئول در نظر گرفته است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: سزاوار ترین اشخاص برای مسئولیت کسانی هستند که از داناترین افراد باشند، زیرا دانایی و توانایی بر انجام مسئولیت از جمله ارزش‌های فرهنگی هستند که حضرت علی (ع) بر آنها تکیه داشته است.

وی با اشاره به اینکه آفت حکومت و مسئولیت، عجز و ناتوانی مسئولان در انجام کارهاست،گفت: زمانی که کسانی پست و مقامی را بگیرند اما نتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند، آفت، جامعه و حکومت را در بر می‌گیرد، بنابراین مسئولان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول گفت: تقوا، دینداری، پاکدامنی، حسن سابقه، تدبیر،سلامت نفس و...ازدیگرمعیارهای انتخاب افراد برای مسئولیت است،زیرادر نامه‌ای که حضرت علی (ع)به مالک اشترنوشته است،این معیارهابرای انتخاب مسئولان ومدیران تأکیدشده‌ است،بنابراین ما بایدبنابرفرمایش مولای متقیان،‌این معیارها درانتخاب‌ مدیران ومسئولان را به کار بگیریم.

میرعمادی تصریح کرد: از شاخصه‌های ثابت درسیره حکومت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌توانیم به مبارزه با فساد و تبعیض ، تأکید بر نظارت مردمی،جلوگیری ازهنجارهای اجتماعی،سوءاستفاده نکردن ازبیت‌المال و ...رانام ببریم.

نماینده ولی فقیه درلرستان خاطرنشان کرد:مبارزه بافسادوتبعیض به عنوان یک ارزش فرهنگی دراقدامات امیرالمؤمنین(ع)دیده شده است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید