جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1192
  • 0

شهردارسابق خرم آباد :

به دلیل مقاومت در برابر تقاضاهای منفعت طلبانه شورای شهر بر کنار شدم

محمدمهرابی : من یک روز دیگر هم شهردار می شوم البته ممکن است فقط برای 24 ساعت تا به اعضای شورا ثابت کنم که شما قوانین را نمی دانید.

به گزارش بالاگریوه محمدمهرابی شهردار سابق خرم آباد در گفت وگو با لرستان خبر در مورد حدود یک سال مدیریت خود در شهرداری خرم آباد و اتفاقات این دوره و دلایل برکناری خود صحبتهای مفصلی داشت که به علت طولانی بودن این گفت و گو قسمت های مهم این صحبتها را برای شما ارائه کرده ایم.

به شورا قول دادم طایفه گرایی نکنم

بعدازاینکه شورا شهربه من رای دادندومن شهردارشدم به اعضای شورا گفتم من سه قول به شما می‌دهم و می‌خواهم سه قول هم ازشما بگیرم.به شما قول می دهم اگر شهردار شوم سیاسی کاری، طایفه گرایی،رفیق بازی و حرام گرایی را انجام نخواهم داد ومتقابلا ازشما این سه قول رامی خواهم که ازمن انتظار سیاسی کاری و فامیل بازی نداشته باشید.

متاسفانه از فردای همان روزی که من شهردار شدم مقابله و دشمنی از طرف اعضای شورای شهر با من شروع شد.

یکی از طرح های من طرح تعدیل در شهرداری بود که راهکار آن هم این بود که ورودی به شهرداری را ببندیم و منتقد خروجی را بازتر کنیم چون صف ستاد شهرداری بیش از حد متورم شده بود به این صورت که ابتدا نفر را با لیسانس به عنوان نظافت کار داخل می کنند و پس از مدتی به واسطه همان پارتی که او را استخدام کرده به قسمت ستادی منتقل می شود و در نتیجه اتاقی که 3 نفر کار آن را انجام می دهند 10 نفر در آن حضور دارند.

ناجوانمردی شورای شهر در مواجهه با طرح ها

ما در این ایام کارهای خوبی انجام دادیم و 5 تا 6 کار واضح شروع کردیم. بودجه شهرداری در حدود 108 میلیارد است اما من حدود 500 میلیارد پروژه فعال کردم و زیر بار سنگینی رفتم که الان پیداست به عنوان مثال پل‌های 9 دی و جهادگران، برج های دوقلو و تقاطع های غیر همسطح بهارستان و ولایت از آن جمله است.

5 یا 6کار بسیار خوب به شورای شهر ارائه دادم که ناجوانمردانه حتی در صحن علنی شورا نیاوردند یکی از آنها قرارداد 150میلیاردی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بود که حدود 70 میلیارد آن در رابطه با نهضت آسفالت بود که متاسفانه با آن این گونه برخورد شد.

هفته فرهنگی لرستان و استارت برکناری من

استارت اصلی برکناری من از تهران خورده شد و از مراسم هفته فرهنگ لرستان که در تهران انجام دادیم آنقدر خوب اجرا شد که آقای قالیباف گفت سال آینده باید ماه لرستان را برگزار کنیم.

من در تهران سخنرانی کردم و به عدم رسیدگی به استان لرستان انتقادکردم که منظورم درتمامی دولت ها بود که دکتر عبدی قهر کرد و رفت و حجت الاسلام حنان هم از جلسه بیرون رفت و سید سعید شاهرخی معاون استاندار هم همانجا در یادداشتی به من در مورد این صحبت‌ها سوال کرد.جالب است که بعد ازمن هم دکتر قالیباف هم حرف های مرا تایید کردند و گفتند ما مشکل ثروت و فکر نداری بلکه مشکل ما مدیریت است.

بعدازبازگشت درجلسه‌ای که بااستاندارداشتیم حجت‌الاسلام حنان شروع به انتقادکردوگفت مراسم تهران بیش ازآنکه فرهنگی باشد سیاسی بود و شروع به انتقاد کرد که من هم جواب ایشان را دادم.

روز بعد از آن در جلسه فرمانداری که در مورد آب گرفتگی بود که سعید شاهرخی معاون استاندار شروع به تاختن علیه ما کرد که بنده هم دیدم اگر سکوت کنم درست نیست و این را مطرح کرد که شهرداری در زمان آب گرفتگی خواب بوده و ایشان هم از این جلسه بسیار ناراحت شد.

برکناری غیر قانونی و شایعه اختلاس

در بحث استیضاح هم یکسری تشریفات باید رعایت می شد که نشد و من هم حدود 17روز درتهران پیگیر مسائل حقوقی برکناری‌ام بودم که بسیاری از اقوام نزدیک به من تماس گرفتند که شایعه کرده اند که اختلاس میلیاردی کرده ای.

من یک روز دیگرهم شهردار می شوم البته ممکن است فقط برای 24ساعت تا به اعضای شورا ثابت کنم که شما قوانین را نمی دانید.

مگر 150میلیارد قرارگاه خاتم موهبتی برای شهر خرم آباد نبود چرا حتی به صحن علنی شورا راه پیدا نکرد و این آیا تضییع حقوق شهروندی نیست و بنابر ماده 82شورا یکی عدم ثبات مدیریت شهری و دیگری تضییع منافع عمومی است که در صورت بروز شورای حل اختلاف می تواند ورود پیدا کند.

تقاضاهای منفعت طلبانه شورای شهر

حتی از اعضای شورا کسی را داشتیم که 700 متر زمین برای من آوردکه به نام خانمش حصار کشی کندکه از این موارد زیاد است.

یکی از اعضای شورای شهر 3 فرزندش را آورد که من استخدام کنم ولی من قبول نکردم و از همان روز علیه من شد.

از 13 نفر اعضای شورای شهر 9 نفر به من رای مخالف دادند که اغلب این 9 نفر به دلایل و عقده های شخصی رای به برکناری من دادند و اینها برخی اوقات کار را به جایی رسانده بودند که وقتی ما سرمایه گذار از استان های دیگر می آوردیم اعضای شورای شهر صراحتا به وی می گفتند که اگر 10 نفر ازفامیل ما را استخدام کنی با تو موافقت می کنیم.

اگر می خواستم در پست شهرداری بمانم بایدبرخی ازاعضای شورا را قانع می کردم که نخواستم خودم را آلوده مسائلی کنم و قید مدیریت شهری را زدم.

پروژه تقاطع غیر همسطح بهارستان

درپروژه تقاطع غیر همسطح بهارستان قراربراین بود که استانداری لرستان 50 درصد ازبودجه رابدهدولی بعداز آن این میزان را استانداری به 8 درصد تغییر داد.

ایرادی که بابت بودجه پروژه بهارستان گرفته شده اصلا صحت نداشت اولا این پروژه فهرست بهایی بود ثانیا مطالعه آن قبل ازدوران من بوده و من فقط این پروژه را فعال کردم .بنده حتی یک ناظر بسیار قوی با اجرای مناقصه برای نظارت بر این پروژه به کار گیری کردم.

دلیل این که این پروژه را اجرای ماده 48 یعنی فسخ قرارداد کردم چند مورد است که یکی ازدلایل آن همان 50درصد است و این که استاندار می گوید در چند روز آینده راه اندازی می شود درست نیست.

علت موضع گیری برخی مطبوعات

برخی مطبوعات هم علیه من موضع گیری می کردند و دلیل اصلی آن هم این بود که من به آنها تبلیغات و آگهی نمی دادم و این مطبوعات انتقادهای ما را به شورای شهر و کارشکنی ها را انعکاس نمی دادند.

بهترین شهردار خرم آباد

بهترین شهردار خرم آباد آقای ساکی بوده که خدمات ارزنده ای برای شهر انجام داده و پس از اشان بهترین شهردار خرم آباد من بوده ام با این تفاوت که آقای ساکی 6 سال کار کرده اند و من کمتر از یک سال و اگر به من هم فرصت 3 ساله می دادند کارهای من از کارهای آقای ساکی هم جلوتر می زد.

پل 9 دی به علت نامش افتتاح نشد

پل 9 دی را فقط به خاطر نام آن افتتاح نکردند و اگر اسم این پل هم قبل ازمن گذاشته شده بودچیزدیگری بود آن را افتتاح می کردند.

به پل 9 دی ایرادی واردکردندکه به هیچوجه وارد نبودو این پل که 26 سال پیش کلنگ زده شده بود مادر عرض 5 ماه جمع کردیم و وقتی در حاشیه های پل درز پیدا شد که ایراد چندانی نبود و در آن صحنه به چشم خود دیدم که عضو شورای شهر به وجد آمده بود شادی می کرد که پل خراب شده است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید