پنج شنبه، 30 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 789

آیت الله سيدمجتبي طاهري خرم آبادي :

آيات تطهيرومباهله قرآن كريم نشان ازعصمت وعظمت حضرت زهرا(س) است

بالاگریوه: آیات تطهیر (احزاب/33)و مباهله (آل عمران/61) بر عصمت و عظمت بی پایان حضرت زهرا سلام الله علیها دلالت دارند

بالاگريوه- بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله « صلی الله علیه وآله وسلم » من صلی علیک غفرالله ذنوبه و الحقة بی حیث کنت من الجنة. رسول گرامی اسلام «ص» خطاب به دختر گرامی‌شان فرمودند : یا فاطمه کسی که بر تو صلوات بفرستد،خداوند گناهانش را می‌آمرزد و او را دربهشت به من ملحق می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مجتبي طاهري عضو مجلس خبرگان رهبري بابيان مطلب فوق درخصوص عظمت و عصمت حضرت زهراي مرضيه تصريح كرد: باسلام و صلوات خاصه بر روح پاک و مطهر حضرت زهرا (س) این روز بزرگ را که مصادف با میلاد پر برکت آن‌ حضرت و نیز میلاد فرزند ارجمندش رهبر کبیر انقلاب،حضرت امام خمینی «ره» را ابتدا محضر حضرت بقیة الله (عج)، مقام معظم رهبری «دامت برکاته» و عموم مسلمین و شیعیان، به ویژه غیور مردان و شیرزنان ولایتمدار لرستانی تبریک عرض می‌نمایم. 

تبریک به مناسبت میلاد شخصیتی که در اوج عظمت است و معرفت مانسبت به او بسیار ناچیز. ناچار برای معرفی اجمالی سرور زنان بهشتی به دامان قرآن شریف و پیامبر گرامی اسلام و ائمه هدی « علیهم السلام » می‌شویم. 

اگر شخصیت حضرت زهرا (س) را از قرآن جویا شویم در جواب می‌فرماید: به آیه تطهیر (احزاب/33) و آیه مباهله (آل عمران/61) که بر عصمت و عظمت بی پایان آن بانوی بزرگ دلالت دارد.

اگرمی‌خواهی انفاق مخلصانه در راه خدا را مشاهده نمایی به سوره‌ی هل أتی مراجعه کن و ببین چگونه درحالیکه روزه داربودند، سه روز پیاپی افطار خود را که تنها یک قرص نان جو بود، بدون هیچ چشم داشتی به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند.

و اگرمی‌خواهی بدانی خداوند، مودت و محبت چه کسانی را برتو واجب گردانیده، به سراغ آیه مودت (شوری/23) برو تا بدانی خداوند اجر و مزد آن همه زحمات پیامبر اکرم را مودت و دوستی زهرا،همسر و فرزندان زهرا قرار داده است. 

اگراز رسول خدا «ص» در مورد فاطمه سوال نماییم درجواب خواهند فرمود : فاطمه حیات قلب من است، فرزندان او میوه‌ی دل من‌اند، همسر او نور چشم من است و امامان از فرزندان او امینان پروردگارمن هستند.ریسمانی است که بین او (خدا) و خلق او کشیده شده است. هرکس به آنها تمسک جوید نجات می‌یابد و هر کس از آنها تخلف کند سقوط کرده، هلاک می‌شود.(سفینة البحار) 

اگربیشتر جویا شویم خواهند فرمود:فاطمه پاره تن من است.مرا اذیت می‌کند. هر چه او را اذیت نماید و مرا شاد می‌کند هرچه او را شاد نماید و اگر باز هم بیشتر بخواهی آن حضرت درجواب خواهد فرمود:دریک کلام،اگرتمام خوبیها به صورت یک شخصی درآیند،آن شخص فاطمه است. بلکه فاطمهاز این هم بالاتر است. 

امام صادق(ع)نیزدرباره مادرشان می‌فرمایند:بهترین عمل نیکی کردن به فاطمه وفرزندان فاطمه است.(مناقب)همچنین حضرت بقیة الله (عج) نیزدرباره آن حضرت می‌فرمایند:مادرم فاطمه الگوی من است.

سخن آخر اینکه اگر به تمام قرآن، معارف اسلام ،کلمات رسول گرامی و ائمه هدی علیهم الصلاة و السلام رجوع نماییم خواهیم دید که همه چیز حول یک محور است و بس وآن محور فاطمه علیها سلام است.

چون فاطمه است وپدر فاطمه،فاطمه است وشوهر فاطمه،فاطمه است و فرزندان فاطمه.این یعنی اسلام نبوی و علوی. و این یعنی همان اسلامی که رگ حیات آن ولایت است. همان ولایتی که درخطبه‌ی خودآن را بعنوان محور وحدت و مانع از تفرقه و اختلاف معرفی نموده است و فاطمه شهیده‌ی دفاع ازهمان ولایت است. 

بنده این روز برزگ را مجددأ بر فرزند عزیز زهرا، مصلح کل مهدی آل محمد(عج) و همه ی دوستان و ارادتمندانش تبریک گفته؛ازخداوندمتعال فرج عاجل آن حضرت را برای نجات مستضعفین عالم طلب می‌نمایم.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • بالاگریوه
    • 16 اردیبهشت 1393 00:44
    • 0
    ایشان حجت الاسلام است نه آیت ا...
    پاسخ:نگراني شما قابل درك است،اگربراي آيه الله يا حجه الاسلام بودن آقاي طاهري باشد قابل توضيح است واصلاً براساس شواهدوقرائني خوداين بزرگوارهم شايدراضي به بكاربردن لفظ آيه الله درموردخودش نباشداما به اطلاع شمابرسانيم كه اين افراد تا به درجه اجتهاد نرسند نمي توانند درخبرگان رهبري عضويت داشته باشند و لفظ و صفت آيه الله حتماً زيبنده و درخور مجتهدي همچون آقا مجتبي طاهري خرم آبادي است. اميدوارم مقلب القلوب قلب هاي مارا از الودگي ها پاك گرداند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید