سه شنبه، 28 فروردین 1403
انتخاب سردبیر
شناسه خبر: 759

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران :

عده اي به دنبال بسيجي هراسي هستند

بالاگریوه:حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت:القای تندروی درمورد جوانان انقلابی در واقع القای حزب الله هراسی و بسیجی هراسی است،

بالاگريوه-حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش دو روزه روحانیون سراسرکشور سپاه،گفت:روحانیت شیعه در طول بیش از هزارسال نقش بسیار مهم وحساسی را در معرفی گفتمان نبوی و علوی و پاسداری از این گفتمان بر عهده داشته و دارد.

وی افزود: از آغاز غیبت کبری تا پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت نقش مهمی را ایفا کرده است؛ ازشیخ طوسی تا آیت الله العظمی بروجردی مبارزات بسیاری برای پاسداری از گفتمان دینی و ایجاد زمینه حکومت دینی انجام گرفته است.

سعیدی ادامه داد:نقش روحانیت درآن دوره بانقش روحانیت درمقطع انقلاب اسلامی تفاوت هایی دارد.دوره اول تلاش برای حاکمیت دین و ولی فقیه بود که البته درطول هزار سال این مهم میسر نشد.

وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) با مجاهدت خود توانست ثمره مجاهدتهای هزار ساله روحانیت شیعه و جهادگران دینی رابه منصه ظهور رساند و زمینه شکل گیری نظام دینی ونظام مبتنی برولایت فقیه را فراهم آورد.

وی بابیان اینکه روحانیت در سپاه باید پیشتاز باشد، گفت: روحانیون باید مسائل را زودتر از دیگران بفهمند و در شناخت جریانهای سیاسی و دشمن شناسی بهتر از دیگران عمل کنند.

سعیدی افزود : طبق ضوابط جهت گیری فکری سپاه بر عهده نمایندگی ولی فقیه است؛این مرجعیت فکری الزاماتی دارد و اگر روحانیون پاسدار پیشگام نباشند نمی توانند از عهده این وظیفه برآیند.

وی در مورد الزامات مرجعیت فکری روحانیت در سپاه افزود: اولین وظیفه ما هم سویی با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است؛ همواره باید فرمایشات رهبری را پیاده کرده و برای فهم آنها وقت بگذاریم.

نماینده ولی فقیه درسپاه ادامه داد: دومین الزام مرجعیت فکری مارعایت سلسه مراتب به خصوص درمسائل فکری وسیاسی است به این معنا که طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تولید فکر کنیم.

وی بابیان اینکه روحانیت درسپاه بافرماندهی تعامل منطقی دارد،تصریح کرد:نمایندگی ولی فقیه رقیب وحتی هم عرض فرماندهی نیست چراکه ستون فقرات سپاه فرماندهی است وهنرفرمانده این است که کاملاازدستگاه تخصصی نمایندگی ولی فقیه استفاده کند.

وی بااشاره به اینکه نمایندگی ولی فقیه درنهادسپاه سه وظیفه عمده دارد،اظهارداشت: نخستین وظیفه ما الگوسازی است به این معنا که باید ازلحاظ نظم و انضباط و نوع تعامل با ارباب رجوع الگو باشیم.

وی توضیح داد: وظیفه دوم ارائه خدمات روحانیت است و سومین وظیفه ما اداره سازمان تخصصی نمایندگی ولی فقیه است.

نماینده ولی فقیه درسپاه افزود:تعامل عاطفی باکارکنان وسربازان ازالزامات دیگرمرجعیت فکری روحانیت درسپاه است؛ امروزانبوهی جوان بامادرارتباط هستندوزمان مطلوبی است تا آنهارابه قرآن نمازوتعالیم و تکالیف دینی دعوت کنیم.

سعیدی افزود:نظارت وسرکشی برناحیه ها،حوزه ها وپایگاههای بسیج ازدیگر الزامات روحانیت درسپاه است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درجمع اعضای مجلس خبرگان گفت:یکی ازنکات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تکیه برخدا و ایجاد زمینه برای تقویت مردم است چرا که اگر مردم ما درست توجیه شوند پای انقلاب می ایستند و مقاومت می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ظرفیتهای بیشمار داخلی تاکید ویژه ای دارند، اظهار داشت: باید از روحیه انقلابی جوانان حمایت کنیم چرا که دشمنان قصد دارند روحیه جوانان انقلابی را تخریب کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه القای تندروی درمورد جوانان انقلابی در واقع القای حزب الله هراسی و سیجی هراسی است،تاکیدکرد: برخی جریانات حزب اللهی ها را تندرو می نامند که بهتراست پیش از هر چیزآنها معنای تندروی را ترجمه کنند؛بسیج نیز باید بداند که سلاحی به نام خشم مقدس دارد، ولی نبایددرهر جایی ازآن استفاده کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نگران وضعیت فرهنگی کشور هستند،گفت: مسائلی که در روزنامه هااتفاق می‌افتد مثل حمله به لایحه قصاص مسائل نامطلوبی هستند و موجبات نگرانی متدینین، مراجع عظام و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شده است.

نماینده ولی فقیه درسپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برضرورت شناخت همه جانبه دشمن تاکید دارند و مسئولین ما باید بدانند که نبرد دیپلماتیک جزئی از جنگ نرم است و اقتضائات خاص خود را می طلبد و یکی از مقتضیات آن صراحت دربیان است.

وی در پایان توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در لزوم صرفه جویی در بخش انرژی را ضروری دانست و تاکیدکرد: تحقق اقتصاد مقاومتی باتعامل و همکاری دولت، مجلس،مردم و رسانه ها صورت می گیرد و باید آثار و پیامدهای مفید و موثر آن برای جامعه تبیین گردد.

همایش دو روزه روحانیون سپاه سراسر کشور درستاد فرماندهی کل سپاه امروز در تهران آغاز به کار کرده است.

دسته بندی: انتخاب سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید