جمعه، 31 فروردین 1403
فرهنگ و هنر / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 746

آثارفرهنگی راهیان نور

« راهيان نور» كاروان دلدادگي درراه خودسازي هستند

بالاگریوه: اعزام کاروانهای راهیان نور،یک برنامه کاملافرهنگی وتاثیرگذاربرای ترویج فرهنگ مقاومت وشهادت است که باسفر این کاروانها یادشهدا زنده می‌شود .

اعزام کاروانهای راهیان نور،یک برنامه کاملافرهنگی وتاثیرگذاربرای ترویج فرهنگ مقاومت وشهادت است که باسفر این کاروانها یادشهدا زنده می‌شود .

به گزارش بالاگریوه چنددهه ای است که با اعزام کاروانهای مختلف از اقصی نقاط کشور در راستای آشنا شدن نسل جوان با8 سال رشادت و از خود گذشتگی آن دوران سعی براین است که دوران مقدس جنگ تحمیلی را برای نسلی که هرگزآن را ندیده و حس نکرده بازگو کنند.

اکنون این نسلی که درحال وهوایی دیگربه سرمی برده چندروزی رادرسرزمینی نورانی وملکوتی نفس می کشدودرجایی قدم می گذاردکه هزاران جوان درسن وسال های آنان درخون خودغلطیده اند.

واردخاکی شده اندکه اگرنسل جوان آن دوران سینه هایشان راجلوی گلوله های دشمن بعثی سپرنمی کردندهرگزاین خاک و سرزمین رانمی دیدندو بااین آسودگی درکنار خانواده هایشان روزو شب را سپری نمی کردند.

این جوانان که امروزدراین زیارتگاه های شهداقدم می گذارندنیزیادگرفته اندتااجازه هیچ تعرضی رابه هیچ دشمنی ندهندوبرای تجدید بیعت باهم سن وسالان خودامده اند،آمده اندتابگویند مانیزچون شماایستاده ایم وتاپای جان پشت این نظام ومرزوبومی که از ایثارگری های شما به جامانده محافظت خواهیم کرد.

کاروان راهیان نوریک کاروان تفریحی نیست،تجدیدبیعتی است باارزشهای8سال دفاع مقدس،سفری است برای خودسازی و دلدادگی،هرکس که به این مناطق مقدس سفر کرده به خوبی میداندحس وحال عجیبی داردوبااحساس غرورامادلتنگی برای شهدا همراه می شوند.

دشمنان نیزاین فرهنگ رابه خوبی شناخته اندوبرای ازبین بردنش هزاران توطئه می چینندتاکه جوانان رااز این راه دورسازندامانمی داندکه پوست وخون و جان جوانان ما باشهدا و راه شهدا گره خورده وهرگز ازارزش های واعتقادات خوددست نمی کشند.

جوانان نیزکه به خوبی فکرپلیددشمن راخوانده اندبرای مقابله بانقشه های شوم دشمن بهترین راه راانتخاب کرده اندکه بابهترین ابزار فرهنگی به مقابله بادشمن بپردازند.

                

هنگامی که کنارشلمچه،دهلاویه، فتح المبین واروند کنارمی ایستندحس می کنندکه این مناطق بهشتی به جامانده ازبهشت نام برده در قران کریم و کربلای ایران است.

لحظه ای در بین جمعیت که رها می شوند هر جوانی گوشه کنار چفیه ای برسر انداخته و بازبان خودباشهدابه صحبت می نشیند،یکی از جا ماندنش در این دنیا گله می کند و دیگری از پدرش که هنوز برنگشته،یکی از برادرش که پشت خط جامانده و هنوز هم برادر را چشم انتظار نگه داشته است و دیگری مادری که برای بازگشت تنها فرزندش هر روز به کهف و شهدا می رود... .

براستی که مقام معظم رهبری چه باشکوه این سفر راتعریف کرده اندوفرمودند:امروززنده نگه داشتن یادوخاطره شهداکمترازشهادت نیست.


ثبت وضبط آثار و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس،کاری قابل تحسین است که در انتقال این ارزشهابه نسلهای بعدی باید تاثیر گذار باشد، امیدواریم بتوانیم با گزارشاتی دراین راستا این فرهنگ غنی را برای دقایقی هم که شده به درستی انتقال دهیم.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید