جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست / جنگ نرم
شناسه خبر: 591

امام جمعه خرم آباد:

حماسه 9دي تبلور بصيرت وغيرتمندي ملت ايران وميثاق امت با امام و رهبري است

بالاگريوه /حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی : 9دي درتاریخ معاصرما روز بصيرت، هوشياري وسربلندی و غيرتمندي ملت ايران وروزميثاق امت با امام و رهبري است.

بالاگريوه : امام جمعه خرم آباددرخطبه های نمازجمعه این هفته برزنده نگهداشتن حماسه 9دي بعنوان روزبصيرت، هوشياري وغيرتمندي ملت ايران وروزميثاق امت با امام و رهبري تأكيدكرد.

حجه الاسلام سيداحمدميرعمادي بابیان اینکه حماسه 9دي درتاریخ معاصرما ايرانيان ودرتاریخ انقلاب اسلامی،روزي ماندگارو فراموش ناشدني است افزود: این روز، روزسربلندی ملت ایران  وروزی است که فتنه گران و فتنه انگیزان رسوا شدند.

به گزارش تسنيم  نماينده ولي فقيه دراستان لرستان با بیان اینکه آنهایی که به امام حسین(ع) اهانت کرده بودندو آنهایی که می خواستنددراین مملکت فتنه ایجادکنندبایدبدانندکه مردم برای همیشه حماسه"9دی"را زنده نگه می دارند، افزود: فتنه گران بخاطراینکه به این مردم خیانت کردندباید همواره خواروذلیل ورسواباشندوهرگزسربلند نکنندچراکه آنها منافق وحتی بدترازمنافق هستند

وی  گفت: آنها مسجد رابه آتش کشیدندودرایام عزای حسینی شادی کردندو بااین اینگونه رفتارهایک ننگ ابدی رابه نام خودرقم زدندبنابراین مردم ومسئولان درکنار هم،یک برنامه ریزی مهم،منظم ومرتب درجهت پاسداشت این روزبزرگ داشته باشند چرا که این روز برای ملت ایران یک روز مهم و با عظمت است.

امام جمعه خرم آباد بااشاره به ضرورت توجه به مراسم هاي اربعين حسيني گفت : استمرارراه حسینی علامتهای متعددی داردو یکی ازعلامتهاونمادهای استمراراین راه، راهپیمایی اربعین است که الحمدالله این قضیه چندسالی است که راه افتاده وشیعیان و اردتمندان امام حسین به نجف ودیگرشهرهای عراق می روند و ازآنجا پیاده به سمت کربلا به راه می افتند.

وی از راهپيمائي شيعيان در عراق به عنوان نمادی ازقدرت نرم شیعیان درجهان  یاد کرد و افزود: اگرما بخواهیم در برابرجنگ نرم دشمن مبارزه کنیم یک راهش تقویت وهرچه باشکوهتربرگزارکردن این راهپیمایی است چراکه این راهپیمایی بزرگترین راهپیمایی دردنیاست.

خطيب جمعه خرم آبادگفت:درایران نیزاین مراسم راه افتاده است وامسال قراراست درتهران و قم در اربعین راهپیمایی باشکوهی برگزار شود و انتظار ما این است که دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی لرستانی نیزبرای برگزاری این راهپیمایی دراستان بویژه در شهرخرم آباد برنامه ریزی خوبی کنند چرا که مردم استان لرستان، مردمی ولایتمدار و عاشق اهل بیت هستندو انتظارداريم همانطوريكه عزاداری تاسوعا و عاشورای این مردم بی نظیراست در اربعین هم سنگ تمام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه یادآوری اربعین خون تازه ای دررگهای شیعیان به جریان می اندازد، گفت: ماباید اربعین را بزرگ بشماریم و مراسم اربعین سیدالشهدا را باشکوه برگزارکنیم،

امام جمعه خرم آباددرادامه تصویب قطعنامه پیشنهادی ریاست جمهوری کشورمان درمجمع عمومی سازمان ملل با موضوع  جهان عاري ازخشونت وافراطی گری به عنوان یک موفقيت بزرگ براي جمهوري اسلامي يادكردوتصريح كرد:ازآنجاكه درمجمع سازمان ملل كمتراتفاق افتاده است یک اجماع اینچنینی درمورد یک قطعنامه صورت بگیرد تصويب پيشنهاد رئيس جمهوري اسلامي ايران بااجماع ورای 190کشور دنيا نشان دهنده آن است که ایده ها وآرمان های جمهوری اسلامی دردنیا طرفداردارد .

حجه الاسلام ميرعمادي همچنين تصویب این قطعنامه را اقدامی موثر در جهت مقابله با طرح ایران هراسی دشمنان در دنیا دانست و افزود: آنها خیلی تلاش کردند که ایران هراسی را در دنیا ترویج دهند اما نتیجه معکوس شده و طبيعي بود كه رژیم غاصب  صهیونیستی بخاطر آنكه مظهرخشونت و افراطی گری است ازاين موضوع عصبانی شودوبه پيشنهادجمهوري اسلامي رای ندهد .

دسته بندی: سیاست / جنگ نرم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید