پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 444

الهیارملکشاهی :

درلرستان قشرمتوسط به قشرضعيف و نيازمندتنزل يافته اند

نماینده کوهدشت درمجلس شورای اسلامی :کسانیکه تاچندسال قبل جزء قشر متوسط جامعه محسوب می‌شدند امروز به عنوان قشر ضعیف و فقیر نیاز به کمک دارند.

رئیس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری دراین استان بسیار بیشترازآماری است که اعلام می شود.

به گزارش بالاگريوه به نقل ازمهر،الهیارملکشاهی صبح چهارشنبه درجلسه شورای برنامه ریزی لرستان بااشاره به اینکه درنظام جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی در استان انجام شده است، اظهار داشت: با این حال همچنان لرستان با مشکلات زیادی درگیرومواجه است.

وی بابیان اینکه مشکلات موجوددراستان دارای ریشه‌های مختلفی است وبایدبرای رفع آنهابه دنبال این ریشه‌هابرویم،بیان داشت:درحال حاضرسرانه درآمدی مردم لرستان کمتر از نصف میانگین کشوری است.

ملکشاهی با بیان اینکه لرستان به لحاظ بیکاری نیز طی سالهای اخیر همواره در رتبه های اول و دوم کشور قرار داشته است، بیان داشت: نرخ بیکاری در این استان بسیار بیشتر از آماری است که اعلام می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم استان را نیز همه ما بطور ملموس می دانیم، افزود: کسانیکه تاچندسال قبل جزء قشر متوسط جامعه محسوب می‌شدند امروز به عنوان قشر ضعیف و فقیر نیاز به کمک دارند.

ملکشاهی بابیان اینکه ظرفیت‌های استان رابه خوبی بررسی نکرده ودربرخی مواردبه بیراهه رفته‌ایم، افزود: طرح آمایش استان باید در گذشته تهیه می‌شد و بر اساس آن حرکت می‌کردیم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش راه کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته است بیان داشت: در حال حاضر مردم انتظار دارند به روند عملیات چهارخطه کردن محور خرم آباد – کوهدشت سرعت بیشتری داده شود.

ملکشاهی بابیان اینکه درلرستان ظرفیتهای زیادی دربخش آب،خاک وگردشگری وجوددارد،افزود:سوال این است که ازاین ظرفیتهاچه مقداراستفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های حوزه گردشگری در استان بیان داشت: درحال حاضر ما یک فرودگاه فعال و یک هتل مناسب در استان نداریم.

ملکشاهی بابیان اینکه برای رونق صنعت گردشگری ما نیازبه تقویت زیرساختها داریم، ادامه داد:باحضور استاندارجدیدلرستان امیدهابرای تغییرات و تحولات مطلوب در استان ایجاد شده که امیدواریم این موضوع محقق شود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید