جمعه، 10 فروردین 1403
علم و فناوری
شناسه خبر: 362

گفتگوئی کوتاه با طراح نرم افزارمحافظ کاسیت

طراحی نرم افزارفوق العاده كاربردي « محافظ کاسیت » توسط نخبه لرستانی

بالاگريوه – يك طراح لرستاني، نرم افزار فوق العاده كاربردي « کاسیت » را براي محافظت از فايل، پوشه و درايو طراحي و روانه بازار كرد.

بالاگريوه يك طراح لرستاني، نرم افزاري فوق العاده كاربردي براي محافظت از فايل، پوشه و درايو طراحي و روانه بازار نرم افزار كرد.

علي نصيري طراح جوان اين نرم افزار متولد 1367 روستاي خوشاب شهرستان پلدختر مي‌باشد.

از افتخارات ایشان کسب رتبه نخست طراحي وب‌سايت بنياد ملي نخبگان ايران در سال 1391، عضو نخبگان IT استان لرستان و جزو 16 نفر برتر IT کشور در سال 1386 و همچنین کسب رتبه های ممتاز مسابقات حفظ قرآن در استان می‌باشد.

حال در زمينه طرح جديد«محافظ كاسيت» كه براي قفل كردن فايل،پوشه ودرايوهاي ويندوزكاربرد دارد، پاي صحبت هاي علي نصیری طراح اين نرم افزار نشسته ايم :

  بالاگریوه: تخصص و فعالیت های اصلی شما در چه حیطه ای می باشد؟

 فعاليت هاي اینجانب بيشتر در زمينه‌ي طراحي نرم افزارهاي مديريتي، حسابداري، امنيتي، كاربردي و همچنین طراحي وب‌سايت، پورتال‌هاي شخصي و اداري، نصب دوربين هاي مداربسته، سيستم هاي امنيتي و تابلوهاي هوشمند است.

 بالاگریوه: هدف شما از طراحی نرم افزار "محافظ کاسیت" چه بوده است؟

 مطمئناً براي شما هم بارها پيش آمده كه خواسته ايد جهت امنیت فایل و پوشه های خود بر روی آنها قفل یا پسوردی قرار داده تا آنها را از دسترس دیگران خارج نمائید که البته نرم افزارهای موجود نتایج دلخواه شما را نداشته اند. از ضعف های نرم افزارهای امنیتی موجود در بازار عبارتند از: عدم پشتیبانی کاربران، عدم قابلیت پشتیبان گیری از اطلاعات (Backup) و عدم امکان بازیابی رمز عبور. لذا برآن شدیم تا نرم افزاری تمام ایرانی با رفع ضعف های مذکور و امنیت بسیار بالا با زبان فارسی طراحی کنیم.

 بالاگریوه: طراحی این نرم افزار چقدر طول کشید؟

 طراحی این نرم افزار از سال 1386 شروع شده و تاکنون شش نسخه از آن منتشر شده است. در هر نسخه سعی بر این شده که اشکالات نسخه های قبل برطرف و امکانات جدیدی در حین ارتقاء سطح امنیتی به نرم افزار اضافه شود.

بالاگریوه: نرم افزار كاسيت چه قابليت هائي دارد؟

 - زبان فارسی، گرافيك بالا، محيط ساده و كاربرپسند از اصلي‌ترين قابليت‌هاي نرم افزار است.

- محافظ كاسيت داراي رابط كاربري مناسب بوده و از انواع فايل، فرمت و اسناد رايج براي قفل كردن پشتيباني مي‌كند.

- در حفاظت از فايل‌ها و پوشه‌ها امنیت فوق العاده بالا داشته و اطلاعات قفل شده را در برابر حمله جاسوس ابزارها در سطحي بسيار بالامحافظت مي‌نمايد.

- فایل‌ها و پوشه‌ها را پس از قفل گذاری و تغییر آیکن آنها، پنهان و در مقابل ويروس‌ها يا هك شدن ايمن مي سازد.

- داراي سرعت و دقت بسیار بالا در قفل گذاری، محافظت از تعداد نامحدود فایل و پوشه و قابلیت خالی نشان دادن پوشه‌های قفل شده را دارا می‌باشد. همچنین از اطلاعات قفل شده در محیط ویندوز و Dos حتی بعد ازحذف نرم افزار محفاظت مي كند.

- از ديگر ويژگی‌هاي منحصر به فرد نرم افزار، غیر قابل Copy, Cut, Rename, Delete کردن پوشه های قفل شده مي‌باشد.

- دارای امكان پشتيبان گيري، بازگرداني و گزارش گيري از اطلاعات قفل شده، سیستم بایگانی (لیست قفل شده ها)، امكان تغييررمز ورود به نرم افزار، پسوردساز جهت بالابردن امنيت، جستجو در بایگانی، بازيابي رمز فراموش شده (مانند ايميل ياهو)، به روز رسانی و راهنمای فارسی مي‌باشد.

با توجه به اينكه اين نرم افزار بر روی تمامی نسخه‌های ویندوز تست گرديده، از نسخه‌های 32 بیتی و 64 بیتی و نيز درایوهای FAT, FAT32, NTFS پشتيباني كرده و با نسخه هاي مختلف ويندوز از جمله ويندوزهای محبوب 7 و 8 سازگاری کامل دارد.

 بالاگريوه: استقبال از اين نرم افزارچگونه بوده است؟

 با توجه به امکانات فوق العاده ای که در نرم افزار وجود دارد مورد استقبال اکثر کاربران و ایرانیان عزیز قرار گرفته است به طوری که پس از انتشار هر نسخه از آن در زمان کوتاهی بر روی تمامی سایت های معتبر اینترنتی قرار گرفته است

به عنوان مثال در وب سایت "آسان دانلود" که یکی از بزرگترین وب سایت های دانلود فارسی زبان است، تاکنون 81 هزار بازدید کننده داشته است.

 بالاگريوه: مهمترين نرم افزارهائي كه تاكنون طراحي كرده ايد؟

 سامانه جامع مديريت دانشگاه پيام نور پلدختر، نت یار (همیار اینترنت)، مدیریت اتوماتیک آژانس اداری، بانك اطلاعات دام و طيور (راميار)، فرهنگ لغت لري به فارسي به همراه تلفظ لغات و...

 بالاگریوه: و سخن آخر شما؟

 این نرم افزارکه حاصل چند سال تلاش اینجانب هست را به صورت رایگان به تمام ایرانیان عزیز تقدیم میکنم. امیدوارم که توانسته باشم در راه علم و صنعت ایران عزیزمان گامی کوچک برداشته باشم و از تمامی کسانی که من را در این راه حمایت و تشویق کردند بسیار سپاسگذارم.

 نشريه وسايت « بالاگريوه » ازخداوندبزرگ براي اين جوان شايسته ي پلدختري موفقيت روزافزون مسألت مي نمايد.

 

دسته بندی: علم و فناوری
تبلیغ

نظرات

    • پلدختری
    • 20 تیر 1397 00:27
    • 1
    درود بر مهندس جوان پلدختری آقای نصیری

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید