جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2949
  • 0

کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هفته آینده بررسی می شود

یک نمایندۀ مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات طرح دوفوریتی شفافیت آرای نمایندگان در یکی ازجلسات علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.

یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات طرح دوفوریتی شفافیت آرای نمایندگان در یکی از جلسات علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.

 

به گزارش بالاگریوه به نقل از تسنیم حسینعلی حاجی‌دلیگانی طراح طرح دوفوریتی شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از بررسی این طرح دوفوریتی در جلسات علنی هفته آینده مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این طرح هفته گذشته تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و به‌صورت دوفوریتی است، کلیات آن هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

 

 وی افزود: ۱۷۷تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی شفافیت آرای نمایندگان را تدوین و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند.

 

متن کامل این طرح به‌شرح زیر است:

 

**عنوان طرح:

 

طرف شفافیت آراء با اصلاح ماده ۱۲۶ و حذف تبصره ماده ۱۲۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

 

موضوع طرح:

 

ماده واحده:

 

متن زیر جایگزین ماده ۱۲۶ آیین‌نامه شده و تبصره ذیل ماده ۱۲۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس حذف می‌شود؛

 

ماده ۱۲۶: در تمامی مواردی که رأی‌گیری به‌صورت الکترونیکی، قیام و قعودو علنی با ورقه صورت می‌پذیرد، اسامی نمایندگان موافق، مخالفت و ممتنع وکسانی که در رأی‌گیری شرکت نکرده‌اند به‌ترتیب حروف الفبا در مشروح مذاکرات ثبت و تا پایان همان روز رأی‌گیری در سامانه (وب‌سایت) رسمی مجلس منتشر شود.

 

تبصره ۱ ــ در صورتی که تعدادی ازنمایندگان با انتشار اسامی موافقین، مخالفین و ممتنعین در موردی از موارد رأی‌گیری موافق نباشند،با پیشنهاد کتبی حداقل ۱۵نماینده و تصویب مجلس، این اسامی در سامانه (وب‌سایت) و در مشروح مذاکرات مجلس منتشر نمی‌شود.

 

تبصره ۲ ــ تبصره ماده (۱۲۱) حذف می‌شود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید