سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
خانواده و جوانان
شناسه خبر: 289

ترویج ارتباط های غیراخلاقی و خلاف شرع دربین محارم توسط مهاجمان فرهنگی

روشنفكري جنسي/زنگ خطري بزرگ اين باربراي بزرگترها و نه جوانها

یکی اززشت ترین اهدافی که توسط مهاجمان فرهنگی درحال ترویج است ،ایجادارتباطهای غیراخلاقی وخلاف شرع درمیان محارم و ترویج بی غیرتی وبی ناموسی دربین ارتباطهای فیمابین زوجهای جوان درجامعه تحت عنوان روشنفکری جنسی است .

بالاگريوه- درمیان ما ایرانیها خوی خصلت هایی وجوددارد که بعضا"فقط مختص ما ایرانیهاست وبرای ما خوشایند وبرای سایر فرهنگ ها بی معنی ویا کم معنی است !امابعضی خصلتها تقریبا"درجامعه بشری باروح و روان انسانها پیوندخورده است وجزئی لاینفک از شئونات اخلاقی و باورهای انسانی است
غیرت و ناموس پرستی یکی ازهمین خصلتهاست که البته در درجه بندی های مختلف وشدت وضعفهای نسبی ،عنصری مشترک درمیان جوامع بشری است که هیچ کسی درهیچ جایگاهی هم نمی تواندمنکر آن گردد.
و این یکی از آن ویژگی های اخلاقی است که درمیان ما ایرانی ها بسیار پررنگ و متمایز است و بعضا" ازمولفه هایی است که در دنیا ما ایرانی ها را با آن می شناسند.
اماحریم های اخلاقی درگذر زمان،دستخوش تغییرات زیادی گردیده اند،تاآنجاکه مقاومت ذاتی فرهنگ های ناب ایرانی درمقابل هجوم این تغییرات یکی پس ازدیگری درحال شکستن وفروپاشی است واین اتفاقی ناخوشایندونامطلوب است که همچون یک بیماری واگیر درحال درنوردیدن جامعه ایرانی است .
امروز دیگر بانیان و طراحان فرهنگ های مهاجم آنچنان عرصه را برای ورود و جولان خود آماده می بینند که در حال طراحی برنامه های بسیار بزرگتر از آنچه که جامعه ایرانی می پندارند هستند.
زیربنا و شالوده اصلی اخلاق در خانواده ها ی ایرانی در حال لغزش و لرزش است و اگر زودتر به فکر راه حلی برای آن نباشیم  به زودی بسیاری از ارزشها از دست خواهد رفت .

به واقع پیشرفت تکنولوژی درزمینه ارتباطات اجتماعی ودردسترس همگانی قرارگرفتن این امکانات وفقدان؛آموزش صحیح در استفاده از این ابزارهای نوین ارتباطی تبدیل به چالشی مسئله ساز برای جامعه ایرانی گردیده است .
به شکل کاملا"چشم گیری حضور فرزندان خانواده های ایرانی و به تازگی ،پدرومادرهاوزوجهای میانسال در فضای مجازی و گشت و گذار در این فضای نامتناهی ورد شدن ازبسیاری ازحریمهای خصوصی که آنها را ترغیب به نادیده گرفتن مبانی اخلاقی میکند به سرعت در حال پیشروی است .
این استقبال همانند بازاری که تشنه ی عرضه ی محصول است ،سخت دلالان  ترویج بی اخلاقی و بی بند وباری را راغب به فعالیت می کند.

مهاجمان فرهنگی دیگر همانند گذشته جوان های مجرد و کم سن و سال را هدف قرار نمی دهند بلکه اینبار انگشت اشاره ی آنها به سمت بزرگترهای خانواده نشانه گرفته شده است و به دنبال انحطاط در درون اصلی ترین زیربنای اخلاقی جامعه یعنی خانواده ها هستند.
مهاجمان فرهنگی درحال جا انداختن فرهنگ بی ناموسی وبی غیرتی درجامعه ایرانی هستندو با استفاده ابزارهایی همانند پخش سریال های ماهواره ای با این مضمون وموضوع  ویا فعالیت  سایت های غیر اخلاقی و ترویج فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی و ارتباطی  ،تمام امکانات خود را بسیج  کرده اند تا به هر قیمتی به اهداف از پیش تعیین شده ی خود برسند.
اگر در دل خانواده های ایرانی با نگاه تیزبینانه تری واکاوی شود به راحتی می توان به آثار و تبعات این هجوم  شوم پی برد!آنجا که صدای تحویل یک پیامک به گوشی همسر دل شریک زندگی اش را همانند زلزله ای می لرزاند.
مهاجمان فرهنگی که اصولا"سخت انسانهای هدفداری هستندبسیاری از برنامه های خود رابه شکل موازی برنامه ریزی می کنند .

یکی اززشت ترین وناپسندترین  اهدافی که توسط آنهادرحال ترویج و تبلیغ است ،ایجادارتباطهای غیراخلاقی وخلاف شرع درمیان محارم است ودرپی ترویج بی غیرتی وبی ناموسی دربین ارتباطهای فیمابین زوجهای جوان درجامعه تحت عنوان روشنفکری جنسی است .
این تصمیم شبیه به تصمیم خلبان بمب افکن آمریکایی درخلال جنگ جهانی دوم است که بمب اتمی شلیک نشده ی خود را بر سر ناکازاکی انداخت  تا کار را یکسره کند و به تمام مقاومت ها خط بطلان بکشد.
نباید چشمها رابست و منکر هجوم این نوع تفکرمخرب گردید بلکه باید واقع بین بود و درد اجتماع راباچشمان خوددید.این حتی شامل درصد کمی از اجتماع هم نمی شود و متاسفانه واقعیت به مراتب بزرگتر و پرزنگ تر است .
اگر مسئولان فرهنگی و اجتماعی چاره جویی نکندو همچنان به این هجوم اجازه عرض اندام داده شود با ورود به سال 1400 قطعا" چیزی از فرهنگ ایرانی وجود نخواهد داشت و این زنگ خطر بزرگی است که سالها ست که به صدا درامده است .
معضلات اقتصادی و اجتماعی هم به نوعی به ترویج این فرهنگ شوم یاری رسانده اند چرا که کمبود های اقتصادی که منجر به کمبود های اجتماعی می گردد از اصلی ترین عوامل انحطاط اخلاقی اجتماع است و باید برای حل آن چاره ای اندیشید.
این وظیفه خطیری است که برگردن فعالان حوزه ی فرهنگ است که از هر راهی که ممکن است در مقابل این تهاجم همه جانبه ایستادگی کرده و راهی برای برون رفت از آن بیابند.
بایدفرهنگ  استفاده از تکنولوژهای جدیدمخصوصا"درخصوص ارتباطات به مردم و خانواده ها آموزش داده شود و همچنین راه های جلوگیری از سوء استفاده ها هم کاملا" مسدود گردد .این به سود خود جامعه و آینده ی جامعه ی ماست .
خانواده ایرانی  نمی تواندکورکورانه از الگوهای اخلاقی  شکست خورده غربی  پیروی کندچرا که با آنهادر تضادهای شدید اخلاقی و فرهنگی هستیم .انشالله به زودی شاهدحرکت های جدیدی در اینخصوص باشیم وخودرا برای مقابله با این تهاجم مسلح نمائیم تا این تخم نامیمون هیچگاه در زمین وضمیرخانواده هایی ایرانی رشد نکند.

دسته بندی: خانواده و جوانان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید