پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2852
  • 0

شورای تهران به چه گزینه‌ای برای شهرداری رای داده؟

"حناچی" ، وزارت اطلاعات و یک منافق

پیروزحناچی شهردار منتخب؛ برادری در سازمان منافقین درخارج ازکشور دارد و همین مساله نیزظاهرا مسائلی را برای تایید صلاحیت وی بوجود آورده است.

ازمجموع اظهارات رسمی دو عضو شورای شهر تهران معلوم می شودکه اولا اعضای شورای شهر ازمدت ها قبل از موضوع برادرحناچی خبر داشته وهمچنین به نوعی الویری نیزتصریح کرده که دستگاه امنیتی چندی قبل نیز دوباره در اینباره نکاتی را مطرح کرده است.پاسخ نهایی وزارت اطلاعات هرچه که باشد یک مساله درباره تایید صلاحیت حناچی هرگز قابل حل نخواهد بود...
بالاگریوه :به گفته اعضای شورای شهرتهران،پیروزحناچی شهردار منتخب؛برادری درسازمان منافقین درخارج ازکشور دارد و همین مساله نیزظاهرا مسائلی رابرای تاییدصلاحیت وی بوجود آورده است.
دراین باره البته نکات قابل تامل ذیل وجود دارد:

یک: هم اینک خانواده‌های وجود دارند که یک برادر عضو منافقین می باشدو برادردیگرش از شهدای دفاع مقدس است.با همان مقدارکه در پلید بودن برادر منافق شک نیست در شهید و سعادتمند بودن دیگر برادر نیز شکی نیست. بنابراین این موضوع به خودی خودی چیز عجیب و غریبی نیست و کم سابقه نیز در انقلاب نبوده است.پس موضوع برادر حناچی و ارتباطش با تایید صلاحیت وی چیست؟

دو: مرتضی الویری ازاعضای باسابقه اصلاح طلب و شورای فعلی تهران درخصوص تایید صلاحیت حناچی گفته است که وزارت اطلاعات نکاتی درباره او دارد منجمله همکاری برادر وی در سازمان منافقین و همچنین در همین راستا اطلاعاتی ازفعالیت های او به اعضای شورای شهر این موضوع منتقل شده است.این عضو شورای شهر تهران در ادامه نیز تصریح می کند که این مساله استدلال قابل قبولی برای ردصلاحیت حناچی نیست.

سه: ازسوی دیگر شهربانو اماني عضو دیگر شورای شهر تهران نیز طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به اینک خبر مربوط به عضویت برادر شهردار تهران در سازمان منافقین مربوط به یکسال قبل است، نوشته است: موضوعي كه در مورد دكترحناچي مطرح شد اين بود كه برادرش خارج از كشور است و از نيروهاي مخالف نظام محسوب مي‌شود. اين در حالي است كه برادر او از خانواده‌اش نيز بريده است. حالا سوال اينجاست كه مگر يك فرد مخالف نظام توانايي صدمه زدن دارد؟ مگر دولت امريكا كه از مخالفان كشور ما است با همه بزرگي‌اش توانست در جريان هشت سال جنگ با عراق به اين نظام صدمه‌اي وارد كند؟

چهار: ازمجموع اظهارات رسمی این دو عضو شورای شهر تهران معلوم می شود که اولا اعضای شورای شهر از مدت ها قبل از موضوع برادرحناچی خبر داشته و همچنین به نوعی الویری نیز تصریح کرده که دستگاه امنیتی چندی قبل نیز دوباره در اینباره نکاتی را مطرح کرده است. سوال این است که با فوریتی که هم اکنون شهر و شهرداری تهران برای سروسامان گرفتن دارد، علت اصرار بیش از حدشورای شهر برای شهردار شدن حناچی چیست؟ وقتی ازمدت ها قبل شائبه عدم تایید صلاحیت حناچی به گوش همه اعضای شورای شهر رسیده، بازهم اصرار براین مساله چه معنای دارد؟ به خصوص که الویری گفته است: «با توجه به اینکه شورای شهر تهران بر تصمیم خود مصر است و انتخاب ما همچنان حناچی است بنابراین در صورتی که تا روز یکشنبه حکم حناچی توسط وزارت کشور صادر نشود این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال خواهد شد.»

پنج: تاخیر در استعلام حناچی نشان می دهد وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه امنیتی زیر مجموعه دولت نکاتی دارد و یا اخیرا ملاحظات جدیدی مطرح شده است. چون باتوجه به سابقه حضور حناچی در معاونت وزیر و شهرداری تهران وهمچنین دوبار کاندیدا شدن وی برای شهردار شدن،عموما باید وزارت اطلاعات چندین باره درمقاطع مختلف پرونده را بررسی کرده و برای تایید وی زمان زیادی لازم نداشته باشد. ازسوی وزارت اطلاعات که عضوی از کابینه دولت محسوب می شود قاعدتا به علت سیاسی از اعلام نظر در تایید صلاحیت وزیر خودداری نکرده بلکه ملاحضاتی دیگری در این تاخیر وجود دارد. بنابراین در خوشبینانه ترین وضعیت این است که درباره حناچی هنوز جمع بندی قطعی در میان مقامات وزارت اطلاعات وجود ندارد و این تاخیر چندروزه نیز به این علت محتمل است. همچنین گفته شده که به صورت غیر رسمی از فعالیت های بردار منافق حناچی اطلاعاتی به انها از طرف دستگاه امنیتی داده شده است. از این جمله نیز می توان این مساله را دریافت کرد که برادر ضدانقلاب حناچی دارای فعالیت معمولی در میان منافقین نیست و همین مساله نیز حساسیت موضوع را دوچندان خواهد کرد.

شش: برخی ازاعضای شورای شهر گفته اندکه حناچی قبلا معاون وزیر و معاون شهردار بوده و به همین دلیل، ایشان برای شهردار شدن نباید رد صلاحیت شوند. اما واقعیت درست این است که سطح تایید صلاحیت شهردار پایتخت کشوربه صورت طبیعی از معاونت شهرداری بالاتر و حساس ترو حتی به نوعی ازمعاونت وزیر نیز مهمتر محسوب می شود. فقط کافیست اعضای شورای شهر بودجه شهرداری تهران را با کل بودجه عمرانی کشور قیاس کنند تاحساب کار دست شان بیایید. بدین ترتیب به نوعی سطح تایید شهردار تهران با سطح تایید یک وزیر قابل قیاس است. در این جا این نکته را نیز ظاهرا برخی اعضای شورای شهر عمدا نمی خواهندمطرح کنندکه همین آقای حناچی قبل ازاین نیز وقتی به صورت غیر رسمی برای یکی ازوزارت خانه ها مطرح بود،خبری از تایید صلاحیتش منتشر نشد و عملا وزیر شدن وی را نیز مدافعانش بی خیال شدند. البته برای شورای شهری که نجفی را به شهرداری تهران رساند این چیزها ظاهرا چندان اهمیتی ندارد.

هفت: از اصرار سیاسی شورای شهر برحناچی و اعتقادبه عدم مرتبط دانستن تاییدصلاحیت وی به برادرمنافقش که هم بگذریم،ساده لوحی برحی اعضای شورا در اینباره بسیارعجیب است. به جملات خانم شهربانو امانی دربندسوم یکبار دیگر نگاه بیاندازید:"مگر يك فرد مخالف نظام توانايي صدمه زدن دارد؟" همین تک جمله نشان میدهدکه فهم اصلاح طلبان از مساله مهمی به نام "نفوذ" در کشور به چه میزان است. این همه ساده سازی مساله نشان میدهد که بیخود نیست اصلاح طلبان چرا در بیست سال گذشته مهم ترین بستر نفوذ جاسوسان، منافقین و دیگر عوامل ضدانقلاب و انحرافی در داخل کشور و حاکمیت بوده اند.از ساده لوحی برخی عناصر اصلاح طلب نیز که بگذریم تاکنون ثابت شده برخی از چهره های موثر اصلاح طلب از سر غرض و دشمنی محمل نفوذ در کشور بوده اند.

هشت: پاسخ نهایی وزارت اطلاعات هرچه که باشد یک مساله درباره تایید صلاحیت حناچی هرگز قابل حل نخواهد بود. برای بسیاری از فعالین سیاسی مشخص است که حناچی مهمترین گزینه خاتمی از ماه ها قبل برای شهرداری تهران بوده است. وقتی حمایت تمام عیار فردی مانند خاتمی که از اصلی ترین عوامل فتنه 88 محسوب می شود، در تایید هر شخصیتی باشد، باید در صلاحیت وی به دیده شک نگریست. / جهان نیوز
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید