جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2814
  • 0

امام‌جمعه پل‌دختر:

هیات‌ عزاداری سکولار درخط امام حسین (ع) نیست

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: قیام امام حسین آگاهانه ،هدفمند و مبارزۀ با طاغوتیان و حاکمان زرو زور و تزویر زمان خود بود.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: پیام قیام حضرت سید الشهداء نفی سکولاریسم است زیرا قیام امام حسین آگاهانه ، هدفمند و مبارزۀ با طاغوتیان و حاکمان زرو زور و تزویر زمان خود بود.


به گزارش خبرنگار بالاگریوه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری درخطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر با تسلیت ایام محرم ،توصیۀ خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری ازگناه و معصیت و قدردانی از همۀ عزاداران، خطبا،سپاه پاسداران، یروی انتظامی واصحاب رسانه که دربرپائی باشکوه ‌ترمراسم دهه محرم ایفای نقش کردند اظهار داشت: پیام قیام سیدالشهداء (ع) نفی هیأت و عزاداری سکولار است زیرا امام حسین (ع) در حادثه‌ای بی‌هدف، تصادف ناگهانی یا یک انفجار کور به شهادت نرسید، بلکه این قیام یک حرکت هدف‌مند بود که عاشورا را رقم زد.

 

 

وی با یان اینکه اباعبدالله الحسین (ع) هدف ازقیام حود را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی ازمنکر عنوان کرده افزود: سیاست اسلامی غیر ازجناح‌بازی و سو استفاده ازمنبر برای مقاصد گروهی و گروهکی است و هیأت سکولار از مسیر امام حسین (ع) منحرف‌شده است.


«سوری» اظهارداشت : بنا به تأکید مقام معظم رهبری درنظام اسلامی هیأت و عزاداری سکولار نداریم؛ همان‌طور که حوزه‌ و دین سکولار نداریم و نباید داشته باشیم، زیرا حوزه و هیأت سکولار خلاف آن چیزی است که اولیاء دین به دنبال آن بوده اند.

 

امام جمعۀ پلدختر پیام اصلی حادثۀ عاشورا را ایستادگی در برابر طاغوت دانست و خاطرنشان کرد: طاغوت‌ها و حامیان آن‌ها از بنی‌امیه و بنی‌عباس گرفته تا رژیم ستم‌شاهی پهلوی از عزاداری آگاهانه و زیارت امام حسین (ع) می‌ترسیدند و با آن مخالف بودند زیرا این عزاداری‌ها ریشۀ ظلم را برباد می دهد .


وی درانتقاد از کسانی که به اشتباه توصیه می‌کنند هیأت عزاداری نباید سیاسی باشد افزود: حرکت سیدالشهدا (ع) اقدامی حکومتی و سیاسی بود و مسأله عزاداری بر امام حسین (ع) درطول تاریخ سیاسی بوده است.

 

خطیب جمعۀ پلدختراظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اینکه یک آقایی دریک گوشه‌ای عبایش را به کول خودش بکشد و بگوید من به کارهای کشور و نظام کار ندارم و بی‌تفاوت باشد افتخار نیست بلکه ننگ است.


«سوری» با اشاره به اینکه مراجع تقلید کنونی تضعیف نظام به هرکیفیتی را حرام قطعی می‌دانند.گفت : روحانی بایداز وجود نظامی که پرچمش اسلام و قانون آن برگرفته از فقه اسلامی است با همۀ وجود استقبال کند.

 

امام جمعۀ پلدختر درادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رئیس‌جمهور روسیه با معظم له اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری بر همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه تأکید و معتقد بودندکه این روابط می‌تواند در مسائل جهانی گسترش یابد و اگرچه آمریکایی‌ها درباره ایران، مسائل موشکی و مسائل منطقه را مطرح می‌کنند اما هدف نهائی آن‌ها براندازی جمهوری اسلامی است .


حجت الاسلام و المسلمین سوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند؛ آمریکایی‌ها 40 سال است می‌خواهند ریشۀ جمهوری اسلامی را بکنند، اما در این مدت ایران بیش از 40 برابر رشد کرده که ایستادگی جمهوری اسلامی و موفقیت‌های آن، نمونه‌ای موفق از مهار آمریکا است.

 

 

امام جمعۀ پلدختر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دراین دیدارآمریکارا برای بشریت خطرناک دانسته و فرمودند یکی از مواردی که دو طرف (ایران و روسیه) می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند مهار آمریکا است زیرا آمریکا خطری برای بشریت است و امکان مهار آن وجود دارد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید