پنج شنبه، 9 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2767
  • 0

امام جمعه پلدختر :

غارتگران بیت المال در دستگاه حکومت علی (ع) جائی نداشتند

امام جمعه پلدختر درآستانه سالروز شهادت مولی الموحدین علی علیه السلام گفت: دزدان و غارتگران بیت المال دردستگاه حکومتی علی (ع) جای پائی نداشتند.

امام جمعه پلدختر درآستانه لیالی قدرو شهادت مولی الموحدین علی علیه السلام گفت: دزدان و غارتگران بیت المال دردستگاه حکومتی علی (ع) جای پائی نداشتند.
به گزارش بالاگریوه حجت السلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های نمازوحدت بخش و دشمن شکن این هفته که با حضورگسترده اقشارمختلف مردم درمسجد جامع برگزارگردید پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ودوری از گناه و معصیت ،با اشاره به فررسیدن لیالی قدرو سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام گفت: ضربت خوردن و سپس شهادت حضرت علی (ع) درشب های قدراهمیت این لیالی را چند برابر کرده است.

وی افزود: شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده و ازجهت فضیلت و منزلت برتر از هزار ماه است وازاین روی مومنان باید با ادعیه و عبادات و شب زنده داری آن را قدر بدانند و به تامل و تفکر پرداخته و با توبه و تضرع به درگاه الهی مشمول عفو و رحمت واسعه خداوند در این زمان خاص شوند .

« سوری » با بیان اینکه بهترین عمل درشب قدر دعای طلب علم و معرفت به حقیقت دین است خاطرنشان کرد: زمان شب قدر دقیقا مشخص و روشن نیست و بر اساس روایات یکی از سه شب ۱۹ یا ۲۱ یا ۲۳ ماه مبارک رمضان است و بنابر روایات وارد شده درشب نوزدهم تقدیرها نوشته می شود و در شب بیست و یکم ابرام (قطعی) می گردد. و در شب بیست و سوم امضای نهایی اتفاق می افتد و بهترین دعا طلب امنیت و عافیت است زیراهمه چیز در عافیت وجود دارد .

خطیب جمعه پلدختر درادامه به ضربت خوردن مولی الموحدین در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان یعنی اولین شب قدراشاره کرد و افزود: دشمنان دین خداعدالت علی (ع) را تاب نیاوردند و آن اسوۀ عدالت و شجاعت وتنها شخصیتی که شایسته عهده دار شدن منصب خلافت و امامت مسلمین بعد ازرسول خدا صل الله علیه و آله و سلم بود را درشب بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رساندند.
امام جمعه پلدخترعدالت محوری حضرت امیر المؤمنین علیه اسلام را الگویی برای کارگزاران نظام اسلامی عنوان کرد و یادآورشد: خط و مشی حکومت حضرت امیربر اساس عدالت بود تا آنجایی که این سخن معروف بر زبان ها جاری است علی علیه السلام در محراب عبادت خویش قربانی عدالتش گردید .

وی بابیان اینکه عدالت حضرت علی (ع) به گونه ای بود که حتی دشمنان آن حضرت هم به این موضوع اعتراف و اذعان می نمودند،افزود: آن حضرت عدالت را درزندگی شخصی خود در زمان حکومت بر مسلمانان به مرحله عمل در آورده بود تاجائی که درقضیۀ برخورد او بابرادرش عقیل معاویه گفت؛افسوس افسوس دیگرزنان نمی توانند فرزندی مثل علی را به دنیا بیاورند.
حجت الاسلام و المسلمین سوری اظهارداشت: آن حضرت درحوزه حکومتی خویش افرادی راکه به عدالت اعتقاد نداشتند و یاناعادلانه عمل می کردند راه نمی داد ودرصورت اثبات بی عدالتی مدیران حکومتی با اقتدارو قاطعیت تمام با آنان رفتار می کردو در مورد غارتگران بیت المال هیچ گونه اغماض روا نمی داشت.

وی سپس به چهاردهم خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) درسال ۱۳۶۸ وانتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به عنوان رهبرانقلاب اسلامی اشاره کردو اظهارداشت : تدابیری که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رض) در دوران مبارزه،پیروزی انقلاب و دهه استقرار و تثبیت انقلاب اسلامی ایران به خرج دادند منبعث ازتوفیقات الهی و به کارگیری تعالیم وحی و سیره نبوی و ائمه اطهار علیهم السلام بودوپس ازارتحال امام بزرگوار و انتخاب حضرت آیت اله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی شاهد ادامه مشی و سیره امام بزرگوار در مدیریت نظام اسلامی بوده ایم.

امام جمعه پلدختر درفرازهای پایانی خطبه دوم نمازخاطرنشان کرد :دوستداران،شیفتگان ویاران و وفاداران به امام و رهبر معظم انقلاب می دانندکه این دوگوهرناب یک حقیقت بادوتجلی هستندکه وظیفه ما درک و معرفی شایسته وبایسته این حقیقت ماندگار و الهی به جامعه اسلامی و بشریت تشنه امروز و فردا است.

 

*سخنران قبل ازخطبه های نمازجمعه این هفتۀ پلدخترحجت الاسلام والمسلمین لرستانی ازاساتیدحوزۀ علمیۀ امام رضا (ع) پلدختربودکه درارتباط با آداب وفضیلت های ماه میهمانی خداوند سخنرانی کرد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • کشاورز
    • 16 خرداد 1397 13:17
    • 0
    ابلاغ فروشی وگواهی فعالیت در ستادهای روحانی درشهرهای لرستان برای صدورابلاغ های مدیران وکارکنان ادارات:
    ⛔️ جناب استاندار خود کرده را تدبیر نیست❗️

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید